יו"ר ארגון המורים נגד האוצר - "נחדש את המאבק"
(צילום: משי בן עמי)

יו"ר ארגון המורים רן ארז כתב אתמול (ראשון) לכל המנהלים והמורים בחינוך העל-יסודי כי "בנובמבר בית הדין הארצי לעבודה הורה למדינה לנהל עימנו משא ומתן אינטנסיבי במטרה להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי למען שיפור תנאי העבודה שלנו. במקביל התחייבנו לשקט תעשייתי ולהפסקת העיצומים עד מרץ". לטענתו, החודש הובהר לו כי אין כל כוונה לקיים משא ומתן, כפי שנקבע. "ניאלץ לחדש את המאבק", כתב.
ארז אמר הבוקר כי "ההסכם הקיבוצי שלנו הסתיים בחודש פברואר 2022 ומאז אנחנו מנהלים מו"מ עם משרד האוצר כדי לשפר את השכר ותנאי העבודה של המורים בחינוך העל-יסודי". בריאיון לאולפן ynet הוא סיפר כי "עד עכשיו המו"מ היה עקר. נאלצנו להגיע לבית הדין הארצי לעבודה ושם הוא פסק שעל האוצר לנהל איתנו מו"מ רציף ובנפש חפצה. הם לא עשו זאת. לפני כמה ימים הודיע לנו סגן הממונה על השכר בצורה שלא משתמעת לשני פנים: 'אין לנו כוונה לתת לכם משהו'".
2 צפייה בגלריה
רן ארז
רן ארז
"באוצר הודיעו לנו: 'אין לנו שום כוונה לתת לכם משהו'"
(צילום: הדר יואביאן)
- למה לא הצטרפתם למאבק של הסתדרות המורים לפני פתיחת שנת הלימודים? "נאבקנו אז נגד הרפורמה שאמורה הייתה לפגוע במקצועות ההומניים. ד"ר שאשא ביטון החליטה לבטל בחינות בגרות ובצורה עקיפה לפגוע בחינוך ההומני בבתי הספר. חשוב היה יותר לפתור את הבעיה של הזהות שלנו. המאבק על המקצועות ההומניים מעמיק את השורשים שלנו במדינה".
ארז אמר כי "ארגון המורים התחייב בבית המשפט יחד עם משרד האוצר, שהם ינהלו איתנו מו"מ ואנחנו ניתן להם שקט תעשייתי עד ה-25 במרץ. כשהם הודיעו לנו שאין על מה לדבר, אין שום סיבה שנחכה. לכן כבר בימים הקרובים אנחנו נתחיל את המאבק שלנו עד כדי שביתה כללית".
2 צפייה בגלריה
נתניהו וסמוטריץ' בהצהרה לתקשורת
נתניהו וסמוטריץ' בהצהרה לתקשורת
ייתן את הדעת על טענות ארז? שר האוצר סמוטריץ'
(צילום: שלו שלום)
"אנחנו דורשים שיפור תנאי שכר ותנאי עבודה באחוזים משמעותיים", הדגיש ארז, "במיוחד כאשר מדברים על חינוך על יסודי, על מורים עם תואר שני ושלישי ואין שום סיבה שהם לא יקבלו שכר גבוה יותר. דווקא בתקופה כזו של אינפלציה, כשהשכר הנמוך שיש להם נשחק בחמישה אחוזים". יו"ר ארגון המורים הסביר כי "היום מורה עם תואר שני ועשר שנות ותק מגיע לכ-12 אלף שקלים ברוטו לחודש. אני רוצה שזה יהיה השכר ההתחלתי".
בחוזר ששלח ארז למנהלים ולמורים כתב כי "המאבק יחודש בעתיד הקרוב וייארך זמן ממושך". הוא הסביר כי ביטול טיולים, הצגות ומסעות הוא חלק מהעיצומים בהם ינקוט הארגון: "אנו מייעצים לכל מנהלי בתי הספר לא לחדש חוזים עם הספקים השונים כגון טיולים וכדומה, שכן הפעם לא נתחשב בחוזים שייחתמו עימם. אם חותמים על חוזה, חשוב לוודא שהוכנס סעיף המאפשר את ביטולו או דחייתו עקב עיצומים. בכך לא יגרמו נזקים כלכליים".