האתר הבריטי "ג'ואיש כרוניקל" דיווח הערב (חמישי) מפי מקורות מודיעין לא מזוהים כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר תכנן להבריח את עצמו יחד עם בכירי חמאס - לצד חטופים ישראלים - דרך ציר פילדלפי לסיני, ומשם לאיראן. בדיווח, שאין לו אישור ממקור אחר, נכתב כי העניין נחשף במהלך חקירה של בכיר בחמאס - לצד מידע שהוצא ממסמכים שנתפסו ביום שבו חולצו שש גופות החטופים.
1 צפייה בגלריה
 סינוואר על כרזה בכיכר פלסטין בטהרן
 סינוואר על כרזה בכיכר פלסטין בטהרן
סינוואר על כרזה בכיכר פלסטין בטהרן
(צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)
האתר של העיתון היהודי הגדול ביותר בבריטניה כבר דיווח בעבר כי סינוואר הקיף את עצמו ב-22 חטופים, ומשתמש בהם כהגנה מפני חיסולו על-ידי ישראל. בחודש שעבר דיווח האתר כי צעיר עזתי בן 19 שהיה "שליח" של חמאס, ותפקידו היה להעביר מסרים כתובים בין פעילי הארגון הפזורים במנהרות ברחבי רצועת עזה - היה אחד המודיעים שהובילו לחיסולו של ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור מוחמד דף.
לפי הדיווח, התוכנית הזו של סינוואר להבריח חטופים דרך ציר פילדלפי, עמדה מאחורי דבריו של נתניהו במהלך מסיבת העיתונאים לתקשורת הזרה אמש. גם בריאיון ל"פוקס ניוז" האמריקני, אמר היום רה"מ: "מרגע שאנו יוצאים הם יכולים להבריח חטופים החוצה והדרך היחידה למנוע את זה, זה לשבת שם. אם נצא, יהיה עלינו לחץ גדול לא לחזור".
נתניהו הוסיף כי הישארות בציר פילדלפי תמנע מחמאס "להבריח חטופים לסיני - ומשם לאיראן ותימן, ושם הם אבודים לנצח". הוא הוסיף כי "ציר פילדלפי הוא שער הכניסה של איראן לעזה. רוב מוחלט של השרים הצביעו להישאר שם. לבקש מישראל לעשות ויתורים אחרי הרצח זה לשלוח מסר לחמאס - 'תרצחו עוד חטופים ותקבלו עוד ויתורים'. רוב מוחלט של הישראלים מתנגדים לזה. הדיווחים שהמחלוקת על פילדלפי מונעת הסכם לא נכונים".
ראש הממשלה גם דחה את הדברים שהשמיע אמש בכיר בבית הלבן, לפיהם 90% מהעסקה כבר הוסכמו - גם בעיני חמאס. "זה לא מדויק", טען.