תושבים בעיר גואנגג'ואו בדרום סין, שנמצאים בסגר בגלל התפרצות של נגיף הקורונה, הפרו אמש (יום ב') את תנאי הבידוד ויצאו להפגין ברחובות. התושבים הזועמים דרשו לסיים את הסגר, פירקו מחסומים שהוקמו ברחובות והתעמתו עם המשטרה. חלקם תקפו שוטרים, השליכו חפצים לעברם ואף הפכו ניידת משטרה.
המראות החריגים הם המשך לתסכול הגדול של הסינים מהגבלות הקורונה המחמירות של המשטר הקומוניסטי, כמעט שלוש שנים מאז שהנגיף החל להתפשט ברחבי העולם. מדינות רבות כבר למדו לחיות לצד הנגיף, אך בסין ממשיכים לדגול במדיניות "0 הדבקה" ומטילים סגרים פתאומיים גם באזורים שבהם מתגלים נדבקים בודדים. כך מוצאים את עצמם המוני סינים בבידוד ללא התראה מראש - לעיתים גם במקומות בלתי שגרתיים.
תיעוד המהומות בסין

3 צפייה בגלריה
תושבים ב גואנגג'ואו סין הופכים ניידת משטרה הפגנה נגד ה סגר קורונה
תושבים ב גואנגג'ואו סין הופכים ניידת משטרה הפגנה נגד ה סגר קורונה
מפגינים הופכים ניידת משטרה במהלך המהומות בעיר
היום דיווחה סין על 17,772 נדבקים חדשים בקורונה, לעומת 16,072 אתמול. מדובר במספר הנדבקים הגבוה במדינה מאז חודש אפריל. מוקד התפרצות הקורונה בסין בימים אלה הוא בגואנגג'ואו: מספר הנדבקים בעיר הגיע לראשונה ליותר מ-5,000 בני אדם ביממה.
בגואנגג'ואו חיים 19 מיליון תושבים. המהומות אמש היו ברובע האייז'ו, שבו חיים 1.8 מיליון בני אדם. בסוף אוקטובר הודיעה סין על סגר פתאומי ברובע, והורתה לתושבי עשרות שכונות להיכנס לבידוד.
בימים האחרונים הלך וגבר התסכול של תושבי רובע האייז'ו, רבים מהם עניים. הם התעמתו עם השומרים שלבשו חליפות מגן והקימו את המחסומים שנועדו לאכוף את הסגר. התושבים התלוננו על מחסור במזון וטענו שבזמן הסגר הם לא מקבלים שכר - מכיוון שאינם מתייצבים במקום העבודה. אתמול נרשמה הסלמה, ככל הנראה על רקע שמועות בלתי מבוססות. לפי אותן שמועות חברות שעורכות בדיקות PCR זייפו את התוצאות וטענו שמספר הנדבקים גבוה במיוחד, במטרה להגדיל הכנסות.
"אין יותר בדיקות", קראו המפגינים. חלקם ניסו לברוח מאזור הסגר, ובאחד הסרטונים נראה גבר שוחה בנחל שעובר בין הייז'ו לרובע סמוך. לא ברור כמה אנשים לקחו חלק במחאה בגואנגג'ואו וכמה זמן היא נמשכה. לרשתות החברתיות בסין עלו תמונות וסרטונים רבים של המהומות, אך הצנזורה הסינית מיהרה להסיר את הפרסומים.
באוגוסט בשנגחאי: לקוחות בורחים מאיקאה אחרי הודעה פתאומית על סגר
"היה די מתוח בחוץ אמש. כולם וידאו שהדלתות שלהם נעולות", סיפר אדם שמתגורר כקילומטר ממוקד המחאה. "לא יכולתי להירדם אחרי שראיתי את התמונות", אמר על תיעוד המחאה.
סין סובלת בימים אלה מגל תחלואה לאחר שבערים רבות החליטו לצמצם את בדיקות הקורונה השגרתיות. בשבוע שעבר, על רקע התסכול הגדול מההגבלות, הודיעו הרשויות על הקלות מסוימות בהנחיות הקורונה, ומאז מודאגת המדינה מעלייה בתחלואה.