(צילום: אביהו שפירא, שמוליק דודפור)

היא חלמה ללמוד בטכניון, אבל ירי ללא הפסקה פגע בה בעת שהייתה בביתה - והחלום הזה כבר לא יתגשם: רזאן עבאס, נערה בת 17 מכפר כנא, נהרגה הלילה (בין שלישי לרביעי) מירי תועה במהלך חילופי אש ממושכים בכפר כנא שבגליל התחתון. סבה אמר לאולפן ynet כי "היא תמיד הייתה המצטיינת, הראשונה בבית הספר והראשונה בכיתה שלה"
הסב מוחמד עבאס סיפר על הסכסוך בין המשפחות שנמשך כבר שלוש שנים: "תמיד יש ירי לידינו. יש שתי משפחות שרבות, כל אחת יורה על השנייה. אנחנו השכנים רוצים לחיות את החיים שלהם, ולא נותנים להם. אלו אנשים שלא רוצים שום פתרון. כולם התערבו בזה והם לא רוצים להפסיק".
משפחתה של רזאן מספרת עליה, בבית המנוקב מכדורים
(צילום: אביהו שפירא)

ירי על עמודי חשמל - כדי למנוע תיעוד במצלמות אבטחה 

על נכדתו, תלמידת כיתה י"ב, אמר: "רזאן חכמה מאוד, תמיד הייתה המצטיינת. היה לה חלום ללמוד בטכניון, והיא התכוננה לבגרויות, לפסיכומטרי. רצתה להיות הנדסאית. החלום הזה כבר לא יתגשם, לא נתנו לו להתגשם".
אביה של הנערה עבאס עבאס סיפר על מה שהתרחש בלילה: "פתאום שמענו ירי, רזאן קמה מהחדר שלה, רצה, אומרת לי 'אבא, אבא' מה קרה?'. נכנס כדור כמו טיל מהחלון ופגע ברזאן". לדבריו, אחיה של הנערה ישן בחדר שאליו חדר הקליע. הוא הוסיף כי לאחר שבתו נפגעה הוא הסיע אותה למרפאה מקומית. משם פונתה לבית החולים אך שם נקבע מותה.
האב אמר עוד כי אין לו ולמשפחתו כל קשר לסכסוך וכי לא מדובר בירי הראשון במקום. "המשטרה באה, עושה את התפקיד שלה והולכת. אני לא מאשים, המשטרה עושה את העבודה שלה וצריך שתעשה יותר. גם אנחנו אשמים, אין לנו תרבות, אין לנו כלום".
דודה של רזאן, מתקאל עבאס, סיפר כי "היא מתה בידיים שלי". הוא אמר כי "לא כדור רגיל פגע בה, כדור קלצ'ניקוב נכנס בחזה של רזאן. היא מתה בידיים שלי, במקום. זה לא ירי מהרצפה, ירו מלמעלה, מהגגות". לדבריו, "בשבת היה אירוע ירי, חצי שעה, איפה המשטרה?".
2 צפייה בגלריה
רזאן עבאס, הצעירה שנורתה למוות
רזאן עבאס, הצעירה שנורתה למוות
רזאן עבאס והרחוב שממנו נורו יריות
2 צפייה בגלריה
תיעוד הירי שהוביל למותה של רזאן עבאס
תיעוד הירי שהוביל למותה של רזאן עבאס
פותחים באש, הלילה בכפר כנא
גם בימים האחרונים אירע ירי בכפר כנא, אבל איש לא נעצר עד מותה של הנערה הלילה. במסגרת חילופי האש נורו יריות לעבר כמה בתים באזור ובתיעוד מהיישוב נראה ירי לעבר עמודי חשמל - כדי שלא ניתן יהיה לתעד את האירוע במצלמות האבטחה. אחר כך נמשך הירי הכבד. "המשטרה צריכה את עזרת האנשים, בלי עזרת האנשים המשטרה לא תצליח", אמר הסב.
עבאס פונתה תחילה לבית החולים האיטלקי בנצרת במצב אנוש, ושם נקבע מותה. המשטרה פתחה בסריקות וכעבור כמה שעות נעצרו שישה חשודים, תושבי כפר כנא. המועצה המקומית בכפר כנא גינתה את המעשה והכריזה על יום אבל ושביתה.
חברתה של עבאס אמרה: "המצב קשה בכפר כנא. אנחנו חיים תחת ירי יום-יומי שנעשה על ידי אנשים חסרי אחריות, והתוצאה היא רצח של פרח מכפר כנא. רזאן היא חברה ואחות, וכולנו אהבנו אותה. המשטרה צריכה להעניש כל מי שהשתתף בירי וסיכן את חיי התושבים".
שר המשפטים גדעון סער שוחח הבוקר עם אביה של רזאן. "כואב ומזועזע ממותה הטרגי של הנערה רזאן עבאס מירי בכפר כנא. עוד קורבן חף מפשע של הפשיעה והאלימות המשתוללות בחברה הערבית", צייץ סער בטוויטר. "האתגר הגדול ביותר לישראל אינו חיצוני, כי אם מבפנים. היעד חייב להיות: משילות ושלטון חוק בכל שטח המדינה ללא פשרות. נמשיך לפעול בנחישות עד להשגתו".