אימאם העיר לוד נגד ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום: "מדינה הזויה"
(צילום: ניצן דרור, משה מזרחי)

השייח יוסף מוחמד אלבאז, אימאם העיר לוד, ביקר בחריפות הבוקר (שלישי) את ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום בגין הסתה לאלימות בפייסבוק ואיומים על סגן ראש העיר. בריאיון לאולפן ynet הוא טען: "כתב האישום נגדי נובע ממניעים פוליטיים בלבד. מצער מאד שמדינה הזויה מסכימה להיות סוכנת של קיצוניים כמו בן-גביר ואנשים כמוהו".
בלשי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות בלהב 433 עצרו אותו בחודש שעבר באישור פרקליטות המדינה בעקבות פרסום פוסט שבו הוא שיתף סצנה מסרט האימה "וולף קריק". בקטע המדובר נראה אדם רוצח שני שוטרים. אלבאז הוסיף לסרטון את המשפט "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק". ב-8 ביולי הוגש כתב האישום נגדו. "זה מצחיק מאוד להגיד את זה", אמר בריאיון ל-ynet, "שנים פעלתי בקהילה בלוד, תמיד לאיחוי הקרעים ולקירוב לבבות. פתאום בגלל שאדון בן גביר קרא לעצור אותי המדינה הלכה אחריו".
3 צפייה בגלריה
האימאם יוסיף אלבאז
האימאם יוסיף אלבאז
"חיפשו שעיר לעזאזל". אלבאז
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
האימאם בלוד בפוסט הסתה
האימאם בלוד בפוסט הסתה
הפוסט שפרסם האימאם מלוד
בריאיון הסביר: "המדינה התעלמה מהפוסטים שפרסמתי במהומות במבצע שבו קראתי להרגעת הרוחות וקראתי לסבלנות וסובלנות. התעלמו מזה לגמרי". אלבאז טען כי לא התכוון להסית נגד שוטרים, אלא פשוט שיתף קטע מסרט, ללא כוונות נסתרות: "שלושה שבועות מהרגיעה, כאשר כולנו שכחנו כבר את מה שקרה, פרסמתי סרטון, סרטון מעולם הדמיון, כמו שכל האנשים מפרסמים, ונתתי שם תגובה שקשורה אך ורק לסרטון, לא למציאות".
- אבל אומרים שקראת לפגוע בשוטרים. "זה שקר וכזב. אני דיברתי על הסרטון מתוך הסרט, לא על המציאות. המשטרה היא משטרת אפרטהייד במדינת אפרטהייד, שיש לה אינטרס ברור אחרי כל המחדלים הנוראיים שלה (של המשטרה). היא צריכה 'נרטיב' שיסדר את זה, צריכה שעיר לעזעזאל".
"אתם בתקשורת לא שונים, אגב, מהמדינה. אני אמרתי בבירור: קריין שיושב בטלוויזיה לא שונה מחייל שיושב על טנק מול גבול עזה. זה אותו דבר. אתם בתקשורת אותו דבר בדיוק. עכשיו, אתה העלית על המסך את הפוסט, נכון? העלית את הסרטון והראית מה כתוב כדי שהאנשים, היהודים, יראו איזה שייח קיצוני, קורא לפגוע בשוטרים, הראית את זה ככה".
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בשער שכם
איתמר בן גביר בשער שכם
"בן גביר קרא לעצור אותי. המדינה - סוכנת שלו"
(צילום: יואב דודקוביץ')
- אנחנו לא ממציאים את כתב האישום. "למה אתה לא מעלה למסך את הפוסט שאני כתבתי ב-28 במאי שבו קראתי בבירור למגזר הערבי לנהוג בסבלנות, בסובלנות, לדחות ולהוקיע כל אלימות וכל פגיעה בחפים מפשע. למה אתם, גם בתקשורת ולצערי גם במדינה, גם במדינה, גם בחקירה, לא מראים את זה, מתעלמים מזה".
- אתה רוצה אולי להביע חרטה על הפוסט הזה? "אין לי מה להביע חרטה על דבר שלא התכוונתי אליו ולא אמרתי אותו. על מה להביע חרטה? תגיד למשטרה שתמצא את האנשים שהוציאו פוסטים לעקר נשים של ערבים ולסרס את הגברים ולטבוח בהם. תגיד למשטרה שתחקור את אלה ותגיד להם להביע חרטה. האנשים האלה שהכריזו עלינו מלחמה עדיין לא נחקרו. לא נשאלו. עד עצם היום הזה".
באישום מצוין כי אלבאז יצא בפוסט נגד סגן ראש העיר לוד יוסי הרוש, הסית לכאורה נגדו ונגד גורמים נוספים, על רקע הקמת שביל גישה סמוך לבית ספר בלוד. "מציע לכם לבלום את הבריונים שלכם, כי התגרותכם תחזיר אותנו לחודש אחורה (ההתפרעויות במהלך מבצע 'שומר החומות'), ואתם תשלמו את המחיר על פעולות אלו. ולגבי המלחמה שאתה מאיים עלינו יוסי הרוש, מבטיחים לך שאנחנו, נהיה מספיק אחראים לגרום לך שתבין שנוותר על נשמתנו בזול במטרה לחנך אותך ולהפסיק את בריונותך".
- אתה חושב שאפשר לחיות עדיין ביחד, בלוד? "יש לי חברים יהודים ואני אשאר חבר שלהם. אני משלם את מחיר התמימות שלי לאורך השנים. אני אומר לך, שהתברר לי, שכל מה שקשור למדינה, אני הייתי תמים מאוד לאורך כל השנים כשחשבתי שיש במדינה הזאת חוק. במדינה הזאת יש חוק אך ורק בין יהודים ליהודים. בין יהודים לערבים אין בכלל חוק, זאת מדינה אפרטהייד, שמבחינה בין אנשים רק על פי גזע, לאום ודת. פשוט כך".