3 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס, יואב דודקביץ')
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שלח הבוקר (יום רביעי) מכתב לראש המל"ל צחי הנגבי וראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לכנס בדחיפות את הקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות הפיגוע ליד עלי. זאת לאחר שבן גביר מודר אתמול מהערכת המצב שקיים נתניהו, ברקע קריאתו לצה"ל לצאת למבצע נרחב ו"להוריד בניינים" ביהודה ושומרון, אל מול ביקורת חריפה של בכירים בממשלה, שאמרו כי "כמו שלא הקשיבו לבן גביר בעזה, לא יקשיבו לו ביו"ש".
בפיגוע הירי שהתרחש אתמול ליד עלי נרצחו ארבעה בני אדם: עופר פיירמן בן ה-64, אלישע אנטמן ונחמן שמואל מורדוף בני ה-17, והראל מסעוד בן -21. שלושה מהנרצחים בפיגוע סעדו בחומוס אליהו שבתחנת הדלק ליד עלי, והרביעי, עופר, נורה למוות בזמן שתדלק. השר בן גביר הגיע לזירה, שם הפציר באזרחים לשאת נשק, וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לצאת למבצע צבאי רחב: "כן, לחזור לסיכולים הממוקדים מהאוויר, להוריד בניינים, לשים מחסומים, לגרש מחבלים ולהעביר בקריאה שנייה ושלישית את חוק עונש מוות למחבלים".
"הגיע הזמן לצאת למבצע ביו"ש". בן גביר בזירה בעלי

3 צפייה בגלריה
אירוע ירי ליד עלי
אירוע ירי ליד עלי
זירת הפיגוע ליד עלי
(צילום: רויטרס )
3 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט, הרטמכ"ל הרצי הלוי וראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב לאחר הפיגוע בעלי
שר הביטחון יואב גלנט, הרטמכ"ל הרצי הלוי וראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב לאחר הפיגוע בעלי
בן גביר לא הוזמן. הערכת המצב
(צילום: תקשורת שר הביטחון)
בן גביר כתב היום לנתניהו ולהנגבי כי "אמנם קיבלתי עדכון מפורט אמש מהמזכיר הצבאי על הערכת המצב שנעשתה בפיקוד מרכז, אולם בכל הכבוד והערכה למשתתפים שרובם היו בדרג הצבאי הבכיר (וכולנו מעריכים אותם עד מאוד), הציבור בחר בבחירות את מי שמונו לשרים, ותפקידנו להיות בין מקבלי ההחלטות ולא רק בין מקבלי העדכונים".
השר ציין גם שהדבר מתחייב על פי החוק, "ולא בכדי נקבעו שרים מסוימים שחייבים להיות בישיבת הקבינט, ולצערי איש מהם לא הוזמן (כידוע לך החובה להזמין גם את שר החוץ, שר המשפטים, שר האוצר והשר לביטחון לאומי למיטב ידיעתי איש מהם לא הוזמן והשתתף בדיון)". בנוסף כותב השר בן גביר כי כינוס הקבינט מתחייב גם בגלל הסיבה שהנעשה ביהודה ושומרון משפיע על כל הגזרות במדינת ישראל: "התפקיד שלי וששת המנדטים שהציבור נתן למפלגת עוצמה יהודית ושמרכיבים את הממשלה הזאת מחייבים שקולי ישמע ויישקל".
בן גביר ציין כי "אני ער לעובדה שלא כולם סביב ראש הממשלה שבעי רצון מדרישותיי להוריד בניינים, לסכל מחבלים ולהשיב מחסומים. אני גם ער לישיבות שבהם אני פעם אחר פעם מבקש מבכירי הצבא ושב"כ לשנות את הקונספציה שמובילה את ישראל זה עשרות שנים, אולם האחריות המיניסטריאלית שלי מחייבת אותי לדרוש כינוס קבינט ולהמשיך להביע את דעותיי, ואדרבא כאשר עמדותיי נשמעו ישראל רק הרוויחה (ראה לדוגמא המבצע בעזה)". לסיום כתב בן גביר: "את המדינה צריך לנהל הקבינט ולא כל גורם אחר מכובד ובכיר ככל שיהיה".