ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר הימין הממלכתי גדעון סער ייפגשו ביום רביעי עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן - שהציע הקמת חמ"ל משותף להפלת הממשלה. השלושה רוצים לצרף גם את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, בתקווה שיפרוש מוקדם מהצפוי - לפני הדד-ליין שהציב ל-8 ביוני.
לפיד לנתניהו: "תבקש סליחה מעם ישראל, ולך הביתה"
(צילום: ערוץ כנסת )

1 צפייה בגלריה
(צילום: יואב דודקביץ', אלכס קולומויסקי)
בצהריים קרא ליברמן לחבריו לאופוזיציה לאחד כוחות ולהקים חמ"ל משותף, שיפעל לטובת החלפת הממשלה. הוא הציג שתי אפשרויות: האחת, ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, והשנייה - מועד מוסכם לבחירות. שיתוף הפעולה, שלא התאפשר עד כה בקרב שותפי האופוזיציה, עשוי כעת לצאת לדרך רגע לפני שפוקע המועד האחרון שהציב בני גנץ לחברות בממשלה. השלושה ינסו כאמור להוביל ליציאת גנץ מהממשלה עוד לפני התאריך שנקב, מתוך הערכה שפרישתו תוביל לדינמיקה ולסחף שיגרור לבחירות.
בליכוד הגיבו גורמים למהלך של האופוזיציה, ואמרו כי הוא דווקא יחזק את הדבק בין מרכיבי הקואליציה עם פרישת גנץ, וכי "אין כל משמעות למהלך הזה".
על סדר היום כעת שני נושאים נפיצים שעליהם מחלוקת רחבה בממשלה: הסכם אפשרי עם סעודיה, שלו מתנגדים השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', ואף מאיימים בהפלת הממשלה - וחוק הגיוס שמעורר זעם אצל החרדים, ואם יקודם עלול לפרק אותה מהכיוון הזה.
בשבוע שעבר מתח ליברמן ביקורת חריפה על ראש הממשלה נתניהו וחברי הקבינט, ובריאיון ל-ynet אמר: "אנחנו רואים דשדוש בשדה הקרב ובסוף השבוע האחרון מאות שיגורים בצפון ובדרום. המלחמה היחידה שמתנהלת זה כולם נגד כולם בקבינט המלחמה, ככה אי-אפשר לנצח".
הוא הוסיף: "הדבר הכי גרוע זה שהמטרה העיקרית של מערכת הביטחון היא לא להגן על אזרחים אלא להגן על המשטר. נתניהו משתמש במערכת הביטחון לשרידות פוליטית". לדבריו, "ראש הממשלה לא מציג שום אופק, שום תקווה. איך אתה מתכוון לסיים את האירוע? יש לו שש זירות פתוחות, הוא לא יודע איך לסגור זירה, אין לו מסוגלות. האיש לא מסוגל להוביל את מדינת ישראל לניצחון, כל מה שהוא נלחם עליו כרגע - הבטחת המשך שלטונו", אמר.