בשנה שעברה נעצר בבית חולים בגלזגו גבר שאושפז אחרי שחלה בנגיף הקורונה. במהלך האשפוז קבעו הצוות הרפואי והמשטרה שהחולה, שהזדהה כגבר אירי בשם ארתור נייט, הוא למעשה ניקולס רוסי - אמריקני שזייף את מותו, וברח מארה"ב לסקוטלנד כדי לחמוק מהעמדה לדין על אונס.
רוסי בן ה-35 הכחיש את הטענות, והצהיר בתוקף שהוא יתום מאירלנד שמעולם לא ביקר בארה"ב. הסוגיה הועברה לבית המשפט באדינבורו. במשך 11 חודשים המשיך רוסי לטעון שהוא ארתור נייט, החליף שישה עורכי דין, הגיע לבית המשפט בכיסא גלגלים וטען כי הוא עובר עינויים בכלא. אתמול הכריע השופט כי העצור הוא אכן ניקולס רוסי. האנס הנמלט יוסגר בשנה הבאה לארה"ב ויעמוד לדין.
3 צפייה בגלריה
ניקולס רוסי אנס נמלט ש זייף את מותו ברח מ ארה"ב ל סקוטלנד
ניקולס רוסי אנס נמלט ש זייף את מותו ברח מ ארה"ב ל סקוטלנד
ניקולס רוסי מגיע בכיסא גלגלים לבית המשפט בסקוטלנד
(צילום: AP)
בחודש אוקטובר 2021 אושפז רוסי בבית החולים בגלזגו אחרי שחלה בקורונה, וחובר למכונת הנשמה. בזמן אשפוזו הבחינו הרופאים והשוטרים כי הקעקועים על גופו זהים לקעקועים שפורסמו בתמונות שהפיץ האינטרפול, שהוציא צו מעצר בינלאומי נגד האמריקני הנמלט. כשהרשויות השוו בין טביעות האצבע, ורוסי נדרש להתייחס לסוגייה, הוא טען ל"מניפולציות" שהובילו לתוצאות זהות.
רוסי נעצר בסוף 2021, ובמהלך המשפט בסקוטלנד טען שהקעקועים נחרטו על עורו בזמן שהיה תחת הרדמה במטרה להפליל אותו. בבית המשפט העידה רעייתו, מירנדה נייט בת ה-41, כי היא מעולם לא הבחינה בסימנים שמעידים על כך שבעלה חי בזהות בדויה.
עבירת האונס שמיוחסת לרוסי הייתה ב-2008: באותה שנה הוא הכיר ברשת צעירה בת 21, והשניים עברו לגור יחד בעיר אורם ביוטה. אחרי שהצעירה סיימה את הקשר רוסי אנס אותה בדירתו. הוא הואשם באונס רק אחרי עשור - בתום בדיקה של דגימת DNA. בעקבות הבדיקה גילו החוקרים שרוסי, שהשתמש בכמה שמות בדויים, תקף מינית אישה במדינת אוהיו ב-2008.
מיוטה עבר רוסי למדינת רוד איילנד, המדינה שבה גדל, שם חי תחת השם ניקולס אלהוורדיאן. הוא היה מעורב בפוליטיקה המקומית, וניהל קמפיין שקרא לבצע רפורמות בשירותי הרווחה במדינה. רוסי, שגדל במשפחת אומנה, טען שנציגים של שירותי הרווחה התעללו בו מינית כשהיה ילד קטן.
בדצמבר 2019 הודיע רוסי לתקשורת שהוא חולה בלימפומה, ושנותרו לו שבועות ספורים לחיות. כמה כלי תקשורת דיווחו על מותו בפברואר 2020. לפי אותם דיווחים גופתו נשרפה, והאפר פוזר בים.
כשנה אחרי הפרסום על מותו, המשטרה התחילה לחשוד שרוסי בחיים: רוסי הודיע לתקשורת האמריקנית על גסיסתו אחרי שזומן לחקירה ב-FBI. הבולשת הפדרלית האשימה אותו בהונאה, וטענה שהוא גנב כסף מהאב במשפחת האומנה. היא פרסמה צו מעצר נגדו.