50 שנה אחרי תאונת מסוק הצרעה בחרמון הסורי, בערב יום העצמאות תשל"ד, מצאו לוחמי שלדג את הרוטור הקדמי של המסוק, שהועבר לישראל.
זאת הייתה אחת מתאונות הטיס הקשות ביותר מאז קום המדינה, והיא התרחשה פחות משבועיים לאחר מה שנודע כ"אסון מחניים" - אז שני מסוקי "יסעור" התנגשו במנחת מחניים ושמונה חיילים ואנשי צוות אוויר נהרגו.
בערב יום העצמאות 1974 מסוק מסוג צרעה (סופר פרלון) של טייסת 114 יצא לחלץ פצועים והרוגים מחטיבת הצנחנים, שנפגעו במוצב הפיתולים שבדרך לחרמון הסורי. על המסוק היו שישה אנשי צוות. כשהמסוק הנמיך בשביל לנחות, הוא הסתחרר באוויר, התרסק ועלה בלהבות.
כל אנשי הצוות נהרגו במקום: הטייסים סגן אמיר אמית ורס"ן לוי גולן, המכונאים המוטסים סמ"ר יעקב ברנהיים וסמ"ר יעקב רול, הרופא המוטס רס"ן ד"ר אחיקם אבני פיינשטיין והחובש סמל מאיר רוזנשטרוך, זכרם לברכה.
כל השישה הובאו לקבורה בישראל בשעתו, אך חלקי המסוק התפזרו בירידות בהר במהלך התאונה ואיתם פריטים נוספים.
כעת, 50 שנה אחרי התאונה הטרגית ובעקבות כיבוש החרמון הסורי, נרשמה סגירת מעגל מצמררת: לוחמי שלדג מצאו במקום בו התרחשה התאונה את הרוטור הקדמי של מסוק צרעה מספר 17, והביאו את הממצא להמשך חקירה בישראל. משפחות הנופלים עודכנו על כך.
במקום נערכו סריקות נוספות, אך נכון לשעה זו לא אותרו ממצאים נוספים.