ערן אזולאי בהארכת המעצר, היום
(צילום: שחר גולדשטיין)

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (חמישי) עד מחר בלבד את מעצרו של ערן אזולאי, שחשוד כי דרס למוות את ברק חורי בן ה-12 בערב יום כיפור. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו לפחות עד ליום ראשון, ועורכת דינו ביקשה שיועבר למעצר בית. נציג המשטרה אמר כי בבדיקת השתן נמצא שהחשוד עשה שימוש בקנאביס טרם הנהיגה. "מדובר בנהג שנהג לא רק תחת השפעת אלכוהול, אלא גם השפעת סמים", אמר. "מדובר בשילוב קטלני שהוביל לנסיבות המצערות הללו".
3 צפייה בגלריה
ערן אזולאי החשוד בדריסתו של הילד ברק חורי
ערן אזולאי החשוד בדריסתו של הילד ברק חורי
ערן אזולאי בדיון בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
ברק חורי שנהרג בתאונת דרכים בכיפור
ברק חורי שנהרג בתאונת דרכים בכיפור
ברק חורי שנהרג בתאונה
(באדיבות המשפחה)
עו"ד יפית מלמה, פרקליטתו של אזולאי, אמרה כי החשוד שיתף פעולה בחקירה ומסר את גרסתו, ודרשה לדעת מהן פעולות החקירה הנוספות שנדרשות למשטרה לבצע - והאם הכרחי שיהיו כאשר החשוד נמצא מאחורי סורג ובריח. לדברי המשטרה, החשוד מהווה סכנה לציבור ולאור חומרת המקרה יש להשאירו במעצר. פרקליטתו של החשוד התנגדה ואמרה כי "הוא נמצא במצב נפשי לא פשוט, הוא עבר טראומה, הוא חייב להימצא בקרבת המשפחה שלו. לבו יוצא למשפחת הקורבן, אבל הוא גם זקוק לתמיכה".
שופט בית משפט השלום עדי הדר קבע כי אזולאי יישאר במעצר רק עד מחר בשעה 12:00 ודרש כי הפרקליטות תגיש הצהרת תובע בהקדם, כך שיהיה ניתן לבחון את מסוכנות החשוד. בדיון הארכת המעצר הקודם אמרה המשטרה כי המסוכנות הנשקפת מאזולאי "זועקת לשמיים". לדברי נציג המשטרה, "זה תיק של תאונה כתוצאה משכרות בפעם השלישית, ולנו יש אינטרס שיגיע לכתב האישום כעצור. יש פה מסוכנות שהתממשה. הבן אדם נוהג לשתות ולהתנהל. אנחנו רוצים אותו תחת השגחתנו. החקירה לגביו מבחינתנו לא הסתיימה".
הוריו של ברק חורי מדברים, השבוע

כשהשופט שאל בדיון הקודם על הפעולות שמצריכות את הישארותו של אזולאי במעצר, אמר נציג המשטרה כי "המסוכנות הזועקת לשמיים פה גורמת לנו לרצות אותו במעצר. מה צריך יותר מזה אדוני?". מחר, בכל אופן, ייערך דיון נוסף בעניין המעצר, שבו כאמור הפרקליטות תסביר את המסוכנות שנשקפת מאזולאי ובגינה עליו להישאר במעצר.
התובע המשטרתי אמר בדיון הארכת המעצר הקודם כי אזולאי נהג כארבעים דקות לאחר כניסת יום כיפור בכביש 4 כשהוא שיכור. "הוא פצע את רוכב האופניים שלאחר מכן נהרג", אמר בדיון. "זוהי הפעם השלישית שהוא אוחז בהגה כשהוא שיכור. מדובר בנהג שאוחז בהגה פעם אחר פעם לאחר שהוא שותה ולא לומד לקח. הפעם התוצאה הייתה טראגית".

3 צפייה בגלריה
כתב אישום לערן אזואלי משנת 2015 על נהיגה בשכרות
כתב אישום לערן אזואלי משנת 2015 על נהיגה בשכרות
מתוך כתב אישום שהוגש בעבר נגד אזולאי
התובע הוסיף כי "ברור וגלוי לכל עין ביום כיפור שיש הרבה אופניים על הכביש. הנהג עצמו, כשהוא שיכור ובמהירות גבוהה, זלזל בחיי אדם. האינטרס הציבורי הוא שהוא יישאר במעצר, ויגיע לדיון של כתב האישום כעצור מאחורי סורג ובריח, כי מדובר בתיק חמור ביותר".
לאזולאי שתי הרשעות קודמות בגין נהיגה בשכרות - אחת מהן מתאונה שבה היה מעורב לפני שש שנים. לידי ynet הגיע המסמך המפרט את האישום וגזר הדין נגד אזולאי מ-2015 שניתן על-ידי בית משפט לתעבורה בתל אביב. לאזולאי באותו זמן היו 41 הרשעות קודמות בעבירות תנועה, בהן "עבירות מהירות חוזרות ונהיגה תחת השפעת משקה משכר משנת 2014 שבגינה קיימת פסילה על-תנאי".
בכתב האישום בנוגע לאותו מקרה נכתב, בין היתר, כי ב-6 באוגוסט 2015 "נהג הנאשם ברחוב בלפור בבת ים. הנאשם נהג ברכב בהיותו שיכור כשריח אלכוהול חזק נדף מפיו, התנהגותו פרועה, צועק, דוחף שוטרים, סירב לבדיקת נשיפון והתנדנד בעמידה. הנאשם סירב לבדיקת נשיפון, נהג בקלות ראש, איבד שליטה על הרכב, עלה על המדרכה ופגע בגדר".
בית המשפט גזר ב-2015 על אזולאי עונש של 350 שעות לתועלת הציבור ופסל את רישיון הנהיגה שלו למשך שנה וחצי, מאסר על תנאי למשך חצי שנה וקנס כספי, זאת לאחר שנחתם עמו הסדר טיעון.