משפחתו של אורן בן יפתח, אחד משלושת נרצחי הפיגוע באלעד, הגיבה בצאת השבת לחשיפה שלפיה בן יפתח, נהג הסעות במקצועו, היה זה שהסיע את שני המחבלים לעיר החרדית – ונרצח על ידיהם בשעה שהיה ברכבו. "אורן הוא קורבן של פיגוע טרור רצחני", אמרו.
1 צפייה בגלריה
יונתן חבקוק, בועז גול, אורן בן יפתח
יונתן חבקוק, בועז גול, אורן בן יפתח
שלושת נרצחי הפיגוע: אורן בן יפתח (משמאל), בועז גול ויונתן חבקוק
בן יפתח, בן 35 במותו, התגורר בלוד והותיר אחריו את אשתו נופר ואת ששת ילדיהם – הגדולה בת 10 והקטן בן שנה וחצי. אמש (שבת), מעט לפני חצות, פנתה האלמנה לציבור בפוסט בפייסבוק: "עם ישראל, תחוסו עלינו בשעה הקשה שלנו. תנו לנו בבקשה להתאבל בימי השבעה מבלי לעסוק בהתגוננות מפני התקפות מרושעות".
בתגובה המפורטת של המשפחה נכתב: "אנו מזועזעים מהשיח ברשתות החברתיות ובתקשורת, בניסיון המתועב לקשור את בננו האהוב לפיגוע הנפשע שהוא בעצמו קורבן שלו. אורן עבד כנהג הסעות ישר ותמים שעבד לפרנסתו. כמו שנהג מונית לא בודק מי עולה לו למונית, ככה לא נדרש ממנו לבדוק אישורי עבודה או שהייה, וזאת בניגוד לקבלן שמעסיק פועלים".
"אורן הסיע רב לשיעור תורה ועל כך אין מחלוקת", כתבו. "על פי הנאמר בתקשורת, ייתכן שבסיום הנסיעה הזו התבקש להסיע פועלים לשיפוץ בית כנסת וכך עשה, רק מבלי לדעת כמובן שזו נסיעת המוות שלו. לפי הידוע לנו אורן נאבק כמו גיבור במרצחים המנוולים שתקפו אותו בגרזן וסכין וטבחו בו כמו בתקופות הכי אפלות בגולה של טבח יהודים".
הלוויתו של אורן בן יפתח
(צילום: רועי עידן)

הם ציינו כי "המשפחה כעת מתמקדת באבל הקשה שהוא מכה נוספת בסדרה של אסונות שפקדו את המשפחה בשנים האחרונות. כל מחשבותינו הם לסייע לאלמנה ולששת הילדים להתמודד עם השבר הנורא. כולנו תקווה שהמחבלים הארורים ייתפסו ויוצאו להורג בדיוק באופן שהם סיימו את חייו של אורן".
ביום שישי הובא למנוחת עולמים בן יפתח בבית העלמין החדש בלוד, ורעייתו נופר ספדה לו בלוויה: "אהוב שלי, הבעל המושלם, אי אפשר לתאר במילים את הנשמה הטהורה ששוכבת פה מולי. בשבילי אתה חי, רק אתמול שרנו יחד את שיר שבועת האוהבים".
היא הוסיפה: "איך עזבת אותי? איך אספר לילדים? מסרת את נשמתך למען קידוש השם. אורן, אני אוהבת אותך, לא התביישנו להגיד את זה לעולם. 12 שנים היינו ביחד ולא היינו מוותרים על לומר זאת אחד לשנייה. אני לא יודעת מה יהיה, אבל ממשיכה עם האמונה שלך שהמשיח בפתח. אני מתפללת והנשמה שלי שרופה מעמקי נשמתי ופונה לבורא עולם שיחזק אותי ואומרת לו כמו בצוואתה תודה על הכול".
הסריקות של המשטרה אחר המחבלים
(צילום: דוברות המשטרה)

האם הקריאה ממכתבים שכתבו לאורן ילדיו לאחר הפיגוע: "אדל שלך כותבת - 'אבא, אתה האבא הכי טוב בעולם, אני אוהבת אותך מאוד. שמתי בשבילך היום חצאית, אני מחכה כבר שיבוא המשיח ותחזור מהר. אבוש אני אוהבת אותך'". בנו של אורן, עמנואל, כתב לו: "אבא אני אוהב אותך". גם רפאל הקטן כתב: "אני אוהב אותך, מתי תחזור להביא אותי מהגן? אני מקווה שתרגיש טוב בשמיים, אני יודע שאיש רע פגע בך".
במהלך השבת הותר כאמור לפרסום כי בן יפתח היה זה שהסיע ביום חמישי בערב את שני המחבלים שפתחו במסע הרצח באלעד, באמצעות גרזנים: אסעד אל-ריפאעי (19) וסובחי אבו שקיר (20), תושבי הכפר רומאנה שבאזור ג'נין, שהצליחו להימלט ושהמצוד אחריהם נמשך. השניים הינם שוהים בלתי חוקיים שעבדו בעיר, ותושבים שם העידו כי הכירו אותם.
פורסם לראשונה: 21:26, 07.05.22