אחרי חודש שהלוחמים והלוחמות שלנו נמצאים בשטח, רחוקים מהבית ומהמשפחה, עם הרים של כביסה מלוכלכת, יש מי שמגיע עד לחזית ודואג להם לבגדים נקיים. תכירו את המכבסה הניידת של חמ"ל כפר חב"ד, ארגון פרטי שלקח על עצמו להוביל את זה. המכבסה הנודדת מסתובבת בין הבסיסים מהדרום ועד הצפון, יחד עם חסידי חב"ד שמגיעים מכבסים את המדים לחיילים, מייבשים ומגהצים, והכל כדי שהחיילים יקבלו אותם כמה שיותר מהר ועם ריח טוב של בית.
מתחילת המלחמה המתנדבים בקשר עם קצינים בבסיסים, שמעדכנים את החמ"ל בחוסרים ובצרכים שלהם ומקבלים עזרה בכל מה שניתן. משאית הכביסה הנודדות, מצוידת גם בעמדת הטענה לעשרות מכשירים סלולריים לטובת אלה שנמצאים בשטח ורחוקים מנקודת חשמל. עד כה, המכבסה הניידת הגיעה כבר ללמעלה מ־50 בסיסי צה"ל ושטחי כינוס ברחבי המדינה. בנוסף, הם מקימים עמדת על האש, כדי שהחיילים לא יישארו רעבים בזמן שהם ממתינים לכביסה הנקייה שלהם.
1 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבת
מדינה בהתנדבת
"כל אחד רוצה את המדים ושק השינה שלו הכי נקיים שיש"
(צילום: אלי טורנהיים, חמ"ל כפר חב"ד - עזר לחייל)
את משאית הכביסה מפעילים מתנדבים מעמותת "עזר לחייל", שהקימו החמ"ל של כפר חב"ד. יש לציין, שבנוסף מספק החמ"ל ציוד הגנה, מזרנים ומעילים לעשרות בסיסים בכל רחבי הארץ לפי בקשה ובהירתמות של החברות הגדולות במשק.
"כל אחד מחפש את ריח הכביסה האהוב עליו, שיזכיר לו את הבית", מספר הרב אליהו גוטמן, יו"ר עזר לחייל. "מתחילת המלחמה החמ"ל בכפר חב"ד פועל לפי הביקוש שעולה מהבסיסים בשטח ואנחנו מסייעים כמעט בכל תחום. אנחנו מנסים להספיק כמה שיותר. אנחנו פוגשים חיילים שעומדים לפני כניסה לעזה, או שיצאו מפעילות להתרעננות קצרה. הם תמיד מתרגשים לפגוש אותנו וכל דבר שמזכיר להם את הבית, מעלה את המורל ומכניס להם מוטיבציה. כל אחד רוצה את המדים ושק השינה שלו הכי נקיים שיש".
ליצירת קשר עם החמ"ל: 073-2311333