יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מודאג מהמצב בגזרת הצפון, ובטוח שבכירי הממשלה הם "אותם אנשים שהמציאו את הקונספט של שקט ייענה בשקט. הם לא מבינים את חומרת המצב". בריאיון ל-ynet Live הבוקר אמר יו"ר ישראל ביתנו כי "חייבים לעצור את התעצמות חיזבאללה ולפרק את הנשק המדויק שלהם, זה כמו הטילים הסובייטים שקובה הציבה מול ארה"ב". הוא השווה בכך למשבר הטילים ב-1962, אז העולם היה קרוב למלחמה גרעינית בין המעצמות יותר מאי פעם.
ליברמן: "קבינט המלחמה לא מסוגל לקבל החלטות"
(צילום: שמוליק דודפור)

לדבריו, "לחיזבאללה יש יכולת מודיעינית ויכולת ביצוע. ההפצצה בבסיס מירון? הכתובת הייתה על הקיר. לא מבין למה הכול היה שם חשוף. הייתה שם פאשלה". יו"ר ישראל ביתנו בטוח כי יש לישראל שתי בעיות עיקריות מול חיזבאללה: "ראשית הבעיה אסטרטגית, כמעט קיומית. בזמנו ג'ון קנדי, במשבר הטילים בקובה, היה מוכן להסתכן במלחמת עולם. הוא אמר שהצבת טילים רוסיים בקובה זו מבחינתו עילה למלחמת עולם שלישית".
"הצבת הטילים המדויקים של איראן בלבנון בידי חיזבאללה, כולל כאלה לטווח 700 ק"מ, זה איום בלתי נסבל", הוסיף ליברמן. "זה נשק קטלני שמכסה את כל מדינת ישראל. מבחינתנו זה לא פחות מהצבת טילים סובייטים בקובה מול ארה"ב. בנוסף, חייבים להרחיק את חיזבאללה מעבר לליטאני".
ליברמן סבור כי גם השרים בני גנץ וגדי איזנקוט מהמחנה הממלכתי הם חלק מאותה קונספציה שגויה. "קבינט המלחמה הזה לא מסוגל לקבל החלטות, ומדובר בכל הקבינט, כולל גנץ ואיזנקוט. כולם שבויים בקונספציה הישנה, הם לא מסוגלים לעכל ואין להם יכולת לקבל החלטות נכונות". הוא סבור כי צריך לייצר בגבול הצפון רצועת ביטחון חדשה: "לטווח בלתי מוגבל, עד שתהיה ממשלה בלבנון שמסוגלת לממש את ריבונותה. אנחנו חייבים לגבות מחיר בשטח".
הכותרת
איראן, סמים וחיסולים: הסיפור של סוריה
23:55
1 צפייה בגלריה
קבינט המלחמה
קבינט המלחמה
על הפיצוץ בקבינט: "היחידים שנהנים מהקרבות האלה הם נסראללה וסינוואר"
(צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
על הדיון בקבינט בנוכחות הרמטכ"ל ביום חמישי אמר: "הרבה שנים ישבתי בישיבות האלה. היחידים שנהנים מכל הקרבות האלו הם נסראללה וסינוואר, וזה פשוט מסר שהוא הפוך. אנחנו רואים את עם ישראל בתפארתו, אנשים שמגינים בחירוף נפש על הבית, והמסר שיוצא דרך מקבלי ההחלטות הוא בדיוק הפוך".
על היום שאחרי ברצועה אמר ליברמן: "הרשות הפלסטינית היא בדיוק כמו חיזבאללה וחמאס, אין שם שוני. אבו מאזן הוא מכחיש שואה כרוני, שסירב לגנות את ה-7 באוקטובר. אין לו שום משמעות, גם אם יהיו בחירות ברמאללה הוא לא ייבחר. הוא לא מועמד לגיטימי, וככל שהיה כזה, הוא דאג לגרש אותו".