כלי תקשורת לבנוניים דיווחו הערב (שישי) על "תקיפות ישראליות" בסוריה, באזור הסמוך לגבול הצפוני עם לבנון, וגם באזור אל-בקאע המזרחי שבצפון לבנון.
רשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה דיווחה כי התקיפה הראשונה הייתה באזור אל-קוסייר, המרוחק יותר מ-150 קילומטרים ממטולה. לפי "אל-אחבאר" המזוהה גם הוא עם חיזבאללה, טילי יירוט שוגרו על ידי הצבא הסורי לעבר מטוסים ישראליים שתקפו את שדה התעופה א-דבעה שבצפון מזרח אל-קוסייר שבמחוז חומס.
תיעוד התקיפה בגבול הצפוני עם לבנון

ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דווח כי התקיפות של ישראל כוונו לארבעה כפרים סוריים באזור הכפרי של העיר אל-קוסייר. ברשת ציטטו מקורות סורים שאמרו כי "מערכות ההגנה התעמתו עם התקיפות".
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, מסר כי חיזבאללה שולט באזור שהותקף על שני צדי הגבול. לפי הארגון, שני קילומטרים משם נשמעו פיצוצים גם מהכפר אל-מעריה, שגם בו שולט ארגון הטרור.
בהמשך דווח ב"אל-מיאדין" כי מטוסי קרב ישראליים ביצעו תקיפה אווירית באזור חוש א-סיד שבאזור אל-בקאע המזרחי בצפון לבנון - לא רחוק מאזור התקיפה האחרונה בגבול עם סוריה. ברשת סקיי ניוז בערבית נטען כי התקיפה "כוונה למשאית מזון".
ביום שלישי האחרון ערוץ תקשורת מקומי בדרעא שבדרום סוריה דיווח על תקיפות ישראליות באזור. בהמשך גם סוכנות הידיעות "סאברין ניוז", המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, פרסמה על "תקיפה ישראלית באזור תל ג'איבה ותל אום חוראן, שבאזור הכפרי של דרעא".
לפני כחודש דיווחו כלי תקשורת בסוריה על שני הרוגים ב"תקיפות ישראליות" באזור א-סידה זינב שבפרברי דמשק. לפי "קול הבירה" הסורי, שמזוהה עם האופוזיציה, המתחם שהותקף שימש את המיליציות הפרו-איראניות - ובהן חיזבאללה - לאחסון נשק ולפגישות צבאיות. כלי רכב באתר הושמדו, וכמה אזרחים נפגעו גם משברי הטילים של ההגנה האווירית הסורית.
פורסם לראשונה: 21:42, 02.08.24