הגברת הראשונה של ארצות הברית לשעבר מלניה טראמפ העניקה הערב (יום ה') ריאיון ראשון לתקשורת זה כשנתיים, ובו התייחסה גם לניסיון ההתנקשות בשידור חי בבעלה דונלד טראמפ בעצרת ביולי בפנסילבניה. בריאיון ל"פוקס ניוז" סיפרה כי מי שעדכן אותה על הירי היה ראש לשכתה, וכי הוא הבהיר לה מיד שבעלה בסדר: "רצתי בפאניקה לטלוויזיה, הרצתי את השידור אחורה וצפיתי בזה", סיפרה. "ראיתי את זה באיחור של משהו כמו שלוש דקות, ואף אחד לא באמת ידע עדיין מה קורה, כי כשאתה רואה אותו על הרצפה אתה לא יודע מה באמת קרה".
4 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות מלניה טראמפ כנס עצרת פנסילבניה
ארה"ב בחירות מלניה טראמפ כנס עצרת פנסילבניה
"קרה לו נס, אלוהים שמר עליו". מלניה טראמפ
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
תיעוד: דונלד טראמפ נורה במהלך נאומו בעצרת הבחירות בפנסילבניה
תיעוד: דונלד טראמפ נורה במהלך נאומו בעצרת הבחירות בפנסילבניה
הנשיא לשעבר שניות אחרי שניצל מניסיון ההתנקשות בפנסילבניה
(צילום: AP /Evan Vucci)
מלניה טראמפ ממעטת מאוד בשנים האחרונות להופיע בתקשורת ובאירועים ציבוריים, וגם לאורך שנותיה בבית הלבן נראתה לעתים קרובות כמי שאינה ששה להשתתף בהם. בארה"ב מדווחים כבר שנים כי יחסיה עם בעלה רעועים וכי הלכה למעשה הם אינם מתנהלים עוד כבני זוג, אלא מנהלים חיים כמעט בנפרד. למתח ביניהם תרמו לפי דיווחים גם העדויות שנשמעו במשפט דמי השתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, שאיתה קיים לכאורה טראמפ יחסי מין כשכבר היה נשוי למלניה. אשתו בת ה-54 של טראמפ לא ליוותה אותו לדיונים במשפט, שבו נמצא אשם והפך לנשיא ארה"ב הראשון בהיסטוריה שמורשע בפלילים.
את הריאיון ששודר הערב ב"פוקס ניוז" העניקה הגברת טראמפ לרגל צאתו לאור של ספר הזיכרונות שלה, שיעלה על המדפים ב-8 באוקטובר, פחות מחודש לפני הבחירות לנשיאות שבהן מקווה בעלה לחזור לבית הלבן. גם חלקה בקמפיין הבחירות נעשה מעט משמעותי יותר לאחרונה, ובימים האחרונים היא פרסמה ברשתות החברתיות כמה סרטונים, שבהם טענה בין השאר כי התקשורת אינה מדברת מספיק על ניסיונות ההתנקשות בבעלה.
בריאיון ל"פוקס" אמרה מלניה טראמפ כי העובדה שהנשיא לשעבר שרד גם את ניסיון ההתנקשות בפנסילבניה וגם את מזימת ההתנקשות שסוכלה בשבוע שעבר בפלורידה היא "נס", וכי לדעתה אלוהים שמר עליו. על הרקע לירי בחודש יולי אמרה כי התעוררו אצלה הרבה שאלות, בהן השאלה "האם זה באמת מפתיע שכל האלימות הזו מופנית נגד בעלי? במיוחד כשאנחנו שומעים את מנהיגי מפלגת האופוזיציה שלנו (הדמוקרטים) ותקשורת המיינסטרים מכנים אותו 'סכנה לדמוקרטיה' ומדביקים לו שמות מרושעים. זה חייב להיפסק, המדינה חייבת להתאחד". היא האשימה את הדמוקרטים ביצירת אווירה פוליטית "רעילה" שהובילה לשני ניסיונות הרצח.
4 צפייה בגלריה
דונלד ו מלניה טראמפ קלפי ב פאלם ביץ' פלורידה בחירות אמצע ארה"ב
דונלד ו מלניה טראמפ קלפי ב פאלם ביץ' פלורידה בחירות אמצע ארה"ב
הזוג הנשיאותי לשעבר. "הוא רק רוצה להפוך את אמריקה לגדולה שוב"
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
כיתוב: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מסמכים ש נלקחו מאחוזת מאר א לאגו על השטיח באחוזה ו ברקע עמודים מתצהיר משרד המשפטים לבית המשפט
כיתוב: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מסמכים ש נלקחו מאחוזת מאר א לאגו על השטיח באחוזה ו ברקע עמודים מתצהיר משרד המשפטים לבית המשפט
מסמכים על הרצפה בפשיטה של ה-FBI על מאר א-לאגו. מלניה טראמפ: "כעסתי"
(צילום: רויטרס, AP)
טראמפ עצמו טען כבר לאחר ניסיון ההתנקשות ביולי כי הצעיר שירה בו עשה זאת בשל ההתקפות החריפות עליו מצד הנשיא ג'ו ביידן, סגניתו קמלה האריס ובכירים דמוקרטים אחרים. הדמוקרטים מזהירים זה קרוב לשנה כי לנוכח הרטוריקה המשתלחת של טראמפ בקמפיין הנוכחי וההבטחות שלו לנקום במי שלדעתו "גנבו" ממנו את הניצחון בבחירות ב-2020, יש סכנה של ממש שאחרי שיעלה לשלטון יחסל את הדמוקרטיה האמריקנית. בתגובה לטענות הללו אמר השנה טראמפ שאם יחזור לבית הלבן הוא יהיה דיקטטור "רק ליום אחד", הצהרה שכשלעצמה עוררה דאגה אצל מתנגדיו.
בריאיון הערב התייחסה מלניה טראמפ גם ליריבתו של בעלה בבחירות, קמלה האריס, והזכירה את יוקר המחיה ואת הקושי הכלכלי של אמריקנים ברחבי ארה"ב: "כפי שאני רואה זאת – הרקורד מדבר בעד עצמו. המדינה הזאת סובלת. אנשים לא מסוגלים לקנות מוצרי יסוד רגילים למשפחות שלהם". כשנשאלה מדוע בעלה רוצה לשוב להיות נשיא, היא הביעה תמיכה נלהבת בו: "כל מה שהוא רוצה לעשות, כפי שהוא אומר, הוא להפוך את אמריקה לגדולה שוב. הוא רוצה להפוך את המדינה הזו למשגשגת ובטוחה לכולם. הוא רוצה להפוך את החלום האמריקני לאפשרי שוב".

בריאיון ל"פוקס" התייחסה הערב מלניה טראמפ גם לפשיטה שערך ה-FBI לפני שנתיים על אחוזת מאר א-לאגו של בעלה בפלורידה לצורך תפיסת המסמכים המסווגים שלקח איתו בניגוד לחוק מהבית הלבן. בריאיון כינתה טראמפ את הפשיטה "חדירה לפרטיות" וסיפרה שהיא עוררה בה זעם.