השרה מירב כהן: "אי אפשר להיות חצי קלאץ' בממשלה"
(צילום: שמוליק דודפור)

השרה לשוויון חברתי וגמלאים מירב כהן (יש עתיד) הזהירה מפני המתנדנדים בקואליציה על רקע כינוס ראשי הקואליציה בעקבות הפרסום ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" על המגעים השקטים בין גדעון סער לליכוד: "אי אפשר להיות חצי קלאץ' בממשלה", רמזה כהן גם לשותפה לקואליציה מיכאל ביטון.
2 צפייה בגלריה
"מעריכה אותו, אבל אי אפשר להיות חצי קלאץ' בממשלה". השרה מירב כהן וח"כ מיכאל ביטון
"מעריכה אותו, אבל אי אפשר להיות חצי קלאץ' בממשלה". השרה מירב כהן וח"כ מיכאל ביטון
"מעריכה אותו, אבל אי אפשר להיות חצי קלאץ' בממשלה". השרה מירב כהן וח"כ מיכאל ביטון
(צילום: נועם מושקוביץ' דוברות הנכסת, אלכס גמבורג)
ברקע החלטתו של ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) בשבוע שעבר שלא יצביע עם הקואליציה, שמאז חזר בו, אמרה כהן בריאיון לאולפן ynet כי "צריך להיזהר ממצב שבו כל אחד מהח"כים רוצה להביא הישגים אידיאולוגיים לעצמו ולציבור שהוא מייצג, ואז מאיים שיפיל את הממשלה ולא יצביע איתה". היא הוסיפה: "זו אמירה לכל החברים בקואליציה. מיכאל הוא חבר טוב שלי ואני מעריכה אותו, אבל במציאות שבה אנחנו נמצאים אי אפשר להיות 'חצי קלאץ' בממשלה".
על יציבות הקואליציה, ברקע משבר חוק יו"ש והפרסום על המגעים בין שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער עם הליכוד, אמרה: "אנחנו נהנים מיציבות הממשלה, שיודעת לקבל החלטות ולתקתק עבודה". כהן הבהירה כי צירוף הרשימה המשותפת לקואליציה אינו עומד על הפרק: "אנחנו לא מעוניינים ולא דנים בזה. יש לנו הסכמות על סוגיות מסוימות, כמו סיוע לבתי חולים וחינוך, אבל אין לנו הסכמות בסוגיות מדיניות ולאומיות ולכן אין שום פוטנציאל לשותפות בקואליציה".
2 צפייה בגלריה
איימן עודה במליאת הכנסת
איימן עודה במליאת הכנסת
"אין פוטנציאל לשותפות איתם". יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה במליאת הכנסת
(צילום: רפי קוץ )
דיברת על ח"כ ביטון אבל בעצם התכוונת לשר הביטחון בני גנץ. את חושדת בו שיכול להיות שהוא זה שיפרק את הקואליציה ויחבור לממשלה עם בנימין נתניהו? "אני לא חושבת. אני סבורה שהוא רוצה בקיומה של הממשלה ופועל מתוכה בכדי לקדם את מדינת ישראל. שמעתי אותו אומר בעצמו שהדברים האלה לא על הפרק".
והמשא ומתן של תקווה חדשה עם הליכוד, זה הפתיע אותך? "גם את גדעון סער שמעתם אומר שזו שטות אחת מוחלטת. לא היה ולא נברא".

ח"כ יצחק-הלוי מתקווה חדשה: "מגעים עם הליכוד? פייק ניוז"

חבר סיעת תקווה חדשה, ח"כ מאיר יצחק-הלוי, התייחס גם הוא לפרסום על המגעים השקטים בין יו"ר מפלגתו, שר המשפטים גדעון סער, לבין גורמים בליכוד. "מדובר בפייק ניוז, שיצא מבית מדרשם של בוגרי מכללת בלפור, שבאופן קבוע מעבירים מידע שקרי בכדי להחליש את סיעתנו", אמר הבוקר יצחק-הלוי בריאיון לאולפן ynet.
ח"כ יצחק-הלוי על המגעים עם הליכוד: "פייק ניוז"
(צילום: אלי מנדלבאום, שמוליק דודפור)

לדבריו, "אין משא ומתן. שר המשפטים הבהיר זאת מספר פעמים. יש מי שבוחר להדהד את המסר הזה כדי לפגוע בסיעה שלנו, שהובילה לשינוי המיוחל לעם ישראל בהקמת הממשלה". הוא הבהיר כי חברי הסיעה מגובשים ואינם לוטשים עיניים לעבר חבירה עם הליכוד: "אין סיעה יותר מגובשת משלנו. אין אצלנו אנשים שמנהלים משא ומתן, ואני לא קיימתי מעולם שיחות שכאלה".
באשר ליציבות הממשלה, הוא סבור כי היא הוכיחה את יציבותה "בכך שהעבירה הרבה מאוד חוקים, שבראשם תקציב חוק ההסדרים. עצרנו את ההפקרות של מערכות הבחירות בכל חצי שנה, שפגעה באזרחי המדינה". הוא הוסיף כי "אנחנו לא רוצים לחזור לאותם ימים שבהם התעסקנו רק בדבר אחד, שקוראים לו בנימין נתניהו".