(צילום: אלכס גמבורג, אסף חן)

90 ימים לבחירות, שר הרווחה מאיר כהן (יש עתיד) התייחס בריאיון לאולפן ynet ליוקר המחיה, למשא ומתן שגדי איזנקוט מנהל להצטרפות לאחת המפלגות ולאפשרות של שיתוף פעולה בעתיד עם הרשימה המשותפת.
"יוקר המחיה מטריד כל אחד מאיתנו", אמר כהן. "אנחנו מסתכלים על 12 שנים של הזנחה בלתי רגילה של מחירים, של הכול. ואנחנו מתבקשים בשנה אחת לתקן את הכול. אנחנו לוקחים אחריות גם על מה שקודמינו עשו, אבל בשום פנים ואופן שלא ייראה לרגע שהממשלה הזאת, מהרגע שהיא נבחרה, היא לא עשתה עבודה מצוינת. לא נוכל לתקן 12 שנים של הזנחה וכל אחד יודע את זה. מחירי הדירות לא עלו אצלנו והשתוללות של היבואנים לא הייתה אצלנו – אנחנו מנסים לתקן את זה".
2 צפייה בגלריה
מאיר כהן בריאיון באולפן
מאיר כהן בריאיון באולפן
"לא נוכל לתקן 12 שנים של הזנחה". כהן
(צילום: הדר יואביאן)
כהן הוסיף כי "נעשה הכול כדי שאנחנו ננצח והלקח מהפעם שעברה הוא שיש עתיד צריכה להיות מפלגה גדולה וחזקה. לא על חשבון אף אחת. אני מכבד מאוד את השותפים – גם את מפלגת העבודה וגם את מרצ וגם את גדעון סער וגם את גנץ – וכל מי שעושה חיבורים וכל מי שנכנס לפוליטיקה, תבוא עליו הבכרה. אנשים טובים שיבואו לכאן. אנחנו כמפלגת שלטון גדולה וחזקה צריכים להתמקד בזה שאנחנו מסבירים לציבור שמי שיכול לנצח את ביבי – זה רק יאיר".
על המשא ומתן עם איזנקוט, אמר כהן כי "אני חושב שעדיין מדברים, הרבה מפלגות או לפחות שתיים, עם איזנקוט. אנחנו מדברים, אני מאוד מקווה שהוא יבוא אלינו. הוא איש מצוין וראוי".
מה עם הרשימה המשותפת, תשתפו איתם פעולה? "הרשימה המשותפת בחרה בצד שהוא מאוד מאוד קיצוני. אני רואה את איימן עודה והתייחסותו לטרור ואת זה שהוא לא מוכן להוקיע, ואני רואה את הדברים שהוא אומר על חמאס. ואני שומע את סמי אבו שחאדה שעומד מעל בימת הכנסת ומקעקע את הזכות שלנו. לא נשב עם המשותפת, לא נשב עם מפלגות שהן אנטי-ציוניות, שמקעקעות את הזכות של העם היהודי על המדינה הזאת. באשר לעתיד – אם הם ירצו לתמוך או לא לתמוך – יהיה שיח פרלמנטרי. זו החלטה שלהם. אנחנו לא נשב עם המשותפת. וזה לא שאנחנו מזגזגים, אנחנו מפלגה ציונית. כל המפלגות הציוניות שיבואו – יתקבלו בברכה".
2 צפייה בגלריה
גדי איזנקוט כנס מכון מדיניות אסטרטגיה אוניברסיטה אוניברסיטת רייכמן בינתחומי הרצליה
גדי איזנקוט כנס מכון מדיניות אסטרטגיה אוניברסיטה אוניברסיטת רייכמן בינתחומי הרצליה
איזנקוט. "איש מצוין וראוי. מקווה שהוא יבוא אלינו"
(צילום: מוטי קמחי)
אבל בחוץ לא אכפת לך שייתנו לך גיבוי, אם הם לא בתוך הממשלה? "במהלך כל השנים, גם בליכוד, כשאתה מביא הצעת חוק והיא טובה, אז יש שיח פרלמנטרי והם תומכים או לא תומכים. זה הכול".
אם לפיד לא יצליח להקים ממשלה, הוא צריך לפנות את המקום? "לעשות היקש כזה הוא לא נכון. נתניהו נמצא בחיים הפוליטיים כבר עשרות שנים. ראינו עליות, ראינו מורדות, יש לו זכויות, אבל אני חושב שבדבר אחד הוא חטא – בזה שהוא הצליח לפלג את העם הזה".
גם ללפיד יש טקסטים מאוד קשים נגד הצד השני, כמו "כוחות האופל". "יש הבדל לבין להעביר ביקורת לבין לייצר מציאות שבה מי שלא חושב כמוני הוא עוכר ישראל".
הצד השני טוען שזאת הסתה. "ואמירות גזעניות כמו שאנחנו שומעים וכל ערבי במדינת ישראל הוא תומך טרור ואם אני שמאלני אז צריכים להוציא אותי מחוץ למחנה, ואם אני להט"ב אז אני צריך להסתיר את זה. ויאיר לפיד יש לו עוד הרבה שנים. אני מאמין שהוא ינצח ויהיה רה"מ ויהיו לו עוד הרבה שנים להנהיג את המדינה הזאת לחוף מבטחים".
אז אין סיכוי שממשלת אחדות תקום אחרי הבחירות האלה. "אנחנו לא פוסלים את הליכוד, אבל אין סיכוי שנשב עם נתניהו".