תנועת "נחלה", שפועלת להקמת התנחלויות, מקיימת היום (שני) אירוע של "הכנות מעשיות להתיישבות בעזה", על גבול הרצועה. במקום התקיימו בין השאר סדנאות "הכנה להתיישבות", גם בסוכות שהוקמו סמוך לגבול, ולכנס הגיעו ח"כים מהקואליציה, בהם מהליכוד.
בסמוך למקום מחו נגד הכנס קרובי חטופים ותושבי העוטף, ואביו של החטוף נמרוד כהן - לוחם גדוד 77 - נאם בהפגנה. הוא תועד כשאנשי מג"ב מונעים ממנו להתקרב לכנס. "אני יהודה כהן, אבא של חטוף בעזה. אני לא מוכן שתבנו בית מעל הקבר החי של הבן שלי, בגלל שביבי מעדיף את משרתו", זעם.
המחאה מול הכנס
(צילום: ציון רקנאטי )

הכנס בעוטף: "הכנות מעשיות להתיישבות בעזה"
(צילום: הרצל יוסף)

2 צפייה בגלריה
אירוע של מפלגת הליכוד - נערכים להתיישבות בעזה
אירוע של מפלגת הליכוד - נערכים להתיישבות בעזה
"סוכת התקומה" על גבול הרצועה
(צילום: תומר שונם הלוי )
לאירוע אישרו את הגעתם השרים איתמר בן גביר, מאי גולן ובצלאל סמוטריץ'. "למען האמת, די ברור לי שבסופו של דבר תהיה התיישבות יהודית ברצועת עזה. כמו שהיה ברור לי לאורך כל השנים מאז הגירוש מגוש קטיף שלא ירחק היום ונידרש לכבוש את עזה מחדש, כפי שלוחמינו ומפקדינו הגיבורים עושים בשנה האחרונה", כתב סמוטריץ' לקראת האירוע.
לדבריו, "אני מאמין ומקווה שהרוב הגדול של הציבור בישראל מבין היום שאם לא נישאר בעזה ואם חלילה נברח שוב, עזה תרדוף אחרינו שוב, וחוזר חלילה. אני משוכנע, וזה ניבט כמעט מכל סקר, שיש היום רוב בציבור היהודי לחידוש ההתיישבות בגוש קטיף. הכנס היום הוא חלק ממהלך ציבורי של הסברה ורתימה ונועד לקדם מהלך מעשי של התיישבות חלוצית וציונית, שתיבנה יחד עם שיקום הקהילות וחיזוק חבל התקומה. התיישבות חלוצית בקווים משלימים כפי שהיה והווה מאז ראשית ימי הציונות והמדינה ועד עתה".
השר לביטחון לאומי בן גביר אמר: "אם אנחנו רוצים — אנחנו יכולים לחדש את התיישבות בעזה. מוריי ורבותיי, אנחנו יכולים. אנחנו יכולים להקים את כפר דרום, אנחנו יכולים להקים מחדש את נצרים, את עצמונה, אנחנו יכולים לחזור הביתה. אנחנו יכולים לעשות עוד דבר - לעודד הגירה. האמת היא שזה הפתרון הכי מוסרי, הכי נכון. לא בכפייה. אבל להגיד להם: 'אנחנו נותנים לכם את האפשרות, לכו מכאן לארצות אחרות'. ארץ ישראל שלנו".
יו"ר תנועת נחלה דניאלה וייס, אמרה בהצהרה שמסרה באירוע: "הזמנו ושילמנו עבור 40 מבנים שאיתם אנחנו מתכננים להיכנס לתוך עזה". לדבריה, "התכנסנו מתוך מגמה ברורה לקדם צעד גדול ומשמעותי לקראת התיישבות יהודית בכל חבל עזה. זו המטרה. על מנת לקדם את המטרה הזו, התכנסו כאן היום נציגים של 700 משפחות של שישה גרעיני התיישבות שמיועדים להתיישב בתוך חבל עזה". היא טענה כי "העזתים לא יישארו בעזה. אין שום תשובה חוץ מלהרוג את כל החמאס ולכל מי שרוצה לחיות חיים נורמליים לאפשר להם לצאת למדינות העולם".
2 צפייה בגלריה
אירוע של מפלגת הליכוד - נערכים להתיישבות בעזה
אירוע של מפלגת הליכוד - נערכים להתיישבות בעזה
ב"סוכת התקומה": צבי סוכות מהציונות הדתית
(צילום: תומר שונם הלוי )
ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי "כנס ההתיישבות בעזה היום הוא ההוכחה שהבנגבירים השתלטו על הליכוד, ושמפלגת הציונות הדתית הופכת את הליכוד לסניף שלה. ‏החזון היחיד שלהם הוא מלחמה נצחית בשביל ההזיות המשיחיות שלהם. הכנס הזה מעמיד בסכנה את צה״ל ואת מדיניות החוץ של ישראל , ואין ראש ממשלה שיגיד להם השתגעתם לגמרי".
בהזמנה לאירוע נכתב תחת סמל הליכוד: "נערכים להתיישבות בעזה יחד עם גרעיני ההתיישבות בסוכת הליכוד בעיר סוכות ענקית". לפני האירוע צוין כי המשתתפים יצאו בקריאה "עזה שלנו. לתמיד!". בהמשך צפוי להתקיים גם אירוע 'שמחת בית השואבה" וארוחת צהריים בשדרות.