2 צפייה בגלריה
סקורצרו אור
סקורצרו אור
אור סקורצרו
בית החולים מאיר בכפר סבא הודיע בצהריים (יום א') כי נקבע מותו של אור סקורצרו (15), תושב בת חפר, שטבע אתמול בבריכה במושב בורגתא שבעמק חפר. בבית החולים שניידר בפתח תקווה עדיין מאושפזת במצב קשה הילדה בת החמש שטבעה אתמול בבריכה במושב נווה ירק, והיא מורדמת ומונשמת.
אור נפגע בטביעה אנושות וצוות מד"א שהוזעק למקום ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו לבית החולים מאיר. בבית החולים הרופאים נאבקו על חייו אך היום נאלצו לקבוע את מותו.
משפחתו של הנער הסכימה לתרום את קרניות עיניו. הוריו, יובל ודנה, אמרו כי "האור בעיניו של אור יעבור עם הרבה אהבה ונתינה למי שזקוק לו בחייו".
2 צפייה בגלריה
אור סקורצרו
אור סקורצרו
אור סקורצרו
מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי "הוריו של הנער, שניהם חתומים על כרטיס אדי, הסכימו לתרום איברים ולהציל חיים". חלי ונונו, מתאמת ההשתלות בבית החולים מאיר, אמרה כי "הבחירה לתרום רקמות ברגע שבר קשה מנשוא של משפחה שזה עתה איבדה את היקר לה מכל, זוהי אצילות נפש שאין דומה לה. ברגעים בהם האור כבה בעבורם, הם מעניקים אור חדש לאלה הזקוקים לו ולזכר יקירם".
ביישוב מגוריו של הנער אמרו כי "ועד בת חפר בשם תושבי היישוב, משתתף בצערם של משפחת סקורצרו, על לכתו בטרם עת של אור סקורצרו ז"ל בנם של יובל ודנה ואחיהם של רום, שחר, הילי וסהר. משפחת סקורצרו מוותיקי היישוב מתקופת הקמתו, מעורבים ומשפיעים, וכולנו שותפים לכאבם. נעדכן בפרטים נוספים בהמשך לכשנדע את מועד ההלוויה ומקום השבעה".
מהמועצה האזורית עמק חפר נמסר כי המועצה "כואבת ומתאבלת על מותו של אור. אנחנו מחבקים בכאב את בני משפחתו של אור ז"ל, את תושבי בת חפר ואת תלמידי ומורי בית הספר שפרירים שבו למד. מנהלות ועובדות אגף החינוך, עובדות סוציאליות ופסיכולוגית מטעם המועצה, היישוב ובית הספר שפרירים מלוות את בני המשפחה והתלמידים ברגעים קשים מנשוא אלה". 
שני ארועי הטביעות אירעו במושבים בתחום משטרת מרחב שרון. מדוברות המטה הארצי נמסר: "בעקבות האירועים נפתחו חקירות במטרה להגיע לחקר האמת. בעקבות אירוע הטביעה בבורגתא עוכבו לחקירה מספר חשודים שבסיומה שוחררו בתנאים מגבילים".
על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת השנה טבעו למוות תשעה ילדים ובני נוער ובחמש השנים האחרונות 109 - 32 מהם בבריכה. אורלי סילבינגר, מנכ"לית בטרם, אמרה כי "הקיץ בעיצומו וכבר אנחנו רואים עלייה בטביעות ילדים. אני קוראת להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה - ילדים שאינם מיומנים בשחייה חייבים השגחה צמודה בלי קשר לגילם. לימודי שחייה מצילים חיים ומומלצים החל מגיל ארבע ובהתאם ליכולות הילד".