ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להמריא מחר (יום שני) בשעה 09:00 בבוקר במטוס "כנף ציון" לוושינגטון, לאחר שטיסתו נדחתה מהיום - בשל פגישתו שהוזזה לשלישי עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שהודיע הערב על פרישתו מהמרוץ לבחירות. בישראל ממשיכים לעבוד על הפגישה המתוכננת בין השניים, על אף שעדיין קיים סיכוי כי תבוטל. גורם אמריקני אמר הערב לסוכנות הידיעות AP כי ביידן מתכוון להיפגש עם נתניהו - אך לא ברור מתי, בגלל הידבקותו בקורונה.
על האף דחיית הטיסה, אלפים ובהם קרובי חטופים הפגינו הערב בנתב"ג. בינתיים, עוזריו של נתניהו עדיין מנסים לתאם לו פגישה עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, והעבירו ללשכתו מסר שרה"מ מעוניין להיפגש, בתקווה שהדבר יסתדר בלוח הזמנים.
מפגינים וקרובי חטופים מוחים בנתב"ג, הערב
(צילום: עידו ארז)

2 צפייה בגלריה
(צילום: JACK GUEZ / AFP, נעם ריבקין פנטון, REUTERS/Evelyn Hockstein)
גורמים בסביבת נתניהו העריכו בזהירות שתתקיים בסופו של דבר פגישה עם טראמפ, אך עדיין אין ודאות לכך, וגם לא ברור היכן תתקיים הפגישה, בהתחשב בזה שנתניהו מתוכנן לשהות כל השבוע בוושינגטון. אפשר להעריך שאם תתקיים פגישה היא לא תהיה בוושינגטון. לא מן הנמנע שנראה את נתניהו טס לניו יורק או פלורידה להיפגש עם טראמפ. יש אפשרות שנתניהו יישאר בארה"ב גם בסוף השבוע. במקרה, או שלא במקרה, בנו יאיר יחגוג יום הולדת ביום שישי.
מלבד פגישות אלה, נתניהו צפוי להיפגש גם עם סגנית הנשיא קמלה האריס, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן. כמו כן, ייפגש עם חברי קונגרס ויעניק מספר ראיונות לתקשורת האמריקנית.
נתניהו לוקח איתו לארה"ב משלחת גדולה של חיילים, פצועים וחטופים. בין השאר, מגיע גשש של אוגדת עזה שנלחם בגבורה וחייל שנפצע בקרב. המשלחת תכלול גם נציגים של 12 משפחות חטופים. בין השאר, יגיעו נועה ארגמני ואביה יעקב, נציג משפחת ביבס, ואחיו של אורון שאול. עד לרגע זה, לשכת רה"מ לא פרסמה את רשימת השמות המלאה, אולי בגלל שחלק מהמשפחות חזרו בהם וביקשו שלא להצטרף לרה"מ - כפי שקרה עם אלון גת, אחיה של החטופה כרמל, שהודיע אתמול שביטל את טיסתו עם נתניהו.
ביום רביעי, בשעה 21:00 שעון ישראל, צפוי נתניהו לנאום בפני שני הבתים בקונגרס – כשבקהל כצפויים להשתתף יותר מ-500 סנאטורים וחברי בית הנבחרים. לפי שעה, ידוע כי כ-10 מחוקקים יחרימו את הנאום בגלוי. בעת נאומו של נתניהו, יפגינו משפחות חטופים מחוץ לקונגרס. פעילי המחאה מתכננים גם להפגין מול נתניהו בימי הביקור תחת הכותרת: "נתניהו פרסונה נון גרטה וסכנה לישראל".
מבחינת נתניהו, החלק הכי חשוב בביקור שלו הוא הנאום בקונגרס, הרבה יותר מהפגישה עם ביידן. מבחינתו, נאומו נועד להשיג לישראל לגיטימציה בינלאומית, בדגש על ארה"ב, בדבר המשך המלחמה והשגת היעד של מיטוט החמאס והבאת "ניצחון מוחלט". חלק ניכר מהנאום יתייחס לחטופים ולסיפורי הגבורה. נאומו של נתניהו צפוי להיות ממלכתי, וידגיש את החשיבות של הקשר הבלתי ניתן לערעור של היחסים בין ישראל לארה"ב.
נתניהו צפוי להודות לארה"ב על התמיכה בישראל. כמו כן, יתייחס בדבריו לאיום האיראני ולצורך לבלום את טהרן מלהגיע לנשק גרעיני. הוא יתייחס לאיום החות'י מתימן, בצל תקיפת הכטב"ם בתל אביב והתגובה אמש בנמל חודיידה, וכן לפסיקת בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, ולצווים מבית הדין הפלילי. התייחסות נוספת תהיה לחיזבאללה ולאיום מלבנון.
נתניהו ימשיך כהרגלו לעבוד על הנאום שלו עד הדקה ה-90. הוא נעזר ביועציו, שמעלים כל הזמן רעיונות וכן בכותבי נאומים. בשל התיקונים שנתניהו מבצע בטקסט, נאומו יישמר כמו תמיד בסוד ולא יימסר מבעוד מועד, גם לא באמברגו - בניגוד לנאומים של ראשי הממשלה בעבר יאיר לפיד, נפתלי בנט וכן הנשיאים יצחק הרצוג וקודמו רובי ריבלין.
בפגישותיו בוושינגטון, ובעיקר בפגישה עם ביידן ועוזריו, נתניהו ידון על המגעים לעסקת חטופים, בצל הנחייתו הערב על הוצאת משלחת מו"מ ביום חמישי הקרוב לדוחא בקטאר.
2 צפייה בגלריה
 מחאה של משפחות החטופים בנתב"ג
 מחאה של משפחות החטופים בנתב"ג
מחאה של משפחות החטופים בנתב"ג
(צילום: קובי קואנקס )
הדיווחים בארה"ב על פרישת ביידן

הערב הפגינו אלפי בני אדם ובהם בני משפחות חטופים מחוץ לאולם הנחיתות בטרמינל 3 נתב"ג, במחאה על יציאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לארה"ב מבלי לאשר את עסקת החטופים שעל הפרק. "המפקיר הלאומי שוב מטרפד עסקה ויוצא לארה"ב כשחטופינו נמקים בשבי וחיילים נהרגים לשווא", נמסר ממארגני המחאה, הדורשים שנתניהו יחתום על עסקה לפני הטיסה.
גורם שמעורה בנושא הסכים עם ההערכה של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ש"אנו בקו ה-10 יארד לפני עסקה". "אפשר לסגור את ההסכם. אם יתכנסו להחלטה מוסכמת של הצפון ורפיח - יוכלו לסגור אותו. ראש המוסד יטוס לדוחא ויש סיכוי משמעותי לסגור הסכם", אמר הגורם, והוסיף כי "אם נתניהו מתכוון למשוך את הזמן - ההורים לא ישתקו. אסור למשוך זמן ולבזבז עוד שבוע שבו לא יקרה כלום. זה שבוע שבו הבנות יכולות למות".
גורם אחר אמר שיש הסכמה בין ישראל לארה"ב בעניין העסקה, ושחמאס צריך להסכים לה. "יש את השאלות בעניין פילדלפי וצפון הרצועה, אבל הם בשוליים. השאלה הגדולה היא האם חמאס מוכן להיכנס לתהליך שהוא יודע שלא מביא בוודאות לסיום המלחמה, והוא צריך לקחת הימור", אמר גורם שמעורה בפרטים.