הפורצים מגיעים לביתו של הקשיש

קשיש בן 81 מטבריה הצליח לגרש שני פורצים שנכנסו לביתו בשבוע שעבר בעזרת נחישות, אומץ - ומקל הליכה. האירוע התרחש לפני כמה ימים, כשסמוך לשעה 03:30 בלילה, הגיעו שני הפורצים לדירה, כשהם עוטים מסכות וכפפות, ותכננו לשדוד חפצי ערך וכסף מזומן. השניים תועדו עולים במדרגות הבניין אל הגג - וממנו ירדו אל המרפסות שדרכן נכנסו לדירה בזמן שהקשיש ואשתו ישנו. בפתח הכתבה - תיעוד מהגעתם ומנוסתם של הפורצים.
שני הפורצים חלצו את נעליהם כדי לא להרעיש, וחיפשו במשך זמן חפצי ערך בדירה. עו"ד צביקה אברמוביץ', סגן בכיר בפרקליטות מחוז צפון, אמר כי בשלב מסוים ניגשו השניים למיטה שנמצאת בסלון - עליה ישנה הדיירת בת ה-76, והרימו את המיטה כדי להגיע לתיקה האישי. כתוצאה מכך, האישה נפלה לרצפה והתעוררה בבהלה. לפי כתב האישום, האחד הפורצים הצמיד סכין לצווארה ודרש ממנה להביא לו את הכסף למרות צעקותיה.
1 צפייה בגלריה
הפורצים בהגיעם לדירה ולאחר הבריחה
הפורצים בהגיעם לדירה ולאחר הבריחה
הפורצים בהגיעם לדירה ולאחר הבריחה
בשלב זה התעורר בעלה של האישה, יצא מהחדר הסמוך בעודו אוחז במקל ההליכה והניף אותו לעבר השניים, תוך שהוא דורש מהם להסתלק. באותו הרגע הפורמצים נבהלו ונמלטו מהדירה דרך הדלת, בעזרת מפתח שמצאו בבית. בדרך לדלת, אחד מהם הספיק לגנוב טלפון נייד שהבחין בו.
פקד אלי אילו, שניהל את החקירה בתחנת טבריה, סיפר כי השוטרים הוזעקו לבניין זמן קצר לאחר מכן, אספו ראיות וגבו עדות מזוג הקשישים בביתם. "מהרגע הראשון התייחסתי אליהם כאילו שמדובר בהורים שלי", אמר אילו. "הכי חשוב זה להחזיר לזוג הזה את הביטחון שהיה לו לפני השוד האכזרי הזה". שני חשודים נתפסו, אך רק אחד מהם הואשם והשני שוחרר מחוסר ראיות. המשפט בעניינו של הנאשם יתנהל בבית המשפט המחוזי בנצרת.
עו"ד שלמה אלכבירעו"ד שלמה אלכביר
עו"ד שלמה אלכביר, שמייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה כי "הנאשם קשר את עצמו לעבירות, הודה שפרצו לבית במטרה לגנוב ובפועל האירוע הסתבך. הלקוח שלי לא איים בסכין ולא לקח דבר מהדירה, כשהקשיש התעורר והחל להסתער לעברם עם מקל ההליכה שלו עם ברחו מהבית כדי לא לפגוע בקשיש".