דובר צה"ל הודיע הערב (רביעי) באופן רשמי כי כלי טיס של חיל האוויר חיסל מוקדם יותר היום באזור מרחב צור שבלבנון את מוחמד נעמה נאסר ("אבו נעמה"), מפקד יחידת "עזיז" של חיזבאללה.
תיעוד: מטוסי הקרב של צה"ל תוקפים מבנה צבאי בו פועל מחבל של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל)

בהתייחס לחיסול מפקד היחידה שאחראית בארגון הטרור השיעי על ירי ממרחב דרום-מעבר לבנון לעבר שטח ישראל, ציין דובר צה"ל כי "נאסר שימש בתפקידו משנת 2016 והוביל את ירי הנ"ט והרקטות מדרום-מערב לבנון לעבר עורף מדינת ישראל וכוחות צה"ל. כמו כן, הכווין מתווי טרור רבים לעבר ישראל לאורך המלחמה ולפני כן, וביצע תפקידים מרכזיים בחיזבאללה".
עוד צוין בהודעת דובר צה"ל כי נאסר היה מקבילו של טאלב סמי עבדאללה ("אבו טאלב"), מפקד יחידת נאסר שחוסל על-ידי ישראל בחודש שעבר. "שניהם היו מבעלי התפקידים המרכזיים של חיזבאללה בגזרת דרום לבנון", צוין בהודעת דובר צה"ל.
תפקידה יחידת "עזיז" של חיזבאללה הוא לעסוק בכל סוגיות הלחימה במרחב שבו היא פועלת, ובכללן תמרון לגליל, ירי רקטות ועוד. לנאסר עצמו יש היסטוריה בליבת הפעילות בחיזבאללה, כולל מעורבות בחטיפת חיילי המילואים המנוחים אהוד גולדווסר ואלדד רגב בקיץ 2006. מבחינת צה"ל, הבכיר שחוסל ממוקם בדרגה מעל מפקד אוגדה. "זה מפקד כריזמטי עם ביטחון עצמי גבוה, שהיה אחראי על גזרת חומס בסוריה במלחמת האזרחים", אמרו בצבא.
2 צפייה בגלריה
 מוחמד נעמה נאסר
 מוחמד נעמה נאסר
(צילום: דובר צה"ל)
בתוך כך, בכיר חיזבאללה חסן פדלאללה, אמר במהלך אירוע לזכרו של פעיל אחר בחיזבאללה שחוסל, כי מותו של מוחמד נעמה נאסר לא יגרום לארגונו לסגת, ולא יחליש את רצונו ואת ההחלטה להמשיך להתעמת עם ישראל.
פדלאללה הוסיף כי החשבון עם ישראל "הולך וגדל". לדברי הבכיר, "תהיה תגובה לפשע והאויב יבין שיד ההתנגדות ארוכה". הוא הוסיף כי החיסול גם לא יפחית את הלחץ בחזית הצפונית אלא להפך: "רצח מנהיגים יגדיל את הנחישות של חיזבאללה להמשיך ולבנות יכולות. המנהיגים האלה גידלו דורות של לוחמים".
2 צפייה בגלריה
מוחמד נעמה וקאסם סולימאני
מוחמד נעמה וקאסם סולימאני
מוחמד נעמה נאסר לצידו של קאסם סולימאני
הבכיר בחיזבאללה ציין עוד כי ארגונו מוכן להתמודד עם כל התפתחות בכל כיוון. "אנשים כמו 'אבו נעמה' לא עוזבים את הקרב, לא משנה מה הסכנות והאתגרים", אמר פדלאללה. "הם נשארים עם לוחמי חיזבאללה בחזית. הוא ידע שהוא מטרה ולא עזב תשעה חודשים את השטח, נשאר בעין הסכנה, נע בין שורות ההתנגדות והחזיתות. לא היה אכפת לו מהמוות. הוא הוביל את יחידת 'עזיז' בקו החזית, מהים עד לב החזית. הוא פגע באויב, עד שמת".
בעקבות החיסול הדרמטי, חיזבאללה הגיב במטחים כבדים שכללו שיגור עשרות רקטות לעבר יישובים בגליל העליון ובגולן. כמה רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים בגוף. כמה שריפות פרצו בצפון הגולן. חיזבאללה מצידו לקח אחריות "על ירי 100 קטיושות" והודיע כי היעד היה בסיסי צה"ל נפח וקלע.