בבית החולים שיבא בתל השומר נקבע היום (ראשון) מותו של רב-סמל במיל' ניר חדד (28) מפתח תקווה, שנפגע קשה ב-15 ביוני משאיפת עשן בפיצוץ מטען על טנק של לוחמי צה"ל בקרב בציר נצרים בצפון רצועת עזה. רס"ל חדד הותיר אחריו את אשתו חן, שתי ילדות תאומות בנות 4, אם ואחים. הוא יובא למנוחות בשעה 18:30 בבית העלמין הצבאי סגולה בפתח תקווה. מתחילת המלחמה נהרגו 727 חיילי צה"ל.
2 צפייה בגלריה
רס"ל (במיל') ניר חדד ז"ל
רס"ל (במיל') ניר חדד ז"ל
רב-סמל במיל' ניר חדד
(צילום: דובר צה"ל )
חדד לחם בגדוד חש"ן 129 בחטיבת המילואים 8 של חיל השריון. בתקרית בצפון הרצועה לפני ארבעה חודשים נהרגו גם סרן במיל' איתן קופלוביץ (28) מירושלים ורב-סמל בכיר אילון ויס (49) מפסגות. חדד חולץ בהכרה, אך בהמשך מצבו הידרדר. בשבוע שעבר הוא נותח על-מנת לשפר את מצבו, אך בראש השנה חלה הידרדרות נוספת במצבו.
"לצערנו אנחנו מעדכנים שניר שלנו נפטר לאחר שנפצע בקרב בציר נצרים ברצועת עזה", פרסמה משפחתו. "אחרי כמעט ארבעה חודשים בטיפול נמרץ, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. שכל התפילות, כל התהילים, כל הקבלות שקראנו וקיבלנו בעבורו, יהיו לעילוי נשמתו הטהורה והקדושה. כל כך השתדלנו, אבל מלך מלכי המלכים רצה אותו קרוב לכיסא הכבוד".

"עכשיו הגיעה עוד סטירת לחי למשפחה"

יאיר שחר, חברו של חדד, ספד: "הלב מסרב להאמין שאתה לא איתנו, אבדה גדולה מאוד. העברתי את הילדות עם אחים שלך ביחד בבני ברק. אחיך היה מדריך שלי בבני עקיבא, אלעד אחיך למד איתי בבית ספר. לא אשכח את היום בכיתה ה' שבאו לבשר לאלעד שאבא שלו נפל בבית ונפטר. אתם כמשפחה המשכתם ובחרתם בחיים, ועכשיו הגיעה עוד סטירת לחי למשפחה".
בן הדוד עוזי חדד אמר: "ניר, איש ערכים ומופת, בחר להתנדב לשירות מילואים למרות שקיבל פטור, מתוך שליחות, אהבת העם והמולדת. לפני כארבעה חודשים, במהלך פעילות מבצעית בציר נצרים ברצועת עזה, נפצע ניר קשה כאשר הטנק שבו שירת עלה על מטען.
"באירוע הטרגי נפלו גם חבריו לצוות הטנק, איתן קופלוביץ ואילון ויס הי"ד. למרות מאמצי הרופאים ולאחר מאבק ממושך, נאלצו היום לקבוע את מותו. זכרו של ניר, אדם של חיוך, מלא דרך ארץ ונתינה, יישמר בליבנו לעד. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".
2 צפייה בגלריה
סרן (מיל׳) איתן קופלוביץ ז"ל, רס״ב (מיל׳) אילון ויס ז"ל
סרן (מיל׳) איתן קופלוביץ ז"ל, רס״ב (מיל׳) אילון ויס ז"ל
מימין: סרן במיל איתן קופלוביץ, רס״ב במיל' אילון ויס
(צילום: דובר צה"ל)
הרב ראם הכהן, ראש ישיבת ההסדר עתניאל, ספד גם הוא: "ניר התייתם בגיל צעיר יחסית מאביו והגיע לישיבה לאחר ששני האחים שלו גם למדו כאן, והיה אברך בישיבה עד לפני שלוש שנים. ניר היה איש תם ופשוט מאוד. היה חשוב לו תמיד ללמוד תוכניות של הלכה פסוקה, להיות תם וישר וירא אלוהים. הוא היה אדם פעיל, אבל נעים, מתנהג בנעימות עם כל סובביו ובפשטות יוצאת דופן.
"אמרתי לתלמידים בראש השנה כי חז"ל אמרו שיש לפני ואחרי השברים תקיעות פשוטות, כי העולם כולו מלא שברים אך יש נשמות שחיות עולם פשוט, לא חיות רק בשבר; נשמות שרוצות עולם פשוט ולקיים עולם טהור - כך היה ניר דוד הי"ד. הכאב גדול על האובדן של אנשים טהורים, אנשים תמימים".
בהכנת הכתבה השתתף שילה פריד