הסרטון המאיים שהופץ ברשתות

פרטיו של קובי יקותיאל, שירה למוות במחבל שדרס ודקר עוברי אורח בשכונת נאות אפקה בתל אביב השבוע, הופצו ברשתות הפלסטיניות. בסרטון שהופץ כאיום ליקותיאל, מופיעות בין השאר תמונות אשתו וילדיו לצד פרטיהם האישיים, לצד תמונות של ביתו.
בפתח הכתבה ניתן לראות את הסרטון, שמתחיל בירי במחבל שדרס ודקר תשעה בני אדם בתל אביב, חמישה מהם נפצעו באורח קשה. ynet טשטש את פרטיהם המזהים של בני משפחתו של יקותיאל ואת ביתו.
קובי יקותיאל בפתח ביתו, היום
(צילום: נדב אבס)

1 צפייה בגלריה
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי עם קובי יקותיאל שניטרל את המחבל בזירה בתל אביב
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי עם קובי יקותיאל שניטרל את המחבל בזירה בתל אביב
"הנשק לא בשבילי, אלא כדי לדאוג לאחרים". שבתאי עם יקותיאל בזירת הפיגוע
על הסרטון המאיים שמע יקותיאל לראשונה בשיחה עם ynet. "לא ידעתי על זה, זה מטורף", אמר. "אני בהלם, מאיפה צצו תמונות של הילדים שלי והכתובת שלי? אני לא יודע איך זה הגיע אליהם. אני מתקשר עכשיו למשטרה, אני חושש מזה".
אחרי שהתלונן במשטרה, אמר יקותיאל ל-ynet בפתח ביתו כי הסרטון מפחיד אותו, אבל "כרגע הכול בסדר". כשנשאל אם המשטרה צריכה לאבטח אותו, השיב כי הוא לא יודע. המשטרה הודיעה בעקבות חשיפת האיומים ב-ynet כי פתחה בחקירת התלונה.
בסרטון, שיוחס ל"תנועת פאודה פלסטין", נטען כי "השגנו מידע ופרטים על הטרוריסט הציוני שירה למוות בשהיד". בסוף הסרטון נכתב איום מפורש: "הכול מוכן. הנה אתם, והנה רוצח אחיכם השהיד. בואו ננקום את דמו".
תיעוד הפיגוע ונטרול המחבל בנאות אפקה, תל אביב

בתיעוד מהפיגוע נראה יקותיאל יורה במחבל, גם אחרי שהיה שרוע כל הקרקע. זמן קצר לאחר מכן הוא צולם בשיחה המפכ"ל יעקב שבתאי זמן קצר אחרי הפיגוע, אך אז טושטשו פניו. אבל, בהמשך הוא התראיין לכלי התקשורת בפניו ובקולו, וסיפר על חיסול המחבל, ולמחרת פורסמו תמונותיו עם המפכ"ל ללא טשטוש.
שבתאי ששוחח עם יקותיאל אמר לו: "אתה גיבור, הצלת חיי אדם, יש לך גיבוי ממני". הוא השיב: "רעדתי ברגליים, התפללתי שהכדור ייצא - כי אם לא אני מת". הוא הוסיף כי החנה עם האופנוע שלו מאחורי תחנת האוטובוס, וחשב תחילה שמדובר בתאונת דרכים. לדבריו, "אחרי שהוא פגע בתחנה הוא יצא ודקר מישהו, חשבתי אולי שזה ריב בין נהגים, אבל אז הוא עזב אותו ורץ לכיוון אנשים אחרים. הוצאתי את האקדח ורצתי אחריו.
"הוא בן אדם גבוה ומפחיד, אמרתי לעצמי שהוא יכול להרוג עשרה אנשים אם לא יותר", הוסיף אז יקותיאל. "יריתי בו פעמיים, הוא אדם חזק והיה לידי בן אדם מבוגר. יריתי לעברו שני כדורים נוספים ואז הוא נפל. הכול קרה מהר".
יקותיאל ב-ynet live, יום למחרת הפיגוע
(צילום: משי בן עמי, אבי חי)

בריאיון ל-ynet הסביר יקותיאל מדוע הוא מסתובב חמוש, וציין כי "אני תל אביבי והיו פה שני פיגועים לא ממזמן, ובשניהם הייתי קרוב מאוד לאזור". הוא סיפר: "שואלים אותי: 'מה, אתה הולך עם נשק? מה אתה תעשה?' אז כמובן, בחיים אף אחד לא יודע מה הוא יעשה באותו רגע, אבל תמיד אני נחוש, ובשביל זה אני הולך עם נשק. ואמרתי: זה לא בשבילי, כמו שזה בשביל לדאוג לאחרים".
המפכ"ל והשר איתמר בן גביר כבר הודיעו כי בתום חקירת הפיגוע הם יבחנו "את הדרך לציין לשבח את האזרח שנטרל היום את המחבל בזירה ובכך מנע פיגוע קשה יותר". לפי הודעת השניים, "השר והמפכ"ל שוחחו היום עם האזרח ושיבחו את תושייתו שהצילה חיים, תוך שסיכן את חייו אך פעל בנחישות".
פורסם לראשונה: 12:34, 07.07.23