3 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה לילדים בירושלים
בדיקות קורונה לילדים בירושלים
בדיקות קורונה לילדים בירושלים
(צילום: AFP)
על רקע העלייה המתונה בתחלואת הקורונה, במשרד הבריאות הבהירו היום (רביעי) כי הגבלות חדשות אינן עומדות כרגע על הפרק, וכי ההתמקדות צפויה להתרחש בעידוד החיסון הרביעי במקביל להמשך המעקב אחר הנתונים.
ראש הממשלה נפתלי בנט קיים התייעצות עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו בעקבות העלייה בשיעורי ההדבקה. בדיון הוצגו נתוני התחלואה בישראל וכן מצב התחלואה בעולם, בדגש על מוקדי ההתפרצות בסין ובהונג קונג. בדיון הוצג המידע שיש בשלב זה על זן ה-BA2 והזן המשולב של האומיקרון.
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
קיים התייעצות עם בכירי במשרד הבריאות בשל העלייה בשיעורי ההדבקה. בנט
(צילום: פלאש90)
בתום הדיון הוחלט כי חובת עטיית המסכות בחללים סגורים תימשך בשלב זה ותיבחן מחדש לקראת חג הפסח. בנוסף הוחלט על המשך פעילות פרויקט "מגן אבות" לשמירה על האוכלוסיות המבוגרות בישראל, האצת והרחבת פריסת מסנני האוויר HEPA בכיתות הלימוד במערכת החינוך, וידוא מלאי החיסונים והתרופות לקראת אפשרות של זן קורונה קשה, במידה ויתגלה, ועל המשך מאמצי ההסברה לעידוד השלמת שלוש מנות חיסון בקרב אוכלוסיות שטרם עשו זאת.
בדיון השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא, המשנה לראש המל"ל איתן בן דוד, מפקד פיקוד העורף האלוף אורי גורדין, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון וגורמי מקצוע נוספים.
גורמים במשרד הבריאות הבהירו כי ייתכן שמגמת העלייה בתחלואה תימשך ואף תתחזק לאחר חג הפורים, אך לדבריהם לא מדובר על גל חדש אלא על עלייה שמתרחשת בעקבות הסרת ההגבלות, ובין היתר בעקבות ההנחה כי אנשים פחות מקפידים על עטיית מסכות בחלל סגור ועל מרחק.
עם זאת, ביטול חובת עטיית המסכות עלול להידחות, אף שהמהלך תוכנן לצאת אל הפועל סביב חג הפסח. "אין שום סיבה להיבהל", כתב הבוקר השר הורוביץ בחשבון הטוויטר שלו. "רק להמשיך להיזהר, מסכות וחיסונים, בעיקר באוכלוסייה הבוגרת". נכון לעכשיו גם לא נקבע מועד לישיבה של הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) שנוטה להתכנס מעת לעת לצורך גיבוש המלצות על ניהולה.
"אני חושב שיש עלייה מסוימת בתחלואה", אמר ד"ר טל ברוש, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד ומרכז הצט"מ. "עם זאת, אני לא יודע לנבא אותה. אני חושב שהיא קשורה להסרת המגבלות או להתפשטות הווריאנט המשולב. אנשים בסיכון גבוה צריכים להיות מחוסנים ברמה הכי טובה שיש, וכרגע מדובר על ארבע מנות.
"יש היום טיפולים מאוד טובים אם 'תופסים' מישהו בתחילת המחלה שלו, אך בשביל זה יש להיבדק בבדיקה מהירה. מי שיש לו נזלת או חום בימים אלו - התרחיש הכי סביר הוא שיש לו קורונה, ואם הוא חולה בסיכון גבוה כדאי שיקבל טיפול שמונע את הסיבוכים. ברמת המדיניות, בעיניי מוקדם מדי לשנות משהו באופן בשלב זה".
3 צפייה בגלריה
טל ברוש
טל ברוש
"מי שיש לו נזלת או חום בימים אלו - התרחיש הכי סביר הוא שיש לו קורונה". ד"ר ברוש
(צילום: גדי קבלו)
לפי נתוני משרד הבריאות, מקדם ההדבקה עלה בימים האחרונים ל-0.9, לצד עלייה במספר המאומתים. עם זאת, שיעור הבדיקות החיוביות נותר יציב ועומד על כ-10%-15% מדי יום. גם מספר החולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים ממשיך לרדת ועומד על 335, לעומת מעל ל-1,200 בשיא גל התחלואה הנוכחי.
151 מהחולים הקשים מחוברים למכונות הנשמה. אתמול נוספו 21 חולים קשים חדשים – רחוק מאוד מנתוני שיא הגל החמישי, שבו אושפזו 230 חולים קשים ביום אחד. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 10,401 חולי קורונה, 157 מהם החודש. מתחילת השנה נפטרו בישראל 2,143 חולי קורונה.
246 מהחולים הקשים הם בני יותר מ-60, ומנתוני משרד הבריאות עולה כי הסיכוי לפתח מחלה קשה בקרב לא מחוסנים גבוה פי 9 מאשר מחוסנים בגילים אלה ופי מעט יותר מ-2 בקרב בני פחות מ-60.
הבוקר הודיע משרד הבריאות על זן חדש של קורונה שהתגלה בקרב שני נוסעים שחזרו לאחרונה לישראל דרך נתב"ג. בבדיקת ריצוף שנעשתה לממצאי ה-PCR של הנוסעים, מדובר בזן משולב של האומיקרון ותת הזן BA2 שעדיין לא נחקר לעומק בעולם.
במשרד הבהירו כי בשני המקרים הנוסעים סבלו מתסמינים קלים בלבד של חום, כאבי ראש ושרירים - ולא נזקקו למענה רפואי מיוחד. "משרד הבריאות ממשיך לעקוב אחרי תוצאות הריצופים, וימשיך לעדכן ככל שיידרש".