לקול קריאות "הוא זכאי": אריה דרעי יוצא מהבית
(צילום: גיל יוחנן)

אבשלום (אברשה) אוחיון, פעיל ש"ס המקורב לאריה דרעי, השמיע הערב (יום רביעי) דברים קשים נגד שופטי בג"ץ בעקבות פסילת היו"ר מלכהן כשר. "עשרה שופטים אשכנזים לבנבנים", כינה אותם אוחיון מחוץ לביתו של דרעי, וזכה לקריאות תמיכה מצד הקהל שהתאסף. "אותם אלה שרצחו את אבותינו. אנחנו לא נשתוק. בעזרת השם סוף-סוף יבוא לידי ביטחון רצון העם. מושחתים לבנבנים נמאסתם".
לקריאת פסק הדין המלא בבג"ץ - לחצו כאן.
אוחיון המשיך לשלהב את הקהל בדברים קשים נגד השופטים, כינה אותם "מנותקים" ואמר כי הם "לא שומעים לקול העם". עוד אמר כי "בית המשפט שאמון על המערכת הדמוקרטית של המדינה הוכיח שהוא אנטי-דמוקרטי, ואמר שאין ממשלה וכנסת בישראל. אנחנו אומרים מכאן לבית המשפט, לא נעצור. באנו למשול. מה יותר נכון מהקלפי? אנחנו רואים הפיכה שלטונית של מנותקים, פטרונים. אשכנזים לבנבנים לוקחים את מנהיגנו. לא ננוח ולא נשתוק".
אוחנה הגיע לביתו של דרעי - והתקבל בקריאות בוז: "תתבייש"
(צילום: גיל יוחנן )

5 צפייה בגלריה
אריה דרעי יוצא מהבית
אריה דרעי יוצא מהבית
דרעי מחוץ לביתו
(צילום: גיל יוחנן)
5 צפייה בגלריה
אריה דרעי יוצא מהבית
אריה דרעי יוצא מהבית
(צילום: גיל יוחנן)
דברי ההסתה מחוץ לבית דרעי
(צילום: גיל יוחנן )

5 צפייה בגלריה
אירה דרעי ובצלאל סמוטריץ
אירה דרעי ובצלאל סמוטריץ
שר האוצר סמוטריץ' בביתו של דרעי
(צילום: דוברות ש"ס )
דרעי יצא הערב מהבית לראשונה מאז פסק הדין, לטובת השתתפות בהלוויית שכנו לקולות קריאות "הוא זכאי". דרעי יצא מהבית בעודו מסמן את סמל ש"ס באצבעותיו, אך לא אמר מילה כשנכנס למכונית.
במקביל, מועצת חכמי התורה של ש"ס פרסמה גם היא תגובה להחלטה - עם ציטוט מברכה מתוך תפילת העמידה, שבה מבקשים מהאל לתקן את מערכת המשפט. "בטוחים אנו כי רבותינו יעמדו בשמים ויעתירו בתפילה על מפעל חייהם ועל שלוחם הנאמן, ויתקיים בנו השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה והסר ממנו צרה יגון ואנחה במהרה", נמסר.
לפי מועצת חכמי התורה, "קיבלנו בתדהמה ובכאב רב את פסיקת בג"ץ על פסילת יו"ר התנועה הרב אריה דרעי לכהן כשר הפנים והבריאות, למרות שמאות אלפי שלומי אמוני ישראל תמכו ובחרו בו כנציגם בממשלה. החלטה המעידה על עוול ואטימות שמוחקת את זהותם של המוני עמך בית ישראל. מועצת חכמי התורה מחזקת את ידיו של שלוחא דרחמנא, יו"ר תנועת ש"ס המעטירה השר הרב רבי אריה דרעי שליט"א, אשר נשלח למערכה להחזיר עטרה ליושנה על ידי מרנן ורבנן ובראשם מרן רבנו הגדול רבי עובדיה יוסף זצ"ל, אשר סמך עליו את ידיו בכל דבר".
5 צפייה בגלריה
אוחנה מגיע לביתו של דרעי
אוחנה מגיע לביתו של דרעי
יו"ר הכנסת אוחנה בפתח ביתו של דרעי. קריאות בוז ו"תתבייש" בכניסה
5 צפייה בגלריה
ציוץ של אמיר אוחנה על התגובות שקיבל כשהלך לדרעי
ציוץ של אמיר אוחנה על התגובות שקיבל כשהלך לדרעי
הציוץ של אוחנה, הערב
(מתוך טוויטר)
לאחר פסילת דרעי החלה "עלייה לרגל" לביתו של דרעי בירושלים. מחוץ לבית התכנסו כ-150 בני אדם שקראו קריאות תמיכה בדרעי, ובמקביל הגיעו פוליטיקאים - בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, חברי הכנסת של ש"ס, וגם שרים בממשלה דוגמת שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר התקשורת שלמה קרעי והשר מאיר פרוש. גם רבנים הגיעו לביתו של דרעי, והביעו תמיכה בו למרות ההחלטה של בג"ץ.
אחד הפוליטיקאים שהגיעו לביתו של דרעי וספגו דווקא קריאות בוז ו"תתבייש" הוא יו"ר הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד, שבעת נאומו בדיון השבעת הממשלה, כמה מחברי הכנסת החרדים מיהדות התורה הרכינו ראש במחאה מכיוון שדיבר על בן זוגו. בצאתו נשמעו קריאות דומות, וגם קריאות הרגעה ואזהרה מפני "חילול השם". בשעות הערב פרסם אוחנה ציוץ עם הודעות תמיכה שקיבל, והודה לשולחיהן. בהמשך הגיע לביתו של דרעי גם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, שכמה שעות לפני הכרעת בג"ץ ישב במסיבת עיתונאים עם דרעי בתור שר הבריאות.
נתניהו בביתו של דרעי, מוקדם יותר הערב
(צילום: גיל יוחנן, גלעד כהן)

פסק הדין בעניינו של דרעי, שמונה 134 עמודים, פורסם בצהריים. 10 שופטי עליון הביעו תמיכה בפסילתו של דרעי מכהונה כשר, כולל כאלה שנחשבים לשמרנים כמו דוד מינץ ואלכס שטיין. שופט נוסף, יוסף אלרון, היה היחיד שהיה בדעת מיעוט.
פסילתו של דרעי בבג"ץ - על רקע המהפכה המשפטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין - נבעה משני טעמים: צבר הרשעותיו הפליליות, הכולל גם הרשעה בעבירות מס מחודש פברואר 2022, על פי הודאתו של דרעי במסגרת הסדר טיעון; וכן בשל המצג שהציג דרעי בפני בית משפט השלום שגזר את דינו בעבירות אלה, לפיו הוא פורש מהחיים הפוליטיים, והתנהלותו לאחר מכן.
10 מול 1: השופטים שפסלו את מינוי דרעי
חלק משופטי ההרכב סברו כי לנוכח מצג שווא זה, שהשפיע לדבריהם על תוצאות ההליך הפלילי בעניין עבירות המס, דרעי מנוע מלכהן כשר. השופט אלרון היה כאמור בדעת יחיד, וסבר כי יש להותיר את מינויו של דרעי על כנו, אך כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו לפנות ליו"ר ועדת הבחירות כדי שיקבע אם יש בעבירות המס שבהן הורשע דרעי משום קלון.