2 צפייה בגלריה
חלק מהתחמושת שנתפסה
חלק מהתחמושת שנתפסה
חלק מהתחמושת שנתפסה
(צילום: דוברות המשטרה )
פרקליטות מחוז דרום הגישה בצהריים (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שמונה תושבי הפזורה הבדואית בנגב בגין פריצה לבסיס שדה תימן וגניבת אמצעי לחימה מבונקר במתחם.
באמצע השבוע הותר לפרסם כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומחלק פח"ע ביחידה המרכזית של מרחב נגב במשטרה נעצרו שמונה חשודים. הם הגיעו באישון לילה לבסיס, חתכו את הגדר וגנבו מהבונקר ארגזי תחמושת.
מחסני התחמושת של חטיבת גבעתי בבסיס שדה תימן נפרצו בחודש אוקטובר, ונגנבו מהם כ-30 אלף כדורים של רובים ושל מאג. מדובר בבסיס שאירעו בו כבר מקרי פריצה בהיקפים כאלו בעבר, אף על פי שהושקעו עשרות מיליוני שקלים באבטחתו.
כתב אישום אחד הוגש נגד שישה נאשמים: מאמון (22), מוחמד (20), הרון (18) ועבד (33) אלסאנע, תושבי תראבין א-סאנע, ואודאי סריחאן (22) ועצמת אבו גליון (27) מתל שבע. הם מואשמים בכניסה למקום צבאי, פגיעה ברכוש, התפרצות לשם ביצוע פשע, עבירות סחר, נשיאה והובלה של נשק ועבירות נוספות, כל אחד לפי חלקו. כתב אישום נוסף הוגש נגד חמד אלסאנע (24) בגין כניסה למקום צבאי, פגיעה ברכוש, עבירות סחר בנשק ועבירות נוספות. כתב אישום שלישי הוגש נגד טארק (24), אחיו של אחד הנאשמים המרכזיים, שסייע למכור את התחמושת לאחרים.
הנאשמים נחקרו על ידי שב"כ וימ"ר נגב, כשחלק מהם הפלילו האחד את השני. "הנאשמים פרצו ללא מורא לבסיס צה"ל פעם אחר פעם וגנבו תחמושת בהיקף גדול מאוד, לאחר מכן מכרו את התחמושת לנאשמים אחרים ועשו כן בתקופה שבה מתנהלות פעולות איבה נגד מדינת ישראל", נכתב בבקשה למעצרם עד תום ההליכים. "מעשיהם מעידים על מסוכנותם הרבה לביטחון אדם, ביטחון הציבור ואף לביטחון המדינה".
2 צפייה בגלריה
חלק מהתחמושת שנתפסה
חלק מהתחמושת שנתפסה
חלק מהתחמושת שנתפסה
(צילום: דוברות המשטרה )
לפי כתב האישום ארבעת תושבי תראבין פרצו וגנבו את התחמושת ואז מכרו אותה לסריחאן ואבו גליון. תחילה, מאמון נסע לאזור הבסיס ושוטט סביבו כדי לאתר מקום שדרכו ניתן לפרוץ. לאחר מכן, ב-14 באוקטובר, מאמון, מוחמד, הרון וחמד הגיעו לבסיס ברכב, כיבו את האורות והחנו אותו בסמוך לערוץ נחל הנמצא בקרבת הבסיס. הם צעדו ברגל לעבר גדר הבסיס, כשפניהם רעולות, ידיהם עטויות כפפות והם אוחזים את כלי הפריצה. הם חתכו את הגדר באמצעות קאטר וחמד, מאמון ומוחמד נכנסו פנימה והתקרבו לעבר בונקר שבו מונחים אמצעי לחימה.
הם ניסו לפתוח את דלת הבונקר, עיקמו אותה אך לא הצליחו לפתוח את הדלת. לאחר מכן הצליחו לפתוח את אחד מחלונות הבונקר. הם הוציאו 30 ארגזי תחמושת שהכילו כדורי M-16 כשכל ארגז מכיל 900 כדורים, וכן כדורים של מקלע נגב כשכל ארגז מכיל 380 כדורים. לאחר שסיימו להוציא את ארגזי התחמושת סגרו את חלון הבונקר ואת הפרצה בגדר כדי למנוע את גילוי הפריצה והגניבה.
בהמשך הם פנו לאחיו של מוחמד, טארק, שיסייע להם למכור את התחמושת לסריחאן ואבו גליון. הצדדים סיכמו כי הם ירכשו 15 ארגזי תחמושת בתמורה ל-99 אלף שקל. השניים לקחו את התחמושת ומכרו אותה לגורם אחר שהמשטרה והשב"כ לא הצליחו לאתר. טארק מכר כ-14 ארגזי תחמושת נוספים עם כדורי מקלע נגב לאדם אחר, בתמורה ל-25 אלף שקל. ארבעת הנאשמים מתראבין שפרצו לבסיס חילקו את הכסף ביניהם - 30 אלף שקל לכל אחד.
כיומיים לאחר מכן פנה חמד למאמון, עבד, מוחמד ומחמוד כדי לפרוץ שוב לבסיס. חמד, מאמון ועבד נסעו לבסיס, חנו בוואדי וכמו בפעם הקודמת נכנסו לבסיס דרך פרצה בגדר והגיעו לבונקר, בסיוע אחרים. הפעם הוציאו מהבונקר כ-17 ארגזי תחמושת. לאחר מכן מכר עבד את התחמושת לאחרים בתמורה ל-100 אלף שקל. הוא חילק 20 אלף שקל לכל מי שהשתתף בפריצה.