מנכ"ל הרכבת לעובדים: "מה הרחיק את הדוסים? בנות על הקו הצהוב"
(צילום מסוק: איתמר גרינברג, אלי מנדלבאום)

בשיחה סגורה שנערכה בשבוע שעבר התגאה מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר, כי עובדות הרכבת הסתובבו על הרציפים כדי למנוע מהקהל הרב שהגיע להלווית הרב חיים קניבסקי להתקרב למסילות. "מה מרחיק את החבר'ה האלו, את הדוסים, מהרציף?", שאל וענה: "שתי בנות אמיצות שהלכו על הקו הצהוב". האזינו להקלטה בראש הכתבה.
הלווייתו של הרב קניבסקי, שנערכה ב-18 במרץ, הייתה אחד האירועים ההמוניים ביותר במדינה בשנים האחרונות. על פי הערכות המשטרה, השתתפו בה כ-350 אלף איש.
2 צפייה בגלריה
סימולציה להפעלת ה רכבת בתחנת סבידור מרכז תל אביב חזרה של הרכבת במתכונת קורונה
סימולציה להפעלת ה רכבת בתחנת סבידור מרכז תל אביב חזרה של הרכבת במתכונת קורונה
המנכ"ל מייקסנר. "מתנצל אישית, ובשם הארגון כולו"
(צילום: יובל חן)
2 צפייה בגלריה
המונים בהלוויית הרב קניבסקי
המונים בהלוויית הרב קניבסקי
ההמונים בהלוויית הרב קניבסקי. לפי הערכת המשטרה, כ-350 אלף השתתפו
(צילום: טל שחר)
בשיחה סגורה שקיים מנכ"ל הרכבת מייקסנר עם עובדים בכירים בחברה בערב יום הזיכרון, הוא שיתף את הנוכחים בשיטה שבה נקטו כדי לשלוט בקהל הנוסעים החרדי ברובו. "מה מרחיק את החבר'ה האלו, את הדוסים, מהרציף? מהמסילות?" שאל מייקסנר בהקלטות שהגיעו לידי ynet ו"ידיעות אחרונות", ומיד השיב: "הכריזה, נכון? זה לא עובד, אתה יכול לכרוז עד מחרתיים". וכאן חושף המנכ"ל את השיטה: "אבל שתי בנות אמיצות הלכו על הקו הצהוב הלוך וחזור, ותאמינו לי, כולם עמדו ככה".
גורם ברכבת ישראל שנכח בשיחה סיפר ל-ynet כי הדברים הבוטים לא זכו לגינוי כלשהו בזמן אמת. "אני לא חושב שמישהו חוץ ממני שם לב לאמירות המעליבות האלה של המנכ"ל. זה סתם נשמע כמו בדיחה גרועה".
מרכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל גאה על ניהול האירוע המאתגר, בו הופעלו עשרות רכבות בהתראה קצרה, ועל חזרתם בשלום של כלל המשתתפים. דבריו של מנכ"ל הרכבת כוונו לעובדי ועובדות הרכבת, שביוזמה יוצאת דופן ובהתנהלות חכמה ומקצועית שמרו על חיי אדם לאורך כל האירוע. דבריו כפי שמובאים בכתבה הוצאו מהקשרם וצר לנו על כך. ככל שאדם כלשהוא נפגע מאמירה כזו, מנכ"ל הרכבת מתנצל אישית בשמו ובשם הארגון כולו".