הריאיון עם מנכ"ל משרד החינוך באולפן ynet
(צילום: גיל יוחנן, שחר גולדשטיין)

מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק העריך הבוקר (יום ד') בריאיון לאולפן ynet שמתווה הכיתה הירוקה, שבמסגרתו תלמידים מקבלים פטור מבידוד למרות שבאו במגע עם תלמיד חולה קורונה אם הם נבדקים מדי יום במשך שבוע, יחל להיות מוטמע בכל בתי הספר היסודיים ובגני הילדים החל מהשבוע הבא. "בסך הכול הפיילוט מוצלח. בחלק ניכר מהכיתות מגלים מאומת אחד", הוא אמר. "המתווה אכן מוכיח את עצמו, אבל אני מציע להמתין לדיון הקבינט בשבוע הבא".
2 צפייה בגלריה
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
"המודל מאפשר להחזיר את התלמידים ללמידה רציפה"
(צילום: רויטרס )
סלוביק ענה לביקורת על השארת ילדי הגנים מחוץ לפיילוט שמתקיים בימים אלה בבתי הספר, ואמר כי "אנחנו נדרשו להביע את עמדתנו לגבי גני הילדים בתחילת השבוע, נערכנו והיינו מוכנים להפעיל את מודל כיתה ירוקה גם על גני ילדים. נערך דיון מקצועי ובסופו של דבר התקבלה החלטה להמתין לתוצאות הפיילוט השלם ולניתוח של משרד הבריאות ואני מניח שביום שני בדיון הקבינט ידונו בעניין גני הילדים. אנחנו לא רואים סיבה לא לממש את מתווה הכיתה הירוקה כפי שהוא ממומש בבתי הספר היסודיים גם על גני הילדים".
מנכ"ל משרד החינוך גם סיפר שההורים ב-190 בתי הספר שכבר נכללים בפיילוט "הכיתה הירוקה" משתפים פעולה באופן מלא. "ההורים ייחלו וציפו לוודאות הזו שהילד הולך לבית הספר בבוקר. המודל מאפשר לנו להחזיר את התלמידים ללמידה רציפה ולגשר על הפערים הרגשיים", הוא אמר.
אתם זוכים לשיתוף פעולה ממשרד הבריאות? "הפיילוט כולו מובן, מתוכנן, מנוהל על ידי משרד הבריאות. אנחנו תומכים במשרד הבריאות ובכל מה שנדרש וצריך על מנת שהפיילוט הזה יצליח. אנחנו אכן עובדים בשיתוף פעולה מלא".
2 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה לילדים בירושלים
בדיקת קורונה לילדים בירושלים
בדיקה כל יום - במקום בידוד
(צילום: EPA)
האם בודקים אם צוותי ההוראה שלא התחסנו נבדקים? "מורה שעדיין לא חוסן בחיסון השלישי ועברה חצי שנה ממועד החיסון השני שלו נדרש לבצע בדיקות פעמיים בשבוע. כרגע בסגלי ההוראה למעלה מ-80% מהמורים מחוסנים באופן מלא. בחלק מהיישובים 100%, בחלק קצת פחות. מנהל בית הספר אמור לנהל את האירוע ולקבל מהמורים שלו את הדיווח. המורים נבדקים בעמדות הבידוק ומוזנות להם הבדיקות, וכך הם זכאים לתו ירוק – אישור להגיע לעבודה למשך שלושה ימים בעקבות אותה בדיקה".
אתם מרגישים עלייה במספרי הנכנסים לבידוד? "לא. אנחנו רואים מדי יום ירידה בכמות התלמידים המאומתים וירידה בכמות התלמידים המבודדים. בכלל הערים הירוקות אנחנו מפעילים את מודל הכיתה הירוקה, כך שלא אמורה לגדול כמות התלמידים שנכנסת לבידוד – נהפוך הוא, היא אמורה לקטון, וככה אנחנו רואה בדו"חות היומיים שלנו".
האם יש היענות של ההורים לכניסה לתוכנית של מגן חינוך? "אנחנו מפעילים את המתווה יחד עם פיקוד העורף ומשרד הבריאות רק בערים אדומות. זה מתווה שאתה מגיע לבית הספר ועושה בדיקת סקר לגלות תחלואה סמויה ולקטוע אותה. את המאומתים שאנחנו מגלים אנחנו שולחים לבידוד ומיד אחר כך ממשיכים במודל הכיתה הירוקה. אנחנו מקבלים שיתוף פעולה מההורים בלמעלה מ-100 בתי ספר. ככל שמצטמצמות הערים האדומות – כך מגן חינוך פועל בערים יותר מצומצמות. בחלק מהמקומות אנחנו מתקשים לקבל את הסכמות ההורים".