הריאיון עם ח"כ קיש
(צילום: אבי חי, שחר גולדשטיין)

ח"כ יואב קיש (הליכוד) מתח הבוקר (יום ד') ביקורת חריפה על הממשלה ועל העומד בראשה נפתלי בנט בעקבות הטיפול אל מול מגפת הקורונה ודבריו הפומביים של בנט בעצרת האו"ם ובתדרוך מיד לאחר מכן נגד מומחי משרד הבריאות. "יש פה מחדל עצום", אמר ח"כ קיש בריאיון לאולפן ynet. "נתנו לקורונה להשתולל בניגוד לעמדת בכירי משרד הבריאות, ועכשיו מנסים לעשות מהם שעיר לעזאזל".
העימות בין בנט לאנשי משרד הבריאות פרץ מיד לאחר שראש הממשלה עקץ בנאומו בניו יורק את הדרג המקצועי וציין: "האדם היחיד שיש לו נקודת תצפית טובה על הדבר הזה הוא המנהיג הלאומי של כל מדינה". בתדרוך לכתבים אחרי הנאום אמר בנט: "עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה - חלקם לא רואה את התמונה המלאה".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנאום ראשון באו"ם
נפתלי בנט בנאום ראשון באו"ם
רה"מ בנט בנאומו בעצרת האו"ם. "יש פה מחדל עצום"
(צילום: רויטרס)
ח"כ קיש, שהיה סגן שר הבריאות בממשלה הקודמת, אמר הבוקר: "אתה הדרג המדיני, אתה מחליט, זה בסדר גמור. אבל לצאת בהדלפות אנונימיות נגד בכירי משרד הבריאות שבאים ואומרים את דעתם, אתה מנסה להשתיק אותם. לנצל זירה בינלאומית, שהיא בכלל לא מיועדת לדבר הזה, כדי לפגוע בהם, באותם אנשים שעושים עבודת קודש, זו התנהגות פשוט מיותרת".
- ראש ממשלה שמדבר נגד גורמים מקצועיים, אפשר להגיד את זה גם על ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. "בסוף, מי שמחליט זה הדרג המדיני. הדרג המדיני יכול לבוא בביקורת כלפי אותם בכירים או פקידים. הדלפות אנונימיות, ואנחנו יודעים בדיוק מאיפה זה, בעיניי זו התנהגות בזויה ומיותרת ואסור לעשות אותה. מעל אלף איש מתו כשהיה אפשר לעצור את זה. אני מאוד מקווה שנראה ירידה, מה שחול המועד סוכות עשה למגזר היהודי - היינו צריכים לעשות את זה גם במגזר הערבי.
"לא הייתה ממשלה שמסוגלת להחליט על זה, אנחנו משלמים את המחיר עדיין במגזר הערבי. אני מאוד מקווה שהירידה המבורכת שהתחילה בגלל החג תמשיך ולא תגיע למצבים יותר קשים. יש פה ממשלה שבמשך שלושה חודשים החליטה באופן מודע לא לגעת ולא לטפל בשום דבר מלבד חיסונים".
2 צפייה בגלריה
יואב קיש
יואב קיש
"באופן מודע החליטו לא לגעת בשום דבר מלבד חיסונים". ח"כ קיש
(צילום: אבי מועלם )
- הם אומרים שבמשמרת שלכם היו שלושה סגרים שהרגו את הכלכלה ושאצלם אין סגרים. "זה הבלוף הכי גדול. אתה יודע למה? כי הייתה קורונה עד החיסונים ויש קורונה מהחיסונים. זה כמו שמישהו נתן דוגמה שיש מבצע בעזה עם כיפת ברזל או בלי כיפת ברזל. כשאין כיפת ברזל, כשאין חיסונים, הדרך היחידה הייתה להתמודד בצורה הזאת. אי אפשר לעשות את ההשוואה הזאת, זה פשוט לא הוגן כלפי כל העולם כי בעולם למדו והבינו שכשיש חיסונים - אפשר להתנהג אחרת.
"אף אחד לא דיבר על סגר. אבל כשהקורונה מתפרצת, במקום לשים מגבלות מינימליות בהתחלה, לרסן את ההתפרצות, להרוויח את הזמן ולחסן ולמנוע את הגל הנוסף, נתנו לקורונה להשתולל. אירועים כמו פאנג'ויה ואחרים שנאמר עליהם 'אל תעשו' - לא היו מוכנים. זאת ממשלה חלשה שלא יכולה לקחת החלטות. המחיר והמחדל של הגל הרביעי, אלף פלוס מתים, זה על הראש של בנט, ושלא יפיל את זה עכשיו על בכירי משרד הבריאות".