זירת הרצח והשחזור של החשוד
(צילום: אביהו שפירא)

שעות אחרי שנעצר, שחזר הגבר (33) החשוד ברצח הלילה (בין רביעי לחמישי) בצפת, את המיוחס לו בפני חוקרי המשטרה. הם הביאו אותו לדירה שבה התגורר עם הנרצח (38) ברחוב ישראל ב"ק שבעיר העתיקה וגולל את שהתרחש, לגרסתו, מול המצלמות. החשוד יישלח לבדיקה פסיכיאטרית ובמידת הצורך להסתכלות.
שכנים סיפרו שהנרצח סיפר בעבר כי החשוד סבל מהלם קרב. את השחזור ערך בפני צוות החקירה המיוחד בראשותו של רפ"ק עופר גור. מדובר באדם שעבר לצפת מאזור גוש עציון. הוא בעל עבר פלילי והורשע בעבר במקרי תקיפה ועבירות סמים.
3 צפייה בגלריה
החשוד בזירת הרצח בצפת
החשוד בזירת הרצח בצפת
החשוד בזירת הרצח בצפת
(צילום: אביהו שפירא)
3 צפייה בגלריה
החשוד בזירת הרצח בצפת
החשוד בזירת הרצח בצפת
השחזור בפני החוקרים
(צילום: אביהו שפירא)
גופת הנרצח התגלתה מעט אחרי השעה 01:00. הוריו של המנוח – שעלו לפני מספר שנים מארה"ב ומתגוררים בצפת – הזעיקו את המשטרה וסיפרו כי זה כשבוע לא הצליחו ליצור עמו קשר. הם הגיעו לדירה ומצאו אותה נעולה, ואז פנו למשטרה. השוטרים שהגיעו למקום הזעיקו את כוחות הכיבוי כדי שיפרצו את הדלת.
הפרמדיק מאור חדד, שהוזעק למקום, סיפר כי לאחר פריצת הדלת נמצא המנוח שוכב על הרצפה ומותו נקבע במקום. מפקד מרחב כינרת, ניצב-משנה אבי דניאלי, סיפר כי לאחר שהחוקרים החלו בחקירה ובאיסוף ממצאים בדירה, שמעו רעשים מחדר השירותים – שם מצאו בסופו של דבר את החשוד.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בצפת
זירת הרצח בצפת
כוחות בזירת האירוע
(צילום: אביהו שפירא)
ככל הנראה, הרצח בוצע כבר ביום ראשון. החשוד כיסה את הגופה בשמיכות, אטם את הדלתות ובמקום אף התגלה תנור דולק בעוצמה.
אחד השכנים סיפר היום ל-ynet כי המנוח עבד כטבח בישיבה באזור, ודאג לנזקקים ברחובות צפת. "הבחור הזה היה גר פה איתו קרוב לשנה", סיפר השכן. "שאלנו למה הוא מכניס אותו אליו הביתה, והוא אמר שהוא שירת כמוהו, בצנחנים, וסבל מהלם קרב ושצריך לעזור לו".
עם מעצרו, אמר החשוד לחוקרים: "אני המתתי אותו". הן הנרצח והן החשוד אינם מוכרים לשירותי הרווחה בעיריית צפת.
עו"ד יוסף חאזם, המייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר כי הוא אינו מודה במעשה. הוא הוסיף כי מדובר באדם עם עבר של בעיות נפשיות. בית המשפט השלום בנצרת האריך היום אחר הצהריים את מעצו של החשוד בעשרה ימים. המשטרה טענה בדיון כי הרצח בוצע תוך התעללות והתאכזרות, אולם לשאלת עו"ד חאזם, ענה נציג המשטרה כי אין אינדיקציה ברורה לכך.