1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן, יפעת שאשא ביטון
אביגדור ליברמן, יפעת שאשא ביטון
שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון
(צילום: אלכס קולומויסקי, מוטי קמחי)
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושר האוצר אביגדור ליברמן סיכום יום (שלישי) כי גם גני הילדים ייכללו השנה בתוכנית בית הספר של החופש הגדול. התוכנית שהחלה לפני מספר שנים וכללה במקור את כיתות א' עד ג' בלבד, הורחבה בשנתיים האחרונות של הקורונה גם לגני הילדים, וכאמור תתוקצב גם בשנה הנוכחית.
שאשא ביטון אמרה כי "ילדי הגנים חייבים להיות חלק מהתוכנית. לכן לא הסכמנו לוותר, והצלחנו להכניס אותם גם לתוכנית של החופש הקרוב. לא נשאיר את ילדי הגנים מאחור, ונוודא שבשנה הבאה הם יוכנסו לבסיס התקציב, כמו כיתות א' עד ג'". שר האוצר אביגדור ליברמן אמר כי "בתי הספר של החופש הגדול נותנים מענה חינוכי לילדים ובמקביל מחזקים ומעודדים תעסוקה של הורים צעירים ומשפחות במעמד הביניים".
כאמור, קייטנת "בית הספר של הקיץ" בבתי הספר היסודיים נפתחה כבר לפני מספר שנים, ונוטלים בה חלק כ-65% בממוצע מהתלמידים. תוכנית הלימודים שלה כוללת פעילויות העשרה וחוויה כמו פעילויות סביב ספרים, תיאטרון, מוטוריקה עדינה, יצירה, ריקוד ופעילות גופנית.
התשלום על בית הספר של הקיץ מסובסד בחלקו על ידי משרד החינוך ותשלום ההורים משתנה מעיר לעיר, ותלוי בשיוך של היישוב לאשכול סוציו-אקונומי. בערים שנחשבות מבוססות יותר ומשתייכות לאשכול העליון (למשל תל אביב, רמת גן, גבעתיים, הוד השרון, הרצליה ורעננה), גובה השתתפות ההורים הוא 450 שקלים. ברשויות הביניים משלמים 300 שקלים, ואילו ברשויות חלשות מבחינה כלכלית וחברתית ההורים לא נדרשים כלל לתשלום. כך או כך, הורה שמעוניין להרחיב את שעות הפעילות עד אחר הצהריים ייאלץ לשלם תוספת לצהרון.