מיקי לוי: "הכנסת בהחלט נמצאת בתקופה לא טובה"
(צילום: אלכס גמבורג, ירון ברנר)

יו"ר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) התייחס הבוקר (יום ד') לשיח האלים שמתנהל לאחרונה בכנסת, ולעימות במליאה בינו לבין ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), שקרא לו מעל דוכן הכנסת "סמרטוט רצפה, עבד נרצע ואסקופה נדרסת של לפיד", ובריאיון לאולפן ynet קרא לחבריו בכנסת להרגיע את הרוחות.
"הכנסת בהחלט נמצאת בתקופה לא טובה, אני לא יכול להסתיר את זה", אמר לוי. "כל ההתבטאויות של ח"כ אמסלם בהחלט מעציבות אותי. אמסלם צריך להבין שהוא לא פוגע בי כיו"ר הכנסת - הוא פוגע בפרלמנט הישראלי, הוא פוגע במעמדה של הכנסת. מילים כמו שאמסלם מביא למליאה - הקללות, הגידופים - לא היו פה מעולם. זה פוגע בו ולא בכנסת".
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"פוגע במעמדה של הכנסת". אמסלם
(צילום: יואב דודקביץ')
אמסלם למיקי לוי: "סמרטוט רצפה, עבד נרצע"
(צילום: ערוץ כנסת, דוברות הכנסת)

על כך שצעק לעבר שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן באחת מוועדות הכנסת הקודמת "אפסים ונוכלים", אמר לוי: "אני לא בורח מאחריות, גם אני כשלתי. אבל מעולם לא עמדתי על הדוכן בכנסת וגידפתי וקיללתי את יו"ר הכנסת. להגיד ליו"ר הכנסת סמרטוט רצפה? לכנות את ראש הממשלה רוצח? היכן הגבולות? זה לא על אותן מאזניים, זה ממש לא דומה".
- אתה מצפה שנתניהו ינסה להרגיע את הרוחות? "אני פונה לכל חברי הכנסת, הפרלמנט הישראלי הוא מקום מכובד. ההתנהגות שלנו כחברי כנסת, גם אלה שמגדפים ומקללים - השנאה הזאת יורדת בסופו של דבר לרחובות. עם אחד אנחנו, תפסיקו עם זה. אפשר להיות יריבים פוליטיים, אסור להגיע למקום הזה ולחצות גבולות".
מיקי לוי צועק לעבר ניסנקורן: "אפסים, חבורה של נוכלים", אפריל 2020
(צילום: ערוץ הכנסת )

לוי התייחס גם לעלייה בתחלואת נגיף הקורונה, שלא פוסחת גם על חברי הכנסת. "לפני כשלושה שבועות פעלתי והגבלתי אירועים בכנסת, ואת כל הביקורים בכנסת, כדי לשמור על המליאה וכדי לאפשר את המשך כינוסה של כנסת ישראל. יש לי סיכום עם ח"כ יריב לוין שאנחנו מקזזים חולי קורונה. הבעיה היא לא ח"כים, הבעיה היא הצוותים של עובדי הכנסת. אם לא יהיו תמלילנים, אם לא יהיו יועצים משפטיים ואם לא יהיו מזכירי ועדות - יהיה מאוד קשה. אבל אני נחוש לא לסגור את כנסת ישראל ולאפשר לפרלמנט הישראלי להמשיך לפעול לטובת הציבור".
- אתה מוטרד שיכולה להיות סיטואציה של כנסת סגורה? "אני ממש לא רוצה לחשוב על זה. כנסת ישראל חייבת להמשיך ולפעול, יש לי תוכניות מגירה של צוותים חליפיים בתוך הכנסת. אין לי תוכנית להחלפת חברי כנסת כמובן, אבל התוכנית היא שחברי הכנסת שיהיו חיוביים יוכלו להתקזז אחד עם השני, ואז הכנסת תוכל להמשיך לפעול בצורה מצומצמת".