מפקד משטרת עכו מודיע על זיהוי גופתה של ספיר נחום
(צילום: דוברות המשטרה )

12 ימים לאחר שנראתה לאחרונה, ובתום שעות ארוכות של המתנה, אישרו אחר הצהריים (שני) במכון לרפואה משפטית באבו כביר שהגופה שנמצאה אתמול באזור היישוב הבדואי איבטין שליד קריית אתא שייכת לנעדרת ספיר נחום (23). אל בית המשפחה בעכו הגיעה משלחת שוטרים בראשות מפקד המשטרה בעיר כדי למסור את ההודעה. הנוכחים פרצו בבכי, והאם סוזי קראה "למה רצחו לי את הבת?".
החשדות נגד מי שהיה בן זוגה, וולא רובין חלאילה, כבר הוחמרו לפני כן לחטיפה ולרצח, והלילה נעצר אחיו בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע. מעצר השניים הוארך מוקדם יותר היום.
7 צפייה בגלריה
ספיר נחום וזירת הגופה שאותרה סמוך ליישוב איבטין
ספיר נחום וזירת הגופה שאותרה סמוך ליישוב איבטין
ספיר נחום וזירת מציאת גופתה סמוך ליישוב איבטין
(צילום: נחום סגל)
הזירה שבה נמצאה הגופה סמוך ליישוב איבטין, אתמול
(צילום: אביהו שפירא, נחום סגל, ליאור אל-חי)

בני משפחתה של ספיר נחום מגיעים למכון לרפואה משפטית באבו כביר
(צילום: אריק מרמור)

וולא חלאילה ואחיו עלא בדיון הארכת המעצר
(צילום: עידו ארז)

7 צפייה בגלריה
בני משפחתה של ספיר נחום במכון לרפואה משפטית באבו כביר
בני משפחתה של ספיר נחום במכון לרפואה משפטית באבו כביר
ספיר נחום ובני משפחתה, עם הגעתם למכון לרפואה משפטית
(צילום: שאול גולן)
7 צפייה בגלריה
ולאא חלאילה
ולאא חלאילה
החשוד וולא חלאילה, בדיון הארכת המעצר
(צילום: נחום סגל)
הדודה הודיה, אחותה של האם סוזי, אמרה בדמעות: "קיבלנו את הבשורה שלא ציפינו לה. אנחנו כואבים, ספיר שלנו לא איתנו יותר. זה כאב גדול, לא מעכלים את האסון שקרה לנו. כולנו כואבים ובוכים".
הגופה חולצה אתמול מבאר מים ישנה בפאתי איבטין ולקראת השעה 23:00 הועברה למכון לרפואה משפטית, על מנת לוודא שאכן מדובר בגופתה של הצעירה, שנעדרה במשך כשבוע וחצי. היום הגיעה למכון לרפואה משפטית סוזי נחום, אמה של ספיר. "אני מקווה שזאת לא היא", אמרה לפני כניסתה - אבל הרע מכול התממש וכעבור כמה שעות נמסר לה כי זוהתה גופת בתה.
עד שנודעה זהות הגופה עברו בני משפחתה של נחום שעות ארוכות של המתנה מורטת עצבים. האם סוזי אמרה הבוקר לאולפן ynet: "אנחנו מחכים לנס, הילדים שלה - הנכדים שלי - מתגעגעים אליה. כשהודיעו לי שמצאו גופה התפרצתי ובכיתי, נתקעתי בחדר ולא יכולתי לצאת. זו הילדה הקטנה שלי, בכל צעד בבית אני רואה אותה. היא חסרה, אין בבית שמחת חיים. אנחנו מיואשים".
7 צפייה בגלריה
ספיר נחום עם אימה סוזי וילדיה
ספיר נחום עם אימה סוזי וילדיה
ספיר נחום, אמה סוזי והילדים הקטנים
(באדיבות המשפחה)
7 צפייה בגלריה
זיהוי הגופה בזירה סמוך לאיבטין נמשך לתוך הלילה
זיהוי הגופה בזירה סמוך לאיבטין נמשך לתוך הלילה
הגופה מפונה למכון לרפואה משפטית, אתמול
(צילום: נחום סגל)
7 צפייה בגלריה
זירת הגופה שאותרה סמוך ליישוב איבטין
זירת הגופה שאותרה סמוך ליישוב איבטין
שוטרים בזירה שבה נמצאה הגופה סמוך ליישוב איבטין, אתמול
(צילום: נחום סגל)
ששת אחיה של נחום הגיעו אתמול לבית המשפחה, לשם הגיע גם סנ"צ ניר ג'מבר, מפקד התחנה שניהל את החיפושים, על מנת לעדכן את בני המשפחה בממצאים. אתמול לא היה בפיו הפרט היחיד שלו המתינו בני המשפחה בנשימה עצורה - שאלת זהותה של הגופה. אך כאמור היום התשובה הקשה הגיעה.
אתמול חוקרי המעבדה הניידת לזיהוי פלילי במחוז חוף נכנסו עם רכב שטח לזירה שבה אותרה הגופה בתוך באר מים ישנה. בשל תנאי השטח הקשים, הרכב כמעט התהפך בזמן הנסיעה, ולכן החוקרים המשיכו את הדרך רגלית כשהם סוחבים את הציוד על גבם. מהמשטרה נמסר אחר הצהריים כי צוות החקירה של היחידה המרכזית במחוז חוף ממשיך לחקור ולפעול בזירת מציאת הגופה יחד עם גורמים מקצועיים על מנת לאסוף ראיות.
החיפושים אחר ספיר נחום, שלשום
(צילום: דוברות המשטרה)

תושבים רבים מהכפר איבטין התרכזו אתמול באזור הכניסה לשטח שבו נמצאה הגופה. חלקם הגיעו עם רכבי שטח וטרקטורונים כדי לסייע לכוחות המשטרה להגיע לזירה. אחד התושבים אמר: "החשוד הזה פוגע בכל הכפר שלנו. כולם שומעים שמצאו גופה באיבטין וחושבים שמדובר בנו ושזה קשור אלינו. הגופה נמצאה עמוק בשטח, ולא בכפר שלנו".
נחום, אם לפעוטה בת שנתיים ולתינוק, נעדרה מביתה שבוע וחצי. היא יצאה מביתה בעכו ביום חמישי שעבר בשעות הבוקר, שמה את בתה בגן הילדים, וזמן קצר לאחר מכן נעלמו עקבותיה. מצלמות אבטחה תיעדו אותה נכנסת ויוצאת מרכבו של חלאילה, אך לאחר מכן היא לא נראתה עוד. חלאילה נעצר, ובעקבות איכון שלו באזור איבטין ביום ההיעלמות התמקדו החיפושים באזור היישוב הבדואי שליד קריית אתא. גם לאחר זיהוי הגופה, צו איסור פרסום עדיין מוטל על כל פרטי החקירה.
במשטרה הסבירו אחר הצהריים כי שיטת החיפוש התבססה על חלוקת השטח לתאים רבים וסריקתם בזה אחר זה. מדובר בשטח מורכב וקשה לסריקה וחיפוש מכיוון שהוא סלעי, מיוער עם גבעות ונחלים. החיפושים נערכו בתנאי חום קשים, באזור רווי שיחים קוצניים, בעלי חיים משוטטים ועוד. לאחר שכוח סרק את השטח, כוחות נוספים סרקו אותו שוב. מפקד מחוז חוף קבע כי איתור הנעדרת הוא המשימה הלעיונה בסדר העדיפות המחוזי והנחה להשקיע את כל המאמצים והמשאבים הדרושים לכך.
סרטוני הסתה שפרסם חלאילה בטיקטוק
(מתוך האינסטגרם של ולאא חלאילה)

ההשתוללות בכפר מסריק
(מתוך טוויטר)

חלאילה, תושב עכו בן 34, התכחש לאבהות על שני ילדיה של ספיר. לפי אחותה, היא הייתה עמו בקשר ונפרדה ממנו לסירוגין, ובין השניים היה ויכוח בנושא המזונות. הוא נעצר יום לאחר היעלמותה של ספיר בחשד שהוא מעורב בכך, אך שוחרר. הוא נעצר למחרת בשנית ומעצרו הוארך כמה פעמים מאז. בדיון שנערך היום, ובו הוארך מעצרו בשמונה ימים, כתבה שופטת בית המשפט השלום בעכו פרחה ג'ובראן מילר כי "החשד נגדו התחזק באופן משמעותי, קיימת מסוכנות וחשש לשיבוש פעולות חקירה".
במהלך הדיון חלאילה כיסה עצמו בקפוצ'ון, לא דיבר ולא התייחס לשאלות העיתונאים. הלילה נעצר גם אחיו עלא, בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע. "אנחנו פה רק בגלל העבר שלנו, אנחנו חפים מפשע, אין לנו קשר. הזמן יוכיח את זה", טען האח, שנשלח בעבר לכלא בעקבות רצח וריצה 15 שנות מאסר. מעצרו הוארך בשישה ימים.
גם לוולא חלאילה עצמו עבר פלילי, והוא מוכר למשטרה מתחום עבירות הוונדליזם וכן עבירות הסמים. ב-2011 הוא נשלח ל-7.5 שנות מאסר בגלל שוד מזוין של סניף דואר במג'ד אל כרום, אותו ביצע חודש לאחר שחרור ממאסר. הוא נחשב ל"כוכב טיקטוק", ולאחרונה נעצר ושוחרר לאחר שנכנס עם שישה מחבריו עם עגלה וסוסים לקיבוץ כפר מסריק הסמוך לעכו - והשתולל במקום. בסרטונים ברשת הוא תועד לועג לשוטרת וחוגג את הצתת מסעדת "אורי בורי" בעכו, במהלך המהומות בשומר החומות.