הגשת כתב האישום נגד חטיב ב-2020
(צילום: שמיר אלבז)

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ה') 15 שנות מאסר בפועל על אחמד חטיב (28) מהיישוב עילוט, שהורשע בביצוע עבירות מין חמורות באישה בת 82 הסובלת מלקות ראייה, כשפרץ לדירתה בצפון הארץ באוגוסט 2020.
1 צפייה בגלריה
החשוד בבית המשפט
החשוד בבית המשפט
חטיב בבית המשפט ב-2020
(צילום: אחיה ראב"ד )
על פי הכרעת הדין, הנאשם נכנס דרך המרפסת לדירתה של הקשישה בעת שישנה במיטתה בחדר השינה, וכשחבר שלה ישן על הספה בסלון. תחילה הוא נכנס לסלון, נטל קופסת סיגריות ומשקפי שמש, ואז נכנס לחדר שבו ישנה הקשישה. הוא החל לגעת בגופה, וביצע בה עבירות מין חמורות. בשלב מסוים, ולאחר שמיששה את חלקו האחורי של ראשו של חטיב, הבינה הקשישה כי מדובר באדם זר שנכנס לדירתה.
בהכרעת הדין כתבו השופטים: "לאור כושרו הפיזי והקוגניטיבי של הנאשם בליל האירוע, כפי שהוכח, המסקנה המתחייבת היא שגם אם אכן הוא היה תחת השפעה כלשהי של סם, הדבר לא פגע ביכולותיו הבסיסיות".
פרקליטות מחוז חיפה שניהלה את התיק, עמדה בטיעוניה על החובה להביע מסר עונשי ברור ותקיף כנגד מי שפוגע בגופה של אישה וזכותה לאוטונומיה על גופה. עורכת הדין ענבל ברנסון הוסיפה: "כי לא קשה לדמיין את האימה שיחוש כל אדם המתעורר באמצע הלילה בביתו ובמיטתו ומוצא אדם זר הגוהר עליו ותוקף אותו מינית, והדברים נכונים במשנה תוקף ביחס למתלוננת".
בית המשפט הוסיף והתייחס לנזק ולפגיעה המשמעותיים שנגרמו לקשישה, שהינם בלתי הפיכים נוכח גילה, והקושי שלה לעבד את הפגיעה ולהתאושש ממנה. עוד הוסיף השופט מנדלבאום כי הנאשם, "ברגל גסה וביד אכזרית, ניפץ באחת את עולמה המוגן והבטוח של המתלוננת".
בנוסף למאסר בפועל לתקופה של 15 שנים, גזר בית המשפט על הנאשם לשלם פיצויים לטובת המתלוננת, העומדים על 90 אלף שקלים.