קצינת צה"ל, סגן מישל פרשט בת 23 מבאר שבע, קצינת תכנון, פיקוח וייצור בטייסת תחזוקה בבסיס חיל האוויר תל נוף - היא ההרוגה השנייה בתאונה שאירעה אתמול סמוך לבסיס. כך הותר הערב (יום ג') לפרסום. בתאונה נהרגה גם אודליה טייץ רודריגז, אם לארבעה מרחובות. אודליה, אשת חינוך במקצועה, נפצעה אנושות בתאונה, וכעבור זמן קצת נקבע מותה בבית חולים.
2 צפייה בגלריה
מישל פרטש ז"ל
מישל פרטש ז"ל
סגן מישל פרטש ז"ל
(מתוך פייסבוק)
מצה"ל נמסר כי בעקבות התאונה נפתחה חקירה משותפת למשטרה הצבאית ולמשטרת ישראל.
בני משפחה וחברים התאגדו בבית הוריה של מישל. מישל סיימה לאחרונה את לימודי התואר הראשון שלה באוניברסיטת בן גוריון ושירתה כקצינה בבסיס תל נוף. "היא רצתה לטרוף את העולם", אמר אחד החברים. "היא תמיד עזרה לכולם", הוסיפה חברתה. "היא הייתה מבינה הכל בשניות". חבריה סיפרו כי "הייתה מודל לחיקוי לכולנו. אחיה העריץ אותה".
מישל למדה בבית הספר הטכני של חיל האוויר בבאר שבע, ולהלוויתה הגיעו תלמידים רבים שלמדו איתה. "אלוהים לוקח את הטובים, היא באמת מהאנשים הטובים, ממש מודל לחיקוי", אמר מי שהיה רכז השכבה בבית הספר התיכון בו למדה.
2 צפייה בגלריה
מישל פרטש ז"ל
מישל פרטש ז"ל
סגן מישל פרטש ז"ל, נהרגה סמוך לבסיס
(מתוך פייסבוק)
התאונה הטרגית לא הפתיעה את משרתי הבסיס, שמתריעים במשך שנים על הסכנות הטמונות בכביש, שאורכו כקילומטר, והוא מחבר בין בית אלעזרי לבסיס תל נוף. "זה כביש מועד לפורענות", סיפר אחד הנגדים בבסיס ל-ynet. "הכביש כולו מהמורות, התחושה היא כאילו נוסעים בשטח. יש פה כל הזמן תאונות ולצערנו גם קטלניות שגובות חיי אדם ומפרקות לרסיסים משפחות. כולם יודעים שהכביש הזה הוא סכנה".
איש קבע נוסף שמשרת שנים בתל נוף טען כי הנושא הועלה לדיון מספר פעמים: "שנים שהנגדים פה מעלים את הנושא ופונים לדרגים הגבוהים שיעשו משהו, אין מפקד אחד בבסיס שלא מכיר את הבעיה הזאת כולל מפקד הבסיס. לא עושים כלום לתחזק אותו, זאת הזנחה פושעת. לצערי הרב במהלך השירות שלי היו פה כמה תאונות קטלניות עם הרוגים ופצועים קשה. אנחנו מתריעים ומתריעים וכלום לא נעשה. מה עוד צריך לקרות? חייבים לסתום את הבורות, אין גדר הפרדה בין הנתיבים, אפשר להתחיל מלשים פסי הרעדה בשוליים. זה המינמום".
"התאונות פה הן תמיד חזיתיות כי זה כביש דו סיטרי", הוא סיפר. "עוברים פה מאות רכבים מידי יום, מאות תלמידים וחיילים. על זה אנחנו מאבדים חיים? אפשר למנוע את המוות הבא אם רק יתקנו את הדרך".
מדובר צה"ל נמסר: "כבישי הגישה לבסיסי צה"ל מטופלים שלא באחריות חוקית של צה"ל, שמעביר באופן קבוע התייחסות למפגעים בכבישים אלו לגורמים האזרחיים האמונים על כך ובנוסף, פועל בתחום האכיפה וההסברה למשרתיו באופן תדיר".