"עשיתי מצווה": כך מתאר רב-נגד יגאל שרמן (59), שוטר מחוז חוף בחיפה, שאיתר אבדה יקרת ערך במיוחד והצליח להשיב אותה לבעליה. במהלך נסיעה באוטובוס, הבחין שרמן בשקית תרופות, אולם כשהביט בתוכה גילה בפנים שלוש חבילות של שטרות - בכל אחת 10 אלף יורו. בסך הכול מדובר בכסף מזומן בסכום של כ-121 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
רב נגד יגאל שרמן מצא מטמון של 30 אלך יורו והחזיר לבעליו
רב נגד יגאל שרמן מצא מטמון של 30 אלך יורו והחזיר לבעליו
30 אלף יורו במזומן
(צילום: דוברות המשטרה )
2 צפייה בגלריה
רב נגד יגאל שרמן מצא מטמון של 30 אלך יורו והחזיר לבעליו
רב נגד יגאל שרמן מצא מטמון של 30 אלך יורו והחזיר לבעליו
"אני את שלי עשיתי". רנ"ג יגאל שרמן
(צילום: דוברות המשטרה )
המקרה אירע לפני מספר ימים, על אוטובוס קו 17 של אגד, שנסע משכונת נווה שאנן לכיוון מטה מחוז חוף בחיפה. "נכנסתי לאוטובוס, וכשרציתי להתיישב ראיתי בצד ימין, בתוך חריץ בין המושב לדופן, שקית ניילון של קופת חולים", תיאר שרמן. "חשבתי שהשקית מכילה זבל, אבל אז נגעתי והרגשתי משהו קשיח".
כשפתח את השקית הבחין שרמן בכסף המזומן. "הסתכלתי סביבי. לא ראיתי שמישהו מחפש משהו, למרות שהיו נוסעים באוטובוס. ניגשתי לנהג ושאלתי האם מישהו דיווח לו על אבדה כלשהי? הנהג שאל: 'מה קרה?' אמרתי לו, 'אם מישהו ידווח לאגד על סכום גדול של כסף שאבד לו, זה נמצא אצלי ואמסור את הכסף למשטרת חיפה". בעצירה הבאה, התקשר הנהג ודיווח למחלקת האבדות של אגד.
דקות לאחר מכן התקשרו אל שרמן ממחלקת האבדות. "אמרתי להם שאני כבר במשטרה ואפקיד שם את הכסף. זמן קצר לאחר שהגעתי לתחנה, גם בעל האבדה הגיע וקיבל את כספו בחזרה, לאחר שמסר סימני זיהוי והיה ברור שהוא האדם שאיבד את הסכום הגבוה".
בעל הכסף, תושב חיפה, הודה בחום לשרמן. "הוא שאל אותי מה כתובת המגורים שלי. אמרתי לו, 'אל תיתן לי שום מתנה כי אסור לי לקחת מתנות'. הוא אמר שיזמין אותי לארוחה, גם לזה סירבתי בנימוס. אז הוא אמר 'לפחות אתן לך חיבוק ונשיקה'. עניתי לו, 'אני את שלי עשיתי. עשיתי מצווה'".
בעל האבדה, שביקש ששמו לא יפורסם, אמר: "אני מודה לשוטר הנהדר הזה על היושר שלו. עד לרגע זה אני לא מאמין שנמצאה האבדה, שכן הכסף שהיה שם לא היה שלי באופן אישי אלא של חברה בה אני שותף. כאשר הבנתי שהכסף אבד לי באוטובוס נלחצתי ופניתי מיד לאגד ואז למשטרה. אני מודה ומעריך את השוטר שמצא את האבדה והשיב אותה אליי. טוב לדעת שיש אנשים טובים בימים לא פשוטים שעוברים עלינו".