בועז העצני ומשפחתו הגיעו אתמול (ראשון) ליישוב שא-נור בצפון השומרון כדי להדליק שם נר ראשון של חנוכה, וביציאה מהאזור האוטובוס הממוגן שבו נסעו ספג שבעה קליעים. איש לא נפגע, והעצני סיפר ל-ynet radio על הדרמה: "נסענו אתמול לחגוג חג, אולי פחות אטרקטיבי מאיזה טורניר, ביישוב שנעקר ב-2005 כחלק מדרישה לחזור לשם. היה ברור שבדרך הלוך כנראה לא יהיו יותר מדי דרמות, ובדרך חזור היה צפוי שאחרי שראו אותנו נכנסים אז כבר יחכו לנו".
3 צפייה בגלריה
נהג האוטובוס שומר על אופטימיות
נהג האוטובוס שומר על אופטימיות
האוטובוס שנפגע
(צילום: בועז העצני)
3 צפייה בגלריה
הנזקים לאוטובוס מניסיון הפיגוע בצפון השומרון
הנזקים לאוטובוס מניסיון הפיגוע בצפון השומרון
"ירו רק על האזרחים, לא על הצבא". הנזק שנגרם לאוטובוס
(צילום: גרעין שא-נור)
"ירו שבעה כדורים על האוטובוס, כולם פגעו בחלונות הממוגנים", אמר העצני, "כדור אחד פגע חצי מטר מעליי, כשלידי שני נכדים והבן שלי. המשכנו לנסוע, הם ירו רק על האוטובוס האזרחי, לא על הצבא שליווה אותנו". שא-נור הוא מאחז לא חוקי שפונה ב-2005, יחד עם יישובים אחרים בגזרת צפון השומרון.
העצני תיאר כיצד היריות נורו לעברם בעיצומה של ההארכה בגמר המונדיאל אתמול. "אמרתי לעצמי, מעניין מה יגבר אצלם - השנאה ליהודים או שיא המתח באחד השיאים של הכדורגל. השנאה ליהודים והתכונות המכוערות של האויב שלנו באו לידי ביטוי, לא בפעם הראשונה". העצני סבור כי פינוי הנוכחות היהודית מגזרת ג'נין ב-2005 הוא הגורם לעלייה בפעילות הטרור שם. "ברגע שאין ישובים אין צבא, אין צבא - אין נוכחות, והטרור חוגג".
3 צפייה בגלריה
הדלקת נר חנוכה בשא-נור
הדלקת נר חנוכה בשא-נור
"מי מחויב לביטול חוק ההתנתקות יותר ממי שגורש?". הדלקת נר חנוכה בשא-נור
(צילום: גרעין שא-נור)
לא ראינו את ממשלות הימין מאז מבטלות את חוק ההתנתקות, שאומר שלפי חוק לישראלים אסור להתיישב שם. אתה חושב שהממשלה הזו תשנה את זה? "הציפיות שלי ממה שנקרא ימין הן די נמוכות. מנתניהו אין לי שום ציפיות, אבל יש לו היום שותפים עם מאסה קריטית די משמעותית של האנשים שגורשו, כמו לימור סון הר-מלך שגורשה מחומש. מי מחויב לזה יותר ממנה ומחבריה, שגורשו, הוכו, נעצרו, נרדפו והוכפשו. זו המשמרת שלהם ואי להם אם הם לא יעמדו על כך שהחרפה הזו תגמר. זו גם חרפה, וגם מפולת ביטחונית - ברגע שיש ישובים יש צבא, מערכת שלמה של חיים שחייבים להגן עליה, וזו הנוסחה הישנה של הציונות - התיישבות פלוס ביטחון, וזה מה שבסופו של דבר נותן ביטחון".
כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר היורים אמש, ובמועצת שומרון אמרו כי יותר מ-100 איש הגיעו לטקס הדלקת הנרות בשא-נור.