תיעוד חיסולו של ג'עברי בפתיחת המבצע
(צילום: דובר צה"ל)

זה התחיל בחיסול המפקד הצבאי של הג'יהאד האיסלאמי, חיסול עליו הורה הרמטכ"ל אביב כוכבי. נמשך בירי רקטות מסיבי מהרצועה לערי הדרום והמרכז. וחמאס? הוא לא התערב. זה קרה אתמול (שישי) - וגם לפני כמעט שלוש שנים, במבצע "חגורה שחורה".

מבצע "עלות השחר" - עדכונים אחרונים

קשה לפספס את הדמיון בין היום הראשון של מבצע "עלות השחר" לבין המערכה בעזה בנובמבר 2019, שארכה למעשה 48 שעות. אז חוסל במהלך הפתיחה בהא אבו-אל עטא – מפקד החטיבה הצפונית בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי - בתקיפה מהאוויר ב-4 לפנות בוקר. הפעם מהלך הפתיחה היה חיסולו של יורשו תייסיר ג'עברי, ב-16:16 אחר הצהריים.
תיעוד חיסולו של בהא אבו אל עטא

3 צפייה בגלריה
חיסול בהא אבו על עטא הג'יהאד האיסלאמי
חיסול בהא אבו על עטא הג'יהאד האיסלאמי
בהא אבו אל-עטא, שחוסל בפתיחת מבצע "חגורה שחורה"
3 צפייה בגלריה
תייסיר ג'עברי
תייסיר ג'עברי
ג'עברי ו"מגדל פלסטין" שהותקף בתחילת "עלות השחר"
ג'עברי, שפעל גם לצד קודמו בתפקיד, קידם בימים האחרונים הוצאה לפועל של פיגועי ירי נ"ט נגד אזרחים וחיילים בעוטף, והדבר הוביל לחסימת האזור – ובסופו של דבר להחלטת צה"ל לצאת למבצע ברצועה.
בין היתר היה ג'עברי ראש תחום המבצעים בג'יהאד האיסלאמי, וניסה להוציא לפועל פיגועים רבים. במבצע "שומר החומות" בשנה שעברה הכווין מספר רב של שיגורי רקטות ועמד מאחורי הפגיעה בג'יפ אזרחי, אז נפצע אזרח. גורמים ברצועה אמרו שהוא ניצל בעבר מניסיונות חיסול.
ירי לאשקלון, ויירוט של כיפת ברזל
(צילום: נדב אבס, אריק מרמור, גדי קבלו)

תיעוד החיסול של אבו אל-עטא, ב-2019
(צילום: דובר צה\"ל)

3 צפייה בגלריה
השגי צה"ל נגד ארגון הטרור גא"פ
השגי צה"ל נגד ארגון הטרור גא"פ
הסיכום של צה"ל, בתום מבצע "חגורה שחורה"
(באדיבות דובר צה"ל)
צה"ל, גם אז בפיקודו של הרמטכ"ל כוכבי, תקף במבצע "חגורה שחורה" במכוון רק יעדים של הג'יהאד האיסלאמי, במטרה להימנע מהסלמה שתכלול גם את חמאס. גם הפעם התקיפות כוונו נגד ארגון הטרור השני בגודלו ברצועה. הוא גם זה שלקח אחריות לירי עשרות הרקטות לדרום ולמרכז, ירי שהחל כארבע שעות אחרי חיסולו של ג'עברי.
מבצע "חגורה שחורה" נמשכך למעשה 48 שעות. במהלכן נהרגו 39 פלסטינים, מרביתם מחבלים מהג'יהאד האיסלאמי. כ-450 רקטות נורו מהרצועה במהלך אותן המבצע – רובן הגדול ביומיים הראשונים ועוד בודדות בארבעת הימים שלאחר מכן.
מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה, שעמד בראשו גם ב"חגורה שחורה", הודיע שהארגון יגיב על חיסול ג'עברי. "זהו יום לניצחון ועל האויב לצפות ללחימה", אמר נחאלה שנמצא בימים אלה באיראן. "אין קווים אדומים למערכה הזאת, וגם תל אביב תהיה תחת מכות הטילים של ההתנגדות".
פורסם לראשונה: 22:42, 05.08.22