בית משפט השלום בתל אביב דן בסוף השבוע בהארכת מעצרו של צעיר חרדי, שנעצר בחשד להפרת סדר בהפגנת החרדים הקיצונים מול בית החייל. במהלך הדיון נשאל נציג המשטרה "האם יש במשטרה מדיניות אחידה בכל הקשור להפגנות?", ואמר: "אני לא יכול לענות".
2 צפייה בגלריה
עשרות חרדים קיצוניים מפגינים נגד כנס חשיפה למתגייסים חרדים בבית החייל בתל אביב
עשרות חרדים קיצוניים מפגינים נגד כנס חשיפה למתגייסים חרדים בבית החייל בתל אביב
עימותים בהפגנה מחוץ לכנס המתגייסים החרדים
(צילום: דנה קופל)
2 צפייה בגלריה
עימותים בין השוטרים למפגינים בהפגנה למען השבת החטופים בתל אביב ביום ה-302 למלחמה
עימותים בין השוטרים למפגינים בהפגנה למען השבת החטופים בתל אביב ביום ה-302 למלחמה
פרשים בהפגנה בתל אביב
(צילום: מאיר תורג'מן)
השופט הקשה, ושאל את נציג המשטרה "האם יש יחס שונה לאוכלוסיות מסוימות?", אולם גם הפעם הנציג התחמק ממתן תשובה. "אלו שאלות שאני לא חושב שאני יכול לענות עליהן, אולי בעתיד", אמר. השופט אמר כי "בעבירות דומות באירועים אחרים החשודים משתחררים בתחנה", והשוטר השיב: "מדובר בהפגנה לא חוקית". הוא הוסיף כי באירועים אחרים בחשדות דומים לא משחררים חשודים בתחנה, אלא רק בחסימת כבישים.
ההפגנה שבה השתתף הצעיר החרדי, ביום שלישי שעבר, התאפיינה בין היתר בהטחת אמירות קיצוניות כלפי שוטרים וחיילי צה"ל - דוגמת "נאצים". המפגינים חסמו את כניסתם של צעירים חרדים אחרים לכנס, שנועד לחשוף בפניהם מסלולי גיוס מותאמים לאורח החיים החרדי. הם קראו לבאי הכנס להימנע מהגעה אליו, וכשהשוטרים פעלו לפינוי המפגינים תועדו גם מקרים של שימוש בכוח מופרז. כך למשל תועד שוטר מושך בזקנו של מפגין חרדי - וחקירה נפתחה במח"ש. שוטרים אחרים תועדו מכים ילד חרדי בן 10, לאחר שהטיח בהם מילים קשות.
עימותים בהפגנת החרדים הקיצונים

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "משטרת ישראל פועלת למימוש חופש הביטוי והמחאה ללא משוא פנים ונערכת לכל אירוע בכוחות מותאמים, על מנת לאפשר למוחים לממש את זכותם הדמוקרטית, תוך שמירה על שלומו וביטחונו של הציבור. מדובר בהפגנה בלתי חוקית, במהלכה פעלו השוטרים במשך שעות רבות במטרה לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע מהפורעים לפרוץ לבית החייל, תוך שהם חוסמים כבישים ומתעמתים בצורה אלימה עם השוטרים.
"במהלך ההפגנה הבלתי חוקית, נעצרו מספר פורעים בגין תקיפת שוטרים והפרת הסדר הציבורי והטיפול בהליך מעצרם נגזר מחומרת החשדות המיוחסות להם. כל ניסיון לייחס למשטרה אכיפה בררנית חוטא לאמת ופוגע בעבודת השוטרים שפועלים לילות כימים למען ביטחונם של האזרחים".
עורכי הדין שלמה חדד ואיתי כהן, המייצגים את החשודים, מסרו: "אין ספק כי המדובר באכיפה בררנית כלפי הציבור החרדי בכל הנוגע להפגנות. המשטרה נוהגת בכפפות של משי כלפי מפגיני קפלן וכלפי המפגינים למען שחרור החטופים ואילו כלפי הציבור החרדי נוקטים ביד קשה הרבה יותר תוך שימוש בכח בלתי סביר. לשם הדגמה בלבד, בהפגנה קטנה (בהשתתפות של כמאה אנשים) שנערכה מול 'בית החייל' בתל אביב, נעצרו 10 חשודים, והובאו להארכת מעצר שני חשודים, ואילו כלפי מפגיני קפלן והמפגינים למען שחרור החטופים ששם מדובר בהפגנות גדולות בהרבה לא שמענו על מעצרים כלל. בנוסף לכך, המפגינים היחידים שהוגשו נגדם כתבי אישום מטעם מערך התביעות המשטרתיות או מטעם הפרקליטות בגין היזק לרכוש או התפרעות במקום ציבורי (כשלא מדובר על עבירות של דריסה או תקיפת שוטר) הוגשו רק כנגד הציבור החרדי".