"מבצע המאחזים" ביו"ש, הבוקר שאחרי
(צילום: תנועת נחלה, מועצת בנימין)

מאות מתנחלים העבירו את הלילה הקודם (בין רביעי לחמישי) בכמה נקודות ברחבי יהודה ושומרון כחלק מפרויקט הקמת המאחזים של תנועת נחלה, בהם כמה צעירים שאף התעמתו עם כוחות הביטחון. חמישה מהם נעצרו וכמה נוספים נפצעו. שר הביטחון בני גנץ התייחס לפעילות כוחות הביטחון וצייץ אמש בטוויטר: "במהלך היומיים האחרונים כוחות צה"ל, משטרת ישראל ומג"ב פעלו באופן נחוש ומקצועי, ומנעו הקמתם של מאחזים בלתי חוקיים ביהודה ושומרון תוך פגיעה בסדר הציבורי".
הוא ביקר את נבחרי הציבור, בהם ראשי מפלגת הציונות הדתית ושרת הפנים איילת שקד, שהביעו תמיכה במאבקם: "לצד המחויבות שלנו למלחמה בטרור, לביטחון המתיישבים ולשמירה על ההתיישבות החוקית - לא נאפשר פגיעה בשלטון החוק. צר לי מאוד שהיו נבחרי ציבור שבחרו לתמוך ואף לעודד הפרת חוק - זה דבר חמור מאוד שראוי לגינוי. מערכת הביטחון תמשיך לפעול בצורה ממלכתית ולשמור על החוק והסדר באיו"ש ויש לה גיבוי מלא לכך".
4 צפייה בגלריה
איילת שקד, בני גנץ
איילת שקד, בני גנץ
שקד: "בני נוער נהדרים, השראה אמיתית". גנץ: "עידוד הפרת החוק"
(צילום: דנה קופל, הדר יואביאן)
4 צפייה בגלריה
פרויקט המאחזים בשומרון בבוקר שאחרי
פרויקט המאחזים בשומרון בבוקר שאחרי
פרויקט המאחזים בשומרון בבוקר שאחרי
(צילום: תנועת נחלה, מועצת בנימין)
שקד התייחסה שלשום בשעת לילה מאוחרת לנעשה ביהודה ושומרון, ולעימותים שהתפתחו במקום. היא קבעה כי המשטרה פעלה באלימות נגד מתנחלים וכתבה: "שוב אלימות (נגד) מתנחלים. כדאי שהמשטרה תשמור את האנרגיה שלה למיגור הפשע האמיתי במדינה". את בני הנוער, שחלקם כאמור נעצרו, שיבחה: "בני הנוער הנהדרים שהתגייסו באמצע חופשת הקיץ כדי ליישב את הארץ הזו הם השראה אמיתית, ומסירותם משמשת ערובה לכך שהציונות תצלח כל אתגר או משבר, פנימי או חיצוני. חזקו ואמצו".
התייחסותה של שקד גררה ביקורות מימין ומשמאל, כאשר בימין בעיקר עקצו את השרה. חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס הגיב לה: "לימין מצטרפים לפני פיזור הכנסת לא אחרי". עם זאת, שרת הפנים לא הייתה לבד בתמיכתה בצעירים שהגיעו לאזור, ושורת חברי כנסת מהימין הביעו בהם תמיכה חרף אזהרות מערכת הביטחון מכך שמדובר בפעילות מסוכנת ולא-חוקית. יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אף היה שם עם המפגינים בעצמו.
4 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בהקמת יישובים נוספים ביהודה ושומרון
הפגנת תמיכה בהקמת יישובים נוספים ביהודה ושומרון
העימותים בין הצעירים למשטרה במקום
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בהקמת יישובים נוספים ביהודה ושומרון
הפגנת תמיכה בהקמת יישובים נוספים ביהודה ושומרון
במערכת הביטחון הזהירו. "פעילות מסוכנת ולא חוקית"
(צילום: AFP)
"הגעתי הערב לנקודת ההתיישבות החדשה של נחלה בסמוך לברוכין שבשומרון", כתב בטוויטר, "יש בנו אהבה והיא תנצח! איזה כוחות אדירים של ציונות של נחישות, של אהבת הארץ, של אהבת חיילי צה"ל ואהבה אינסופית לעם הנהדר שלנו. הרוח הגדולה הזו תנצח".
גם אתמול בבוקר נשארו כמה מאות מתנחלים שישנו באוהלים ולא פונו או עזבו, בעיקר באזור הכפר הפלסטיני ג'יפנה בבנימין. לצד אנשי נחלה וכוחות הביטחון, הגיעו לאזור גם קבוצות של פעילי שמאל, בעיקר של אנשי "שלום עכשיו", במטרה לסכל את הקמת המאחזים. לטענת נחלה, המתנחלים עלו לשש נקודות ביהודה ושומרון מתוך כוונה להקים בהן מאחזים. חמישה צעירים נעצרו על-ידי המשטרה והם מקבלים סיוע משפטי מארגון חוננו.
מי שעוד גינה את הפעילות של המתנחלים במקום הוא השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, שאמר שלשום: "הכוונה של קבוצת פורעי חוק להקים מאחזים בלתי חוקיים בשטחי יהודה ושומרון, פוגעת ביכולת של משטרת ישראל וצה"ל לבצע את משימות הביטחון השוטף ולהגן על ביטחונם של אזרחי ישראל. אנחנו לא בתקופת חומה ומגדל, ופעולות עברייניות שכאלו ייענו באופן נחרץ על ידי כוחות הביטחון".
פורסם לראשונה: 21:54, 21.07.22