הגברת הראשונה של ארה"ב, ג'יל ביידן, תחזור השבוע ללמד מכיתת הלימודים, אחרי שנה שלמה שבה לימדה את תלמידיה דרך הזום. כך הודיע אמש (שבת) הבית הלבן, שאישר דיווחים בכלי התקשורת ולפיהם ביידן בת ה-70, אשת חינוך ותיקה שמחזיקה גם בדוקטורט בתחום, תחזור ללמד פנים-אל-פנים את הסטודנטים שלה בקולג' בצפון וירג'יניה, שם היא מלמדת כבר שנים ארוכות.
2 צפייה בגלריה
ג'יל ביידן הגברת הראשונה של ארה"ב ביקור ב בית ספר בקונטיקט
ג'יל ביידן הגברת הראשונה של ארה"ב ביקור ב בית ספר בקונטיקט
ג'יל ביידן בביקור השנה בבית ספר בקונטיקט. "המורים - גיבורים"
(צילום: רויטרס)
על פי הדיווח שפורסם אתמול ב"וושינגטון פוסט", ביידן תלמד שם פעמיים בשבוע, בימים שלישי וחמישי. היא תגיע למוסד החינוכי שסמוך לבירה וושינגטון בשיירה ממוגנת, וילוו אותה סוכנים של השירות החשאי. בהתאם לכללי הקולג', ביידן שמחוסנת נגד נגיף הקורונה תעטה כל העת מסכה בשטח הקמפוס, בצל הזינוק בתחלואה בארה"ב בשבועות האחרונים.
ביידן היא מורה לאנגלית במקצועה, ואת הסטודנטים שלה היא תלמד בסמסטר שנפתח שם כעת קורסים בנושאי כתיבה וחיבור. לאחר שבעלה ג'ו ביידן ניצח בבחירות לנשיאות אשתקד היא הבהירה כי לא תפסיק ללמד, והיא הגברת הראשונה אי-פעם שמשלבת בין הקריירה המקצועית שלה לבין תפקידיה הסמליים של רעיית הנשיא. בקולג' בצפון וירג'יניה היא מלמדת מאז 2009, השנה שבה בעלה הושבע לסגנו של הנשיא ברק אובמה – וגם אז היא עשתה היסטוריה כשהפכה ל"גברת השנייה" הראשונה שלא קוטעת הקריירה המקצועית שלה לטובת זו של בעלה.
ג'יל, לצד בעלה הנשיא, פעלה לאורך החודשים האחרונים להחזיר את התלמידים לכיתות, אחרי יותר משנה שבה רבים מהם נאלצו ללמוד מרחוק. היא עצמה הודתה בקיץ האחרון שהתקשתה ללמד מרחוק את הסטודנטים שלה. "זה קשה ללמד בזום", אמרה. "אני מקווה שאתם מתרגשים כמוני לחזור ללוחות הנקיים הללו, לרצפות המקורצפות ויותר מכל – אל הפנים המאירות של התלמידים שלנו, פנים-אל-פנים".
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואשתו ג'יל מגיעים לבית הלבן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואשתו ג'יל מגיעים לבית הלבן
ג'יל וג'ו בכניסה לבית הלבן, לאחר ההשבעה ב-20 בינואר. לא קטעה את הקריירה
(צילום: AP)
בסוף השבוע פרסמה ביידן מאמר דעה במגזין "טיים", ובו שיבחה את פעילותם של המורים ושאר אנשי ההוראה לאורך המגפה. "מחנכים ברחבי המדינה התמודדו עם חרדה וחוסר בהירות, לעתים קרובות תוך שהם מתקשים לתמוך במשפחותיהם שלהם", כתבה ביידן. "למרות הקושי הרב, מעולם לא הייתי גאה יותר להיות מורה. הפשלנו את שרוולינו ועשינו את העבודה שהייתה צריכה להיעשות. נשענו אחד על השני – גם אם במרחק של שני מטר – ונשאנו יחד את הנטל. התלמידים של אמריקה ומשפחותיהם היו זקוקים לאלופים יותר מתמיד, ומצאו אותם במחנכים שלהם. מעומק לבי: תודה לכם על שהייתם הגיבורים שהיינו צריכים".
ביידן חוזרת ללמד כאמור כשברקע זינוק בתחלואה בארה"ב: לפי ספירה שעורך העיתון "ניו יורק טיימס" ממוצע הנדבקים היומי עומד כעת במדינה על 160,000, לעומת שפל של כ-10,000 בלבד בתחילת יולי. גם מספר המתים זינק: כ-1,500 חולים מתים בארה"ב מסיבוכי הנגיף בכל יממה. כעת מאושפזים לפי העיתון 102,000 חולים בבתי החולים ברחבי המדינה.
בארה"ב מתנהל כעת מאבק עיקש בין כאלו הדורשים לחייב את התלמידים לעטות מסכות בבתי הספר, לבין כאלו שמתנגדים לכך ורואים בכך הפרה של הזכות לחירות, שגם מקשה על התלמידים ללמוד היטב. הוויכוח הזה ניטש בעיקר במדינות רפובליקניות, בדרומה של ארה"ב, שם גם שיעור המתחסנים נגד הנגיף נמוך הרבה יותר מבאזורים אחרים – ובהתאמה התחלואה קשה יותר, עם עומסים קשים בחלק מיחידות הטיפול הנמרץ.