בשעה 4:00 לפנות בוקר (שני) הורדו ממשאית ברחוב עזה בירושלים ארבע בטונדות - שאל חלקן חוברו שערים מברזל. הבטונדות הוצבו במרחקים של כמאה מטרים לכיוון צפון ודרום מהבית הפרטי של משפחת נתניהו ברחוב.
תיעוד הבטונדות שהוצבו ברחוב
(צילום: גלעד כהן)
כזכור, ביתו הפרטי של ראש הממשלה הפך למוקד להפגנות הקוראות להפלת הממשלה, בעקבות העובדה שמתחילת הכהונה הנוכחית של נתניהו משפחתו מתגוררת בבית הפרטי בשל השיפוץ במעון הרשמי ברחוב בלפור. איש האחזקה שעבד בצהריים ליד הבטונדות הדרומיות סיפר כי "כל יום מבקשים מאיתנו לעשות משהו אחר בקשר לגדרות פה".
בעיריית ירושלים אומרים כי "להצבת השערים בכניסה וביציאה מרחוב עזה ניתן היתר, במטרה למנוע הצבת עשרות רבות של מחסומים משטרתיים שפוגעים במרחב הציבורי. כך, מצטמצמת הפגיעה במרחב הציבורי, תוך פינוי המדרכות והגברת הנגישות ברחוב".
בחודשים האחרונים רחוב עזה בפרט ועוד מספר מוקדים בשכונת רחביה נסגרים לתנועה בעקבות מחאות שונות, כאלה הקוראות לשחרור החטופים לצד הפגנות הקוראות להפלת הממשלה. תושבי האזור מספרים כי הרחוב הפך ל"שדה קרב" בגלל ההפגנות, ובעלי העסקים מספרים על ירידה בהכנסות בשל סגירת רחוב עזה.
"נהיה פה תשעה באב", אמר לפני שבועיים יעקב, עובד בחנות ירקות. "כל זה בגלל אדון בנט שלא בא לגור בבית בבלפור ואדון ביבי תפס על זה טרמפ וגר פה למטה בעזה. אנחנו סובלים. אין אנשים, אין קונים, אין כלום. המכירות ירדו בחצי. זה רק הולך ונהיה יותר גרוע". לדבריו, "בשביל כמה אנשים בודדים שמפגינים פה - לא צריכים לסגור את כל רחוב עזה. אין פה אלפי אנשים שמפגינים. גם ביבי בכלל לא פה. זה סתם".
1 צפייה בגלריה
בטונדות הונחו ברחוב עזה
בטונדות הונחו ברחוב עזה
"ימנעו הצבת עשרות מחסומים משטרתיים". בטונדה ברחוב עזה
(צילום: גלעד כהן)
מעיריית ירושלים נמסר: "בשל הצורך הבטיחותי והביטחוני, הוצבו בשנה האחרונה באזור בית רה"מ ברחוב עזה מחסומים מסוגים שונים, לרבות מחסומי לחץ ואחרים, שנדרשו לצורך שמירה על הבית בשגרה, ובעיקר בעת מחאה או הפגנה. ביוזמת משטרת ישראל מוצבים אלמנטים שיאפשרו חסימה זמנית, בהתאם לצורך בטיחותי וביטחוני של המשטרה וכוחות הביטחון. העבודות ליד בית רה"מ בוצעו במסגרת אישורי הוועדה למתקנים ביטחוניים, והעירייה עודכנה על כך".
ממשרד ראש הממשלה נמסר: "כלל ענייני האבטחה סביב בית ראש הממשלה ברחוב עזה נעשים כחוק על פי הנחיית גורמי הביטחון השונים. משרד רה״מ אינו אחראי לסדר הציבורי סביב הבית, המתבצע על ידי המשטרה, עיריית ירושלים ושב״כ".