תיעוד נטרול המחבל בתל אביב

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שיבח את האזרח שנטרל את המחבל שפצע תשעה בני אדם בפיגוע בתל אביב בצהריים (שלישי), וביקש מהציבור לגלות ערנות: "בעקבות הפעילות ביהודה ושומרון המוטיבציה והפוטנציאל לפיגועים עלו". בפתח הכתבה: תיעוד הנטרול.
4 צפייה בגלריה
המפכ״ל מודה ומשבח את האזרח שניטרל את המחבל בפיגוע ברמת החייל בתל אביב
המפכ״ל מודה ומשבח את האזרח שניטרל את המחבל בפיגוע ברמת החייל בתל אביב
המפכ"ל מודה למחסל המחבל
(צילום: דוברות המשטרה)
בתיעוד נראה האזרח יורה במחבל, גם לאחר שהיה שרוע על הקרקע. המפכ"ל ששוחח איתו אמר לו: "אתה גיבור, הצלת חיי אדם, יש לך גיבוי ממני". האזרח השיב: "רעדתי ברגליים, התפללתי שהכדור ייצא - כי אם לא אני מת". הוא הוסיף כי החנה עם האופנוע שלו מאחורי תחנת האוטובוס, וחשב תחילה שמדובר בתאונת דרכים. לדבריו, "אחרי שהוא פגע בתחנה הוא יצא ודקר מישהו, חשבתי אולי שזה ריב בין נהגים, אבל אז הוא עזב אותו ורץ לכיוון אנשים אחרים. הוצאתי את האקדח ורצתי אחריו.
"הוא בן אדם גבוה ומפחיד, אמרתי לעצמי שהוא יכול להרוג עשרה אנשים אם לא יותר", הוסיף האזרח שנטרל את המחבל. "יריתי בו פעמיים, הוא אדם חזק והיה לידי בן אדם מבוגר. יריתי לעברו שני כדורים נוספים ואז הוא נפל. הכול קרה מהר".
לפי המפכ"ל, שהגיע לזירת הפיגוע, המחבל נסע במהירות נגד כיוון התנועה ופגע בתחנת אוטובוס שבה היו אנשים באותה העת. לאחר מכן הוא יצא מרכבו והחל לדקור עוברים ושבים. אזרח חמוש שהיה במקום ירה לעברו ונטרל אותו. "תוצאות הזירה היא שכרגע יש לנו מחבל הרוג, 9 נפגעים כששניים מהם במצב קשה, ו-3 בינוני", אמר המפכ"ל.
השיחה של המפכ"ל והאזרח
(צילום: דוברות המשטרה)

4 צפייה בגלריה
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בזירת הפיגוע בנאות אפקה
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בזירת הפיגוע בנאות אפקה
המפכ"ל בזירת הפיגוע
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
נטרול המחבל זירת פיגוע הדריסה בנאות אפקה, תל אביב
נטרול המחבל זירת פיגוע הדריסה בנאות אפקה, תל אביב
מתוך תיעוד הירי במחבל
4 צפייה בגלריה
זירת הדריסה בנאות אפקה, תל אביב
זירת הדריסה בנאות אפקה, תל אביב
רכבו של המחבל סמוך לתחנת האוטובוס שבה פגע באנשים
(צילום: שאול גולן)
המפכ"ל הוסיף כי בוצעו מעצרים שקשורים למחבל, אך לא פירט מעבר לכך. "הנסיבות נבדקות, כמו גם הרקע והמניע שלו", אמר. בהמשך הוא שיבח כאמור את האזרח שירה במחבל ואמר: "עם הרבה אומץ הוא הצליח לסכל את האירוע ולמנוע את המשך מסע הרצח של אותו מחבל". בנוסף ביקש שבתאי מהציבור לגלות ערנות: "הערכנו שכתוצאה מהפעילות ביהודה ושומרון המוטיבציה והפוטנציאל לפיגועים יעלו. לכן תגברנו את הכוחות".
המחבל עלה בצהריים על המדרכה ועל שביל האופניים ברחוב פנחס רוזן, ולפי דובר המשטרה אלי לוי הוא יצא בשלב מסוים מהרכב והחל לדקור אנשים - ואז נורה ונוטרל. בסך הכול נפצעו תשעה אנשים - שלושה באורח קשה, שניים באורח בינוני וארבעה באורח קל.
בחטיבת ג'נין, שכוללת את כל הזרועות הצבאיים בעיר שעיקרם הג'יהאד האיסלאמי, חמאס ופת"ח, בירכו על הפיגוע, כנקמה על מבצע "בית וגן": "אנו קוראים להמוני עמנו להכריז על יום שמחה ולצאת לרחובות ולצמתים ציבוריים, לשמוח על הנקמה האלוהית הזו בתל אביב הכבושה, אשר ריפאה את ליבנו בתגובה לתוקפנות האכזרית של הכיבוש במחנה ג'נין, וכן לנקום את דמם של השהידים הטהורים".
בכיר חמאס סלאח אל–עארורי אמר אתמול לערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, בתגובה למבצע בג'נין: "ההתנגדות עלולה לפגוע בכל מקום, בין אם בדרום הגדה המערבית ובין אם בתוך ישראל". בכיר אחר בארגון, מושיר מסרי, אמר בהפגנת המוכים לתמיכה בג'נין שהתקיימה ברצועת עזה: "ביטחונה של תל אביב תלוי בביטחונה של ג'נין".