תיעוד מחלקי המיירט שנפלו ליד בית החולים אסף הרופא

צה"ל אישר הבוקר (שני) כי חלקים ממיירט של מערכת כיפת ברזל, ששוגר אמש במהלך מטח רקטות שנורה מרצועת עזה לאזור מרכז הארץ, נפלו ליד בית החולים אסף הרופא בצריפין. בצה"ל ציינו שהמקרה אירע "בעקבות תקלה טכנית". עוד ציינו בצבא כי "כלל השיגורים במטח יורטו על פי מדיניות, האירוע מתוחקר".
מהמטח עצמו ומנפילת חלקי המיירט לא היו נפגעים בגוף, אולם עוצמת הרעש גרמה לבהלה באזור. במשטרה אמרו: "אנו קוראים לתושבים להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומרי נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל".
הכותרת
פניית הפרסה החדה של ארדואן
26:36
1 צפייה בגלריה
נפילה בראשון לציון סמוך לאסף הרופא
נפילה בראשון לציון סמוך לאסף הרופא
רסיסי המיירט שנפלו ליד בית החולים אסף הרופא
מערכת כיפת ברזל, שמופעלת על-ידי לוחמות ולוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, כוללת בתוכה מכ"ם, מרכז בקרה וטילי יירוט. פעולתה מתחילה כשמכ"ם המערכת מזהה שיגור ומעביר את המידע על מסלול תנועת הרקטה למערכת השליטה והבקרה, שתפקידה בין היתר לחשב את מיקום הפגיעה הצפוי.
המערכת מזהה באופן אוטומטי את הרקטה ואת מקום נפילתה האפשרי, ומשגרת לעברה טיל מיירט, אולם למפעילי המערכת יש שיקול דעת שיכול לבטל את השיגור או לבצע הפעלה יזומה. לעיתים בוחר מפעיל המערכת לאפשר לרקטה ליפול ולהתפוצץ במידה שמזוהה שהיא צפויה ליפול בשטח פתוח.
במקרה שבו נשלח מיירט, הראש הקרבי של טיל ה"טמיר" מתפוצץ סמוך לרקטה באמצעות מרעום קרבה, דבר שגורם להפלת הרקטה לפני שתפגע במקום מאוכלס.