(צילום: שמוליק דודפור)

"קיבלתי מטח של אבנים וברזלים. זה היה לינץ', לא פחות. ראיתי את המוות בעיניים", כך סיפר הבוקר (יום ד') יחזקאל שמואל, נהג אוטובוס אגד שהותקף על ידי פלסטינים במהלך ההתפרעויות האלימות באזור שער שכם בירושלים. בראיון לאולפן ynet הוא הוסיף: "כשהתקשרתי למשטרה אמרו לי שהם מטפלים בפניות קודמות".
על אירועי אתמול סיפר שמואל: "הגעתי לאזור בערך ב-20:10, האטתי לפני הכניסה לכיכר וראיתי פשוט שדה מלחמה. צעקתי לנוסעים להשתטח על הרצפה ואבנים לא הפסיקו להגיע. איכשהו התאוששתי מההלם הראשוני והצלחתי לתמרן ולברוח משם. הגעתי לכיוון רחוב האופל ושם נתקעתי בפקק. במקביל דיברתי עם המשטרה, ובזמן שאמרתי להם שאני מותקף קיבלתי עוד מטח אבנים".
1 צפייה בגלריה
זריקת אבנים לעבר אוטובוסים באיזור שער שכם
זריקת אבנים לעבר אוטובוסים באיזור שער שכם
אוטובוס אגד שהותקף אתמול. "הייתי מכוסה זכוכיות"
(צילום: שלומי לייבוביץ')
עימותים קשים בשער שכם, אתמול
(צילום: דוברות המשטרה,)
- הם ניסו לסייע לך? הרי היו הרבה כוחות שיטור באזור הזה. "המוקדנית אמרה לי שהם מטפלים באירועים קודמים, ואני צועק בהיסטריה: 'אנחנו עוברים פה לינץ', אנחנו חייבים כוחות'. אפשר להבין את המשטרה בגלל מה שקרה שם, אבל לא הייתה לי הגנה. ראיתי אנשים על הרצפה בוכים וצורחים. ראיתי את המוות שלי ושלהם מתקרב. רק בנס יצאנו משם.
"הייתי מכוסה זכוכיות ונדרשתי להתפנות לבית חולים באמבולנס. האוטובוס היה פרוץ, כל החלונות היו שבורים מקדימה, הם היו יכולים לעלות לאוטובוס. אם מישהו שם היה חושב לעלות לאוטובוס עם ברזלים זה יכול היה להיגמר בטבח. לא הייתה לנו הגנה".
- אתה תחזור לשם בימים הקרובים? "אני חושש. אני גם לא יודע מתי אני אחזור לנהוג, בטח באוטובוס. זו טראומה לא פשוטה, כמו הלם קרב. המראות לא עזבו אותי בלילה ואני לא מפסיק לחשוב על זה. אני רואה את הילדים שלי הבוקר ואני אומר 'ראבק, הם יכלו להיות היום בלי אבא'".
- צריך לדעתך לעצור את התנועה של האוטובוסים עד שדברים ישתנו? "לדעתי חובה לעצור. אין סרט כזה שיכניסו נהג לשדה קרב. אני רוצה לראות בן אדם אחר שהולך לעבודה ליום שגרתי ונלחם על החיים שלו. אנחנו לא נהגים קרביים בשטח. כולה נהגי אוטובוס פשוטים שלוקחים נוסעים ממקום למקום".
- מה הלאה? תעזוב את המקצוע? "אגד זה חיינו. אני אוהב את העבודה ולא אתן להם לנצח אותי. אנחנו צריכים להיות חזקים".
ממשטרת ישראל נמסר: "אמש עשרות שוטרים ולוחמי מג״ב פעלו באזור לפיזור הפרת סדר אלימה. כוחות המשטרה עשו שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר ועצרו 22 חשודים בחשד למעורבות באירועי הפרת הסדר הציבורי, אלימות וידוי אבנים לעבר אוטובוסים וכוחות המשטרה. בעקבות יידוי האבנים לעבר נהג האוטובוס, כוח מסתערבים של מג״ב שפעל באזור שער הפרחים, ביצע מעצר ממוקד של חשוד במעשה. בדיווח של הנהג למשטרה, נמסר לו כי האירוע מטופל על-ידי כוחות המשטרה, וכך גם דיווחים נוספים שהתקבלו במשטרה באותה השעה. נמשיך לפעול בנחישות וביד קשה נגד פורעי חוק, קטינים או בגירים, שינסו לפגוע בכוחות הביטחון, באוטובוסים וביתר משתמשי הדרך באזור ובכל מקום אחר".
דובר אגד מסר: "אנו סומכים את ידינו על משטרת ישראל כי תעשה את כל שלאל ידה בכדי להרגיע את הרוחות ולהשיב את השקט על כנו באזור הפרעות בשער שכם. משטרת ישראל ואגד פועלים בשיתוף פעולה יעיל ואיכותי כבר שנים ארוכות ואין לנו כל ספק כי שיתוף פעולה זה יוביל לפתרון המשבר הנוכחי".