1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
צעיר בן 20 מאזור הצפון הואשם שהצית פעמיים את כלי הרכב של אדם שקיים מפגש מיני עם ידידתו הנערה. כך מתואר בכתב אישום שהוגש באחרונה לבית המשפט המחוזי בנצרת. הפרקליטות דרשה לקיים את ההליך בדלתיים סגורות, אך השופט חנא סבאג נענה לבקשת ynet, והתיר לפרסם פרטים מהמקרה ללא זיהוי המעורבים.
לפי כתב האישום, הצעיר מילא בקבוק בבנזין בתחנת דלק שאליה הגיע עם ידידתו. לאחר מכן, "הם הגיעו יחד ברכב סמוך לביתו של המתלונן. הנערה ירדה מהרכב עם בקבוק הבנזין, מצית ונייר, ושפכה את הדלק על הרכב של המתלונן. משלא הצליחה להצית, חזרה לרכב ואז ירד הנאשם, הצית את הרכב ויחד נמלטו כשהרכב בוער".
כחודש לאחר המקרה הראשון, חזר הנאשם שוב לאזור מגוריו של המתלונן, שפך בנזין על כלי רכב נוסף של המתלונן והצית אותו. בעקבות חקירה של המחוז הצפוני במשטרה הוא נעצר, והוגש נגדו כתב האישום.
הנאשם הגיב על המעשים המיוחסים לו ואמר: "אני לא עבריין, מעולם לא הייתי עצור ומעולם לא נחקרתי לפני כן, ניסיתי לעזור לידידה קרובה. עשיתי טעות ואני מצטער על זה, זה הסיוט הכי גדול בחיים שלי שמצאתי את עצמי עומד לדין על תיק הצתות עם עונש מקסימלי של 15 שנים". הנאשם הוסיף: "הודיתי ולקחתי אחריות מלאה על מעשיי. אם עוד פעם הייתי בסיטואציה כזו לא הייתי עושה כלום, קיבלתי את השיעור שלי. פעלנו כמו ילדים טיפשים בלי להבין את ההשלכות של המעשים".
עו"ד אילן מזרחי והנאשם דניעו"ד אילן מזרחי והנאשםצילום: ישראל מושקוביץ
השופט חנא סבאגהשופט סבאגצילום: אתר הרשות השופטת
עו"ד אילן מזרחי, שמייצג את הנאשם, מסר בתגובה: "מדובר בנער נורמטיבי, ללא כל עבר פלילי, שזה המפגש הראשון שלו עם רשויות החוק. לצערי הרב, הוא פעל ללא שיקול דעת מושכל, ולקח אחריות מלאה על מעשיו כבר בחקירתו במשטרה. בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל את טענותיי והורה על שחרורו לחלופת מעצר באיזוק אלקטרוני כבר ביום הגשת כתב האישום. נבקש מהשופט הנכבד להעדיף את הפן השיקומי טיפולי ולתת לנער הצעיר אפשרות לשקם את חייו".
השופט סבאג ציין בהחלטתו להתיר את פרסום הפרשה: "איסור הפרסום נועד כאן בעיקר כדי להגן על פרטי הקטינה ועל זהותה. עיון בכתב האישום מלמד כי אין בפרטים הנוספים המצוינים בו כדי להוסיף פרטים מהותיים שיובילו לחשיפת זהות הקטינה, ולכן אינני רואה טעם להתנגדות המדינה לפרסום. על כן, אני נעתר לבקשה ומתיר את פרסום פרטי הפרשה המצוינים בכתב האישום, ובלבד שלא יפורסם כל פרט מזהה אודות הקטינה או אודות הנאשם".