בקיבוץ בחן בעמק חפר מבכים את מותו של סרן אסף מסטר (22) שנפל אתמול (רביעי) בקרבות בצפון רצועת עזה. "הוא פשוט היה טוב בכל מה שהיה עושה, הוא היה החבר הכי טוב שלי ושל אחותי, לימד אותנו כל מה שאנחנו יודעים", סיפר האח רועי (19) שאמור להתגייס בעוד שבועיים לחיל השריון.
5 צפייה בגלריה
סרן אסף מסטר
סרן אסף מסטר
סרן אסף מסטר
אסף היה מפקד מחלקה בגדוד 601 בחטיבה 401 (עוצבת עקבות הברזל). הוא היה גם נינו של שמואל גוגול, ניצול שואה מבית היתומים של יאנוש קורצ'אק. "אחי היה הבן אדם הכי שמח שהכרתי", תיאר האח רועי. "החיוך שלו לא יורד מהפנים, יש לו יכולת מטורפת לגרום למי שסביבו לחייך. אדם הכי מצחיק שהכרתי, אבל גם האדם הכי רציני והכי אחראי. אומרים שאנחנו דומים ממש".
הפעם האחרונה שהמשפחה ראתה את אסף הייתה לפני כשלושה שבועות. "נסענו לבקר אותו ביום ההולדת שלו, זה היה ב-26 באוקטובר, יום לפני שהם נכנסו לרצועה", סיפר רועי. "זו הייתה הפעם האחרונה שאני ראיתי אותו ודיברתי איתו. מאז הוא התקשר פעם אחת לאמא, כשהייתה לו תקלה בנגמ"ש והוא הגיע לגבול לתקן אותה.
"הוא לקח ממישהו טלפון והתקשר לאמא, ודרך אנשים שהוא ידע שהם יוצאים הוא נתן את המספר של אמא שיכתבו לה שהוא בסדר. לפני שהם נכנסו לרצועה, הוא כל הזמן היה מעדכן אותנו מה קורה איתו. ברגע שהם נכנסו, אז הוא לא יכל לעדכן ומיד הדאגה עלתה. הוא היה אדם מיוחד, אי אפשר היה לא לאהוב אותו. כרגע אני לא יודע מה יהיה עם הגיוס שלי. אני עכשיו לא מתעסק בזה, אני צריך זמן לעכל".
אסף הותיר אחריו הורים, ליאור ומיכל, את האח רועי ואת האחות ליהי (17). הוא יובא למנוחות היום בשעה 14:30 בבית העלמין מסילה בעמק חפר.
מסע ההלוויה של סרן כפיר יצחק פרנק
(צילום: גלעד כהן)

5 צפייה בגלריה
סרן כפיר יצחק פרנקו ז"ל
סרן כפיר יצחק פרנקו ז"ל
סרן כפיר יצחק פרנקו
(צילום: דובר צה"ל)
5 צפייה בגלריה
סרן שלמה בן נון ז"ל
סרן שלמה בן נון ז"ל
סרן שלמה בן נון
(צילום: דובר צה"ל)
בקרבות אתמול בצפון רצועת עזה נפל גם סרן כפיר יצחק פרנקו (22) מירושלים. הוא היה מפקד מחלקה בגדוד 52 בחטיבה 401 (עוצבת עקבות הברזל). הלווייתו תיערך היום בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בבירה. תושבים בשכונת קטמונים בירושלים נענו לבקשת משפחתו והתייצבו עם דגלי ישראל ברחוב בן זכאי, שם תעבור משפחתו בדרכה להר הרצל.
הלילה נפל גם סרן שלמה בן נון (22) ממודיעין, סגן מפקד פלוגה בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם במילואים מגדוד 75 בחטיבה 7, לוחם במילואים מגדוד 9215 בחטיבה 205 וקצין צה"ל במילואים מגדוד 9217 נפצעו קשה בקרבות בצפון רצועת עזה. כמו כן, לוחם צה"ל במילואים מחטיבה דרומית נפצע באורח קשה במהלך פעילות מבצעית במרחב העוטף.
ראש העיר מודיעין חיים ביבס ספד לבן נון בפייסבוק: הכאב לא נפסק. סרן שלמה בן נון, קצין צנחנים בגדוד 202 נפל בלחימה ברצועת עזה. שלמה, גדל והתחנך בעיר. בשמי ובשם כל תושבי מודיעין מכבים רעות אני משתתף מעומק הלב בצערה הכבד של משפחת בן נון. יהי זכרו ברוך".