המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר אמר בריאיון בלעדי שהתפרסם בעיתון The Nightly בארצו כי הידידות שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו "חזקה מתמיד". פאקר, שמוזכר בתיק 1000 (פרשת המתנות) כמי שהעניק לכאורה ביחד עם איש העסקים ארנון מילצ'ן טובות הנאה לנתניהו בדמות סיגרים ושמפניות בשווי של כ-700 אלף שקל, אישר לעיתון שהשתתף בארוחת ערב אינטימית בוושינגטון עם נתניהו, אשתו ובנו הבכור.
נאום ראש הממשלה נתניהו בקונגרס האמריקני
(צילום: רויטרס )

במהלך שהותו בוושינגטון ובפלורידה נפגש ראש הממשלה נתניהו בין היתר עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, עם סגנית הנשיא קמלה האריס ועם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. פאקר, שנמנה עם אורחיו של ראש הממשלה בעת נאומו בקונגרס, ישב ביציע המכובדים. העיתון האוסטרלי מדווח שלאחר הנאום סעד המיליארדר פאקר עם נתניהו במלון ווטרגייט שבו התאכסן ראש הממשלה.
לפי הדיווח בעיתון, פאקר הביע בעבר תקווה שיצליח לחדש את הידידות ארוכת השנים שלו עם נתניהו. "כך חלקתי שבת עם ראש הממשלה, שרה, יאיר וכמה מהחברים שלהם", סיפר פאקר לעיתון על ארוחת הערב במלון. "זה היה לילה מאוד מיוחד, והידידות שלנו חזקה מתמיד".
2 צפייה בגלריה
ג'יימס פאקר
ג'יימס פאקר
ג'יימס פאקר בנאום נתניהו בקונגרס
(צילום: AP Photo/Julia Nikhinson)
2 צפייה בגלריה
עם שרה נתניהו ב-2015
עם שרה נתניהו ב-2015
עם שרה נתניהו ב-2015
(צילום: gettyimages)
העיתון האוסטרלי ציין שזאת הפעם הראשונה זה שמונה שנים שנתניהו ופאקר נפגשים, אחרי שראש הממשלה הונחה להפסיק להיפגש עם המיליארדר לנוכח החקירה שהובילה לכתב האישום בתיק 1000. פאקר לא מואשם בתיק. הוא מסר עדות במסגרת חקירת המשטרה ב-2017 והיה ברשימת עדי התביעה, אך בסופו של דבר הפרקליטות הודיעה בפברואר השנה כי הוא אינו צפוי להעיד במשפט עצמו. לפי ההודעה האחרונה, אם פאקר יגיע לישראל עד תום הפרשה - הדבר עשוי להשתנות.
פאקר היה אחד מאורחי הכבוד של נתניהו גם בנאומו בקונגרס. המיליארדר התגורר בעבר בישראל ובבעלותו וילה מפוארת בקרבת ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה. בריאיון מוקדם יותר השנה לעיתון האוסטרלי, פאקר אמר שהוא מקווה לחדש את הידידות עם נתניהו. הוא הטיל אז ספק שנתניהו יישאר בתפקידו כראש ממשלת ישראל.
"ברור שהוא צריך לקחת חלק מהאשמה בכשלי הביטחון שהתרחשו", אמר פאקר בריאיון הקודם עימו בעקבות טבח 7 באוקטובר. "אני בספק אם הוא יהיה ראש ממשלה בעוד שנה, אבל אני מקווה להצית מחדש את הידידות שלי איתו בעתיד".