בני משפחותיהם של החטופים כרמל גת ושלומי זיו, שמוחזקים בשבי חמאס כבר 226 ימים, נפגשו היום (ראשון) עם שר החוץ ישראל כ"ץ וחברת הקונגרס אליס סטפניק - ותיארו את התחושות הקשות לאחר יותר משבעה חודשים של ציפייה לשובם של יקיריהם.
בני משפחות החטופים שיתפו את חברת הקונגרס - שדמעה
(צילום: יוסי פונס, לע"מ)

3 צפייה בגלריה
דבריהם של שי דיקמן ורוזיטה לחברת הקונגרס אליס סטפניק
דבריהם של שי דיקמן ורוזיטה לחברת הקונגרס אליס סטפניק
(צילום: יוסי פונס, לע"מ)
שי דיקמן, בת דודתה של החטופה כרמל גת, שיתפה את המראות הבלתי-נתפסים שראתה כרמל לפני שנחטפה וגרמה לסטפניק לדמוע. "אנחנו יודעים על האונס, על הפשעים המיניים, על הזוועות בשבי. השבוע ציינו את יום הולדתה ה-40 של כרמל ויש לנו רק משאלה אחת - שהיא תהיה חופשייה שוב", אמרה דיקמן.
היא סיפרה כי "הדבר האחרון שכרמל ראתה לפני שהעלו אותה לרכב הוא את כנרת, אמא שלה, ירויה בראשה ושוכבת על הרצפה. אני מקווה שהיא יודעת שאבא שלה והמשפחה שלה בחיים, אני מפחדת שהיא לא יודעת". לדבריה, "היא נשמה חופשייה ואני לא יודעת איך לקחו ממנה את החופש. היא תמיד עזרה לאחרים ועכשיו היא במצוקה והיא ראויה לעזרה שלנו".
רוזיטה, אמו של החטוף שלומי זיו, אמרה כי "שלומי הוא הבן הבכור שלי, כל נכד שעובר לידי שואל 'מתי שלומי חוזר, הוא חזר?'. אנחנו צריכים להחזיר אותם, לתת לעם שלנו תקווה". היא הוסיפה: "אני רואה את התמונות שלהם ואני שואלת - לנו אין זכות להגנה עצמית? אנחנו לא רוצים כלום, אנחנו רוצים שלום, ואפשר לחיות בשלום זה רק עניין של רצון".
3 צפייה בגלריה
דבריהם של שי דיקמן ורוזיטה לחברת הקונגרס אליס סטפניק
דבריהם של שי דיקמן ורוזיטה לחברת הקונגרס אליס סטפניק
"רק רוצים שלום". רוזיטה, אמו של שלומי זיו
(צילום: יוסי פונס, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
ישראל כ"ץ ואליס סטפניק
ישראל כ"ץ ואליס סטפניק
כ"ץ הודה לסטפניק "על התמיכה בישראל"
(צילום: ליאור דסקל, לע"מ)
לפני המפגש עם בני המשפחות שוחחו כ"ץ וסטפניק על הסיוע לישראל במהלך המלחמה ועל סוגיית המדינה הפלסטינית. כ"ץ אמר לחברת הקונגרס כי "אנחנו צריכים תמיכה דו-מפלגתית נגד הקמת מדינה פלסטינית - שתהיה פרס לחמאס ולאיראן שישלטו בה ויפעלו להשמדת ישראל".
כ"ץ הודה לה "על התמיכה בישראל ועל הסיוע שאישרתם בקונגרס בתמיכה דו-מפלגתית, למרות הקשיים שהיו". הוא הוסיף: "תודה לך באופן אישי על שהיית הראשונה להוריד את המסכות ולחשוף את פניהם האמיתיות של נשיאות האוניברסיטאות שלא גינו הסתה אנטישמית וקריאות לרצח יהודים. העולם חייב להילחם באנטישמיות ובהסתה נגד ישראל.
"עכשיו אנחנו באמצע המלחמה להשבת החטופים וחיסול החמאס, וצריכים תמיכה מלאה וללא תנאי של ארה"ב. המלחמה שלנו היא גם המלחמה שלכם מול ציר הרשע בהובלת איראן והאיסלאם הקיצוני", אמר כ"ץ. "ארה"ב חייבת להוביל, והפעם יחד עם אירופה, סנקציות חריפות נגד איראן כדי לעצור אותה כעת לפני שיהיה מאוחר. אסור שיהיה לאיראן נשק גרעיני - לא ייתכן שמדינות אירופה יתמכו בצעדים יותר תקיפים נגד תוכנית הגרעין של איראן מאשר ארה"ב".